Tips welkom, ik mag niet aan zijn voetjes komen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Tips welkom, ik mag niet aan zijn voetjes komen

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Bommel heeft keiharde nagels tot zijn 3 e jaar lukte het aardig om ze zelf te knippen, maar daarna werd het een waar gevecht. Met zijn twee hem vast houden en nummer drie knipt :?
Uiteindelijk maar naar de dierenarts ook geen succes totdat ik de tip kreeg ga naar de trimsalon. Dat lukt met moeite, maar omdat hij in een tuig op tafel staat en hij geenkant op kan lukt het de trimster ze te knippen.

Nu het probleem, vd week is Bommel in een stuk kauwgom gaan staan, met moeite heb ik een stuk van zijn kussentjes af kunnen trekken, maar er zit nog kauwgom in zijn haren tussen zijn teentjes en ik krijg het er echt niet tussen uit. Hij vecht, gromt en bijt zelfs naar mij zodra ik zijn poot vast pak. Maar het lukt echt niet om het er tussen uit te krijgen...tips?
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Inwrijven met pindakaas, en omdat het eetbaar is heb je kans dat hij je zelfs 'helpt'.
Succes!
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Ha ja, pindakaas helpt echt. Als ik vroeger kauwgum in mijn haar had deed mijn moeder dat ook. Goed inwrijven en met warm water uitspoelen. De vette pindakaas zorgt dat de kauwgum helemaal verkruimelt.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Als de kauwgom weg is zou ik hier wel mee aan de gang gaan, je kunt spelenderwijs en met veel koekjes gaan proberen weer aan zijn voetjes/teentjes te mogen komen en dit heel rustig aan uitbouwen. Zo'n gevecht is voor niemand leuk en onnodig ook ben ik na een tip van Anita hier op het forum achter gekomen toen we met Sam in gevecht moesten om zijn oren te zalven :?
Plaats reactie