Poep eten

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Nino&Toosje schreef:Dat vind ik altijd zo leuk. De reden waarom. Als ik niet wil dat mijn hond poep eet, ga ik mij zeker niet afvragen waarom hij poep eet. Ik wil het niet hebben, punt uit. Dus ga ik het afleren. Geen discussie mogelijk , want ik heb al twee kinderen waarmee ik af en toe in discussie moet, ik ga niet ook nog eens met mijn honden in discussie.
Poep eten: Nee
Waarom niet?
Omdat ik het niet wil

Op de bank? Nee
Waarom
Omdat ik het niet wil.

In huis lopen klieren met elkaar?Nee
Waarom?
Omdat ik het niet wil

En zo weet ik er nog een heleboel wat de honden betreft . En toch zijn ze gelukkig, alle drie. Ondanks het feit dat ze zoveel dingen niet mogen. :)
:D Hier kan ik me wel in vinden, behalve in het poep eten, daarin verschillen we dan van mening.
Noah is hier later pas mee begonnen en heeft dit als pup nooit gedaan, dan wil ik wel graag weten hoe het komt dat hij hier ineens mee begonnen is.
Dat hij het niet mag omdat ik vind dat hij het niet mag? Dat is een ander verhaal en heeft verder niks te maken met mijn verhaal hierboven :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

sharon66057 schreef:
Nino&Toosje schreef:Dat vind ik altijd zo leuk. De reden waarom. Als ik niet wil dat mijn hond poep eet, ga ik mij zeker niet afvragen waarom hij poep eet. Ik wil het niet hebben, punt uit. Dus ga ik het afleren. Geen discussie mogelijk , want ik heb al twee kinderen waarmee ik af en toe in discussie moet, ik ga niet ook nog eens met mijn honden in discussie.
Poep eten: Nee
Waarom niet?
Omdat ik het niet wil

Op de bank? Nee
Waarom
Omdat ik het niet wil.

In huis lopen klieren met elkaar?Nee
Waarom?
Omdat ik het niet wil

En zo weet ik er nog een heleboel wat de honden betreft . En toch zijn ze gelukkig, alle drie. Ondanks het feit dat ze zoveel dingen niet mogen. :)
:D Hier kan ik me wel in vinden, behalve in het poep eten, daarin verschillen we dan van mening.
Noah is hier later pas mee begonnen en heeft dit als pup nooit gedaan, dan wil ik wel graag weten hoe het komt dat hij hier ineens mee begonnen is.
Dat hij het niet mag omdat ik vind dat hij het niet mag? Dat is een ander verhaal en heeft verder niks te maken met mijn verhaal hierboven :wink:
:klasse: :)
Lana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lana »

Hallo allemaal,
Hier nog een hondje die in de eerste maandjes van haar leven alle poep die ze kon vinden opat. Natuurlijk wij haar elke keer corrigeren, maar als ze enigszins de mogelijkheid kreeg at ze het meteen op.

Totdat ik haar kvv ben gaan voeren. Toen hield ze er ineens mee op.
Nu merken wij als we haar langer dan 3 dagen brokken voeren, gaat ze weer poep eten. En als wij haar minstens 1 maaltijd per dag kvv geven ruikt ze aan de poep, trekt dr neus op(ach dat denk ik dan in elk geval :D ) en loopt vrolijk door naar het volgende hoopje.
Afbeelding
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Toch is dat niet bij alle honden hoor, Zyva krijgt vanaf dat ze 4 maanden oud is KVV en vanaf die zelfde tijd is ze begonnen met poep eten!
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Nee, toen Keo nog KVV kreeg at hij ook nog steeds poep. Hij kiest altijd het liefst van de smeuiige frolic-drollen. Dus als hij ergens een tekort aan heeft dan is het aan frolic :D
Toen hij nog hormonen had at hij niet/nauwelijks poep. Nu met zijn implantaat beginnen de drollen weer aanlokkelijk te worden. Hij heeft nu geen afleiding meer van luchtjes en gesnuffel, dus heeft er nu weer tijd voor tijdens het wandelen. Ben het aan het behandelen met een korte stevige ruk aan de riem, verder niets tegen hem zeggen en niet teveel naar hem kijken. Tot nu toe lijkt dat heel goed te helpen. :)
Hij krijgt verder alleen aandacht als hij oplet en goed luistert tijdens het wandelen.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Kismo eet veel minder poep nu hij barf krijgt, alleen sommige hopen kan hij niet laten liggen. Ik denk dan graag dat dat barf keutels zijn, maar ja.. De omschakeling is nog niet compleet dus ik kan het niet echt zeggen. Hij is iig dol op konijnenkeutels en het schijnt dat deze en niet-brokken uitwerpselen gezond zijn voor een hond als hij ze eet. Maar het is lastig te bepalen natuurlijk dus als het erger wordt, dan maar trainen.
Plaats reactie