thee trea olie tegen teken

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

thee trea olie tegen teken

Ongelezen bericht door michelle »

nu ik lees dat de teken alweer tevoorschijn komen :(
even een vraagje Fleur heeft vorig jaar toen zei de scalibor band een week om had flauw gevallen ook mijn vriendin haar hondje heeft een toeval gehad.
dus helaas durf ik hem dit jaar niet te gebruiken.
Ook andere giftige spullen zoals pipetten gebruik ik niet.
Ik heb hier ooit eens gelezen dat je je hond ook voor het wandelen in kon spuiten met thee trea olie verdunt met water moest daar nou ook melk doorheen en wat zijn de verhoudingen.
Afbeelding
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

Na even gegoogled te hebben kwam ik het volgende tegen: 20 druppels teatree in 300 ml water en een schepje suiker of zout want anders mengt de olie niet met het water. Hoop dat je er wat aan hebt. Je zou het in een spray kunnen doen en die meenemen voor onderweg want na het zwemmen moeten ze opnieuw besproeit worden.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Bear vind tea tree zo vies ruiken, gebruik het bij hem ook niet , want hij word er helemaal nerveus van en wil de geur weg hebben.

Hier dus geen oplossing helaas :(
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

-kim- schreef:Bear vind tea tree zo vies ruiken, gebruik het bij hem ook niet , want hij word er helemaal nerveus van en wil de geur weg hebben.

Hier dus geen oplossing helaas :(
yep ik bedenk mij nu dat toen Fleur ooit een hotspot had en ik haar ook behandelt had met tea tree ze de hele wandeling heeft liggen rollen in het gras ook vanwege die geur :(
nou dat wordt dan lastig hoe hou je dan die teken weg.
Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik gebruik op een liter water 10 druppels teatree en 20 druppels lavendel olie en een snufje zout.

voor dat ik dan naar buiten ga spray ik ze er mee in.
hebben ze gezwommen spray ik ze weer in.
maar dit doe ik alleen als ik in een teekrijk gebied loop met ze,de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik teekgebieden zo veel mogelijk mijd.
mijn oom heeft nl Lyme en ik ben voor mijn honden en zeker voor me zelf erg voorzichtig geworden hier door.
dus het bos ga ik binnen kort niet meer in hier,daar barst het echt van de teken,10 tot 20 teken is echt niet overdreven op je hond :kots: :kots:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

roef schreef:ik gebruik op een liter water 10 druppels teatree en 20 druppels lavendel olie en een snufje zout.

maar dit doe ik alleen als ik in een teekrijk gebied loop met ze,de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik teekgebieden zo veel mogelijk mijd.
mijn oom heeft nl Lyme en ik ben voor mijn honden en zeker voor me zelf erg voorzichtig geworden hier door.
dus het bos ga ik binnen kort niet meer in hier,daar barst het echt van de teken,10 tot 20 teken is echt niet overdreven op je hond :kots: :kots:
lavendel olie van welk merk?
ruikt het dan ook wat lekkerder :)
ja het blijft toch oppassen hoor ondanks dat het in mijn wandel gebied wel meevalt met de teken had ik er vorig jaar toch eentje in mijn enkel.
omdat ik dus ging wandelen op mijn slippers :oops:
dat doe ik dus ook nooit meer.
maar 10 tot 20 teken dat is echt veel Fleur heeft er vorig jaar hooguit 5 gehad.
kan me voorstellen dat je ontzettend voorzichtig bent vooral als iemand in je naaste omgeving besmet is met de ziekte van lyme :(
Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

michelle schreef:
roef schreef:ik gebruik op een liter water 10 druppels teatree en 20 druppels lavendel olie en een snufje zout.

lavendel olie van welk merk?
ruikt het dan ook wat lekkerder :)
ja het blijft toch oppassen hoor ondanks dat het in mijn wandel gebied wel meevalt met de teken had ik er vorig jaar toch eentje in mijn enkel.
omdat ik dus ging wandelen op mijn slippers :oops:
dat doe ik dus ook nooit meer.
maar 10 tot 20 teken dat is echt veel Fleur heeft er vorig jaar hooguit 5 gehad.
kan me voorstellen dat je ontzettend voorzichtig bent vooral als iemand in je naaste omgeving besmet is met de ziekte van lyme :(
oei het merk lavendelolie weet ik niet meer,ik koop het bij de reformwinkel(flesje is op).
de teatree is van first plantation.
persoonlijk heb ik liever de lavendellucht,maar Roef en Hidde vinden het alle 2 bah!! :mad:

ja die 20 teken is echt niet overdreven,ik heb toen nog een topic er over gehad(of foto`s in een al bestaand teken topic geplaatst) maar dat was hier in de polder in het bos en James en Roef zaten onder :shock: :kots:
sindsdien mijd ik dat bos,ik zoek het niet op als het niet hoeft.
mijn oom heeft lyme in het derde stadium en is erg ziek,mijn tante heeft het in het tweede stadium.
ze wonen echt midden in het bos en teken zijn gewoon niet te vermijden helaas.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

En heel voorzichtig zijn als er katten in huis zijn, want voor hen is Thee trea giftig, voor honden niet.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Er is een Spray van Silverlinde, die gebruik ik altijd. Misschien helpt het heel goed ofde teken vinden Chester niet zo lekker. Tot nu toe nooit veel teken bij hem gespot, hooguit twee tegelijk.
Afbeelding

bedankt Sharon !
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

nog even goed gezocht op het internet en deze tip gevonden :)
vul een plantensproeier voor de helft met appelazijn en de andere helft met water.
mischien voor de hondjes die niet van thee trea houden of waar idd poezen in huis zijn.
toch het proberen waard.
Afbeelding
Plaats reactie