Lars en Daniëlle schreef:Ze is prachtig en wat kan ze mooi staan, ik krijg dat maar niet onder de knie, dus als je nog tips hebt.
Tja wij zijn er ook geen sterren in hoor
Maar wat wij doen om het aan te leren, is eigenlijk elke dag even mooi laten staan. Gewoon ff tussendoor, even iets lekkers te voorschijn halen en dan zeggen we staaaaaan . Als ze klein zijn beginnen we met een kong gevuld met iets lekkers voor hun neus en zeggen dan gelijk staaaaan, dus die link hebben ze dan al. Zodra ze goed staan zeggen wij goed zo met een blije stem. Al moet ik zeggen dat ik er ook bij heb waar ik niet te enthousiast moet praten want dan gaan ze springen . Als ze dat door hebben dan proberen we te verbeteren..maar 1st altijd de basis.
Heb je al eens geshowd..of ga je binnenkort?
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Lars en Daniëlle schreef:Ze is prachtig en wat kan ze mooi staan, ik krijg dat maar niet onder de knie, dus als je nog tips hebt.
Maar wat wij doen om het aan te leren, is eigenlijk elke dag even mooi laten staan. Gewoon ff tussendoor, even iets lekkers te voorschijn halen en dan zeggen we staaaaaan . Als ze klein zijn beginnen we met een kong gevuld met iets lekkers voor hun neus en zeggen dan gelijk staaaaan, dus die link hebben ze dan al. Zodra ze goed staan zeggen wij goed zo met een blije stem. Al moet ik zeggen dat ik er ook bij heb waar ik niet te enthousiast moet praten want dan gaan ze springen . Als ze dat door hebben dan proberen we te verbeteren..maar 1st altijd de basis.
zo doe ik het ook en begin er al heel vroeg mee in het nestje, eerst mooi staan op de tafel en dan achteraf op de grond, en telkens als ze een snoepje krijgen moeten ze mooi in staan, het vraagt wel wat geduld want het lukt niet van vandaag op morgen om ze die mooie staan aan te leren, bij Dawn dacht ik op een gegeven moment dit lukt nooit zij ging liever zitten dan de blijven staan, maar van de ene dag op de andere kreeg ze het door wat we van haar verlangden en is het stap voor stap steeds beter gegaan.
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
lablove schreef:Zowiezo hebben ze daar hele mooie labjes. Ik zat laatst in mijn nachtdienst te googlen en zag een a.s nestje... wowie met een hele mooi teef.
dank je voor het compliment..dat is Summer die dus nu op mijn banner prijkt !
@ Danielle thanks..hoe is het met jouw.. en met Joey? Ga je binnenkort nog naar een show?..
zo doe ik het ook en begin er al heel vroeg mee in het nestje, eerst mooi staan op de tafel en dan achteraf op de grond, en telkens als ze een snoepje krijgen moeten ze mooi in staan, het vraagt wel wat geduld want het lukt niet van vandaag op morgen om ze die mooie staan aan te leren, bij Dawn dacht ik op een gegeven moment dit lukt nooit zij ging liever zitten dan de blijven staan, maar van de ene dag op de andere kreeg ze het door wat we van haar verlangden en is het stap voor stap steeds beter gegaan.
Oke volhouden dus want zo doen wij het ook. We hebben 2x geshowd en gaan in juni weer. Castro kent het commando "sta" wel hij blijft alleen niet staan, hij gaat na een paar seconden weer zitten. Met de shows heeft Lars zijn vingers er gewoon af laten bijten (oftewel het koekje niet geven zodat hij bleef staan) maar dat ziet er niet echt heel mooi uit
lablove schreef:Zowiezo hebben ze daar hele mooie labjes. Ik zat laatst in mijn nachtdienst te googlen en zag een a.s nestje... wowie met een hele mooi teef.
@ Danielle thanks..hoe is het met jouw.. en met Joey? Ga je binnenkort nog naar een show?..
Hihi jullie hebben ook hele mooie labjes. Maar ik bedoelde bij black pearls of mainhatten, ik was aan het zoeken voor een labbie erbij en toen kwam ik op hun site.. (duitsland)
Hihi jullie hebben ook hele mooie labjes. Maar ik bedoelde bij black pearls of mainhatten, ik was aan het zoeken voor een labbie erbij en toen kwam ik op hun site.. (duitsland)
Oh haha ja hele mooie labbies en leuke, betrokken fokkers ook nog ! Het is voor mij een droom die uitgekomen is om een dochter van Lotta te hebben..dat is dus onze Hailtje
labbers schreef:
Oh haha ja hele mooie labbies en leuke, betrokken fokkers ook nog ! Het is voor mij een droom die uitgekomen is om een dochter van Lotta te hebben..dat is dus onze Hailtje
haha dan zullen we een beetje dezelfde "smaak" hebben, want het is dus Lotta die weer een nestje krijgt. Ik houd de site in de gaten voor welke lover dat gaat worden. Ik twijfel heel erg of ik wil nl een 'extern' pupje erbij of volgend jaar een kind van mijn izzy.... moeilijke keuzes hehe haha..
Ik weet trouwens van Vanessa (1 van de eigenaars van de kennel) dat het misschien zelfs pas eind van het jaar, begin volgend jaar zal worden dat Lotta gedekt gaat worden..dus je hebt nog ff tijd om te denken
labbers schreef:Ik weet trouwens van Vanessa (1 van de eigenaars van de kennel) dat het misschien zelfs pas eind van het jaar, begin volgend jaar zal worden dat Lotta gedekt gaat worden..dus je hebt nog ff tijd om te denken
Thnx... Ik wilde ook pas gaan informeren als ik erzeker uit ben wat ik wil.
Beide is niet echt een goede optie denk ik. Ik wil de een toch wel goed/redelijk opgevoed hebben voor ik weer een pupke erbij zou willen.
Als je van plan bent zelf te gaan fokken en een lijn op te zetten, moet je ook rekening houden met je capaciteit, hoe groot je roedel kan worden. Als je met twee aangekochte teven begint, wil je waarschijnlijk van beiden een pup aanhouden. Dan heb je er dus vier. Een paar jaar later wil je van je tweede generatie weer een pup aanhouden, dat zijn er dus al zes. Begin je met drie aangekochte teefjes uit drie verschillende lijnen, dan zit je na twee generaties al op negen honden. Enz. enz.
Misschien ben je wel helemaal niet van plan om een eigen lijn op te zetten, maar als dat wel zo is, dan zijn dit soort overwegingen ook puntjes om in je achterhoofd te houden bij het aankopen van een nieuwe pup