1e tandje kwijt

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

1e tandje kwijt

Ongelezen bericht door NicoleGoossens »

Nou ja, zie ik net dat Jackson zijn 1e tandje kwijt is. Aan de onderkant in het midden. Ik had al zo'n vermoeden en inderdaad. Ohhh.... Kleine mannen worden groot. :verliefd1:

Hij is pas 15 weken en 2 dagen oud. Is dat niet erg vroeg?
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Dacht dat het bij 4 maanden begon maar lees net toch wel dat 15 weken normaal schijnt te zijn. Hoe dan ook, ik vind het toch weer een mijlpaal. :)
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Heeft iemand nog een tip om het wisselen zo comfortabel mogelijk te laten verlopen?

Alvast bedankt!

Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Gerdien »

Hoi, Tom was ook snel, ook zo rond de 14 weken dat we ineens een tandje vonden. Wij gaven hem wel een bijtring en een koude washand waar hij wat in kon bijten, is ook lekker koel in de bek van je hond.
aldidajo
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door aldidajo »

Yeahhhhh...... Hier vanmorgen ook een kies en een tandje gevonden van Barrel. Hij is al vijf mnd. maar was nog niet aan het wisselen.
Dit verklaart waarschijnlijk ook wel zijn geirriteerde gedrag van de laatste dagen (happerig, opstandig, etc..... Herkenbaar?).
Ik geef hem een stuk handdoek (heb ik in delen verknipt) wat even in de vriezer gelegen heeft en daar geniet hij zichtbaar van.
Verder de "gewone kluifjes" en doen we even geen trekspelletjes meer.
Inderdaad.... Kleine mannetjes worden groot :verliefd1: .
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Leuk om te lezen dat Tom ook zo snel was en Barrel dan pas weer later wisselt. :-)

Ik merkte inderdaad aan Jackson dat hij veel meer begon te bijten op momenten dat ik buiten bijvoorbeeld een speeltje weggooide. Na een paar keer bleef hij dan zitten terwijl hij normaal veel langer blijft apporteren. Daar ben ik nu dus even mee opgehouden. We geven hem nu ook elke dag een appel uit de koelkast en de gebruikelijke kauwbotjes en oren (wordt hartelijk ontvangen :D )

Er zitten al heel veel tandjes los maar er zijn er pas een paar kleintjes uit. Helaas heeft hij ze ingeslikt maar het tanden doosje staat al klaar. Haha.

kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door kate »

Zo schattig van die kleine tandjes.. Wij hebben ze nog bewaard.
Afbeelding
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Inmiddels is Jackson alweer een aantal weken klaar met wisselen. De vondst: 2 snijtandjes, een aantal kiezen en twee hoektanden. De laatste tand viel eruit tijdens het spelen waar we bij waren. :) De dierenarts zegt dat alles keurig recht staat dus dat is weer een goede stap in de richting naar volwassenheid. Nu nog de pubermaandjes door. Al gaat dat tot nu toe boven verwachting op wat kleine boevenstreekjes na. :twisted:
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom is ook druk bezig met wisselen. Alle snijtanden zijn eruit en zitten ook nieuwe, en nu komen er allerlei enorme kiezen door. Er zijn nog geen andere kiezen los geloof ik.. Maar jezus wat een grote gevallen zijn dat, die kiezen. Ik vind het bijna sneu :D Ze komen ook allemaal tegelijk.. Pom is er verder niet zo van ondersteboven, ze is een beetje opstandig maar of dat door de kiezen komt weet ik niet.. maakt ook niet uit :D
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Plaats reactie