michelle schreef:roef schreef:ik gebruik op een liter water 10 druppels teatree en 20 druppels lavendel olie en een snufje zout.
voor dat ik dan naar buiten ga spray ik ze er mee in.
hebben ze gezwommen spray ik ze weer in.
maar dit doe ik alleen als ik in een teekrijk gebied loop met ze,de eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik teekgebieden zo veel mogelijk mijd.
mijn oom heeft nl Lyme en ik ben voor mijn honden en zeker voor me zelf erg voorzichtig geworden hier door.
dus het bos ga ik binnen kort niet meer in hier,daar barst het echt van de teken,10 tot 20 teken is echt niet overdreven op je hond

lavendel olie van welk merk?
ruikt het dan ook wat lekkerder
ja het blijft toch oppassen hoor ondanks dat het in mijn wandel gebied wel meevalt met de teken had ik er vorig jaar toch eentje in mijn enkel.
omdat ik dus ging wandelen op mijn slippers
dat doe ik dus ook nooit meer.
maar 10 tot 20 teken dat is echt veel Fleur heeft er vorig jaar hooguit 5 gehad.
kan me voorstellen dat je ontzettend voorzichtig bent vooral als iemand in je naaste omgeving besmet is met de ziekte van lyme

oei het merk lavendelolie weet ik niet meer,ik koop het bij de reformwinkel(flesje is op).
de teatree is van first plantation.
persoonlijk heb ik liever de lavendellucht,maar Roef en Hidde vinden het alle 2 bah!!
ja die 20 teken is echt niet overdreven,ik heb toen nog een topic er over gehad(of foto`s in een al bestaand teken topic geplaatst) maar dat was hier in de polder in het bos en James en Roef zaten onder
sindsdien mijd ik dat bos,ik zoek het niet op als het niet hoeft.
mijn oom heeft lyme in het derde stadium en is erg ziek,mijn tante heeft het in het tweede stadium.
ze wonen echt midden in het bos en teken zijn gewoon niet te vermijden helaas.