Probleemkind

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Rianne
Snuffelneus
Snuffelneus

Probleemkind

Ongelezen bericht door Rianne »

Wij hebben een pup van bijna 8 maanden waar we constant op moeten letten als hij uit de bench is. We worden er soms doodmoe van. Gelukkig slaapt hij veel.
Zijn dag ziet er ongeveer zo uit:

9:00 uit de bench, een klein loopje (+- 10 min) daarna krijgt hij eten en gaat weer de bench in.

10:00/10:30 uit de bench, We spelen even met hem en laten hem lopen in de kamer of in de tuin. Dan gaat het fout: Of hij pakt de bloemen van tafel of hij springt op de bank of hij kauwt op de meubels of hij pakt spullen uit de schuur etc. Dus meestal zit hij vast met een lijn aan bank met een kluif. Dan kan hij nergens bij :D

12:00/13:00 een wandeling van ongeveer 35 min. Als we dan thuis komen is hij helemaal uitgeteld en slaapt hij de hele middag.

17:30/18:00 hij komt weer uit de bench en we doen een loopje naar de boom om te plassen. Daarna scharrelt hij wat rond en begint weer te klooien. Dan leggen we hem vast aan de bank met een kluif. Ook spelen we weer met hem.

19:30 we doen een loop van +- 15 min, daarna krijgt hij weer eten en slaapt de hele avond.

23:00 een plasje bij de boom, tanden poetsen en naar bed

Hebben jullie een idee wat dit stoute gedrag is? Mist hij uitdaging? Is het aandacht vragen of heeft hij toch teveel energie? Het gaat wel beter dan toen ie nog echt klein pupje was, maar we moeten nog steeds erg op hem letten.

Oh, en wat doet jullie labrador de hele dag? Ben ik wel benieuwd naar. :)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Volgens mij verveelt jouw hond zich kapot met zo'n beperkte activitdit op een dag en gebrek aan het aanleren van gewenst gsdrag, want vastbinden aan de bank leer je hem niks van!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Als je je eigen stukje leest dan zie je dat het eerste uitje van 10 minuten heb geen voldoening geeft.
De wandeling van tussen de middag wel.
De labrador is (over het algemeen) een hond die graag met z'n baas bezig is, met/voor 'm 'werkt'.
Balletje ophalen en terugbrengen, lekkertjes verstoppen en laten zoeken, opdrachtjes uitvoeren (simpel als ze nog jong zijn, moeilijker als ze ouder zijn/worden.

Ik denk inderdaad ook aan verveling en niet weten wat te doen met zijn opgespaarde energie.
Klieren/klooien levert aandacht op, al is het negatieve aandacht, aandacht is aandacht en dat levert zijn gedrag hem op.
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

De dag van onze honden (2,5 en bijna 1):
6 uur: wandeling van 20 minuten, met daarbij de nodige 'werk'aandacht (naast lopen, zitten, aankijken)
In de bench tot ik uit bed kom en ze eten geef. Na het eten worden ze altijd heel druk en gaan ze dus een half uurtje terug.
Uit de bench, spelen met elkaar en met mij, oefenen. Hoe lang hangt er een beetje vanaf hoeveel kinderen hier rondlopen. Soms zitten ze 's ochtends wat langer in de bench als er veel kinderen zijn.
Ergens tussen 12 en 2 een simpel plasje als de kleintjes slapen, maar nog steeds met de nodige aandacht voor aankijken, netjes lopen.
Daarna scharrelen ze hier wat rond, spelen en slapen wat.
Na 3 uur gaan we bij weinig kinderen een fikse wandeling maken waarbij ze lekker los kunnen rennen en er geoefend wordt met langs lopen (het is een eindje wandelen daarheen en ik heb dan meestal een buggy bij me, fikse uitdaging!), als dat niet is dan na het avondeten: een uurtje los bij de put (zwemmen, gek doen, uitrazen met elkaar en anderen)
Eten en slapen. Niet meer standaard in de bench, ze gaan er zelf wel in liggen.
22 uur: wandeling van 20 minuten. Soms iets langer en dan spelen ze los met de bal, meteen met verkapte uitdaging met los, hier, wacht.

Al dan niet dagelijks doen ze zoekspelletjes met de kinderen en oefenen ze trucjes: touch, high five, dood, erg vermakelijk altijd om naar te kijken... :D

De afgelopen week was ik ziek en schoot die lange wandeling van 3 uur/na het eten er echt bij in. Gevolg: een puber die de halve dag aan het klieren was, of ons of de andere hond koeieneerde, in de bench ging voor de nodige rust en daar 2 kussens heeft gesloopt. En terecht, maar het was even niet anders.
2 dagen weer lekker lopen en het was weer klaar met het geklier.

Jullie programma zou hier de grootst mogelijke problemen geven vermoed ik: te weinig aandacht, te weinig uitdaging, te weinig uitraasmogelijkheid.
Rianne
Snuffelneus
Snuffelneus

's ochtends wandelen we inderdaad te kort. Daar gaan we wat aan doen. Ben wel blij dat ie lekker uitslaapt :) Het vastbinden aan de bank hebben we van de fokker. We doen het overigens niet lang. Hooguit een halfuurtje. Dan ligt hij op z'n kleedje te knagen aan een bullepees. We oefenen elke dag trucjes: zit, poot, af, zij (op je zij), rollen, staan. Voer weigeren en verstoppen doen we ook. En we stoppen het soms in z'n wobbler kong.
Als we gaan wandelen moet hij zitten voor de deur. Onder het lopen moet hij volgen, kijken en zitten bij de oversteek. Ook mag hij 'uitrazen' op het veldje. Samen sprintjes trekken enzo. Het zijn gewoon de momenten dat we even geen aandacht voor hem hebben. Dan gaat hij klieren.
Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Marga/Noa »

Onze hond is ook 8 maanden, volgens mij lopen wij veel meer: 's morgens om 6.30 uit de bench ongeveer 20 minuten lopen, dan eten. Dan gaat ze meestal lekker voldaan in de mand. Gedurende de ochtend, wordt er met haar gespeeld, beetje geoefend en geluierd. Tegen 12.00 uur is het tijd voor een lange wandeling( meestal ruim een uur) eerst aan de lijn( naast lopen goed oefenen) en dan een poos los, soms op een veldje, vaak naar de beek om lekker te zwemmen. Thuis is ze dan lekker moe en slaapt ze veel. Om 17.00 uur, eten, dan weer ruim een 3 kwartier lopen, 's avonds, knuffelen en kroelen en dutten en om 22.30 laatste rondje van 15 minuten en dan de bench in. Ik merk dat ze al die wandelingen prima aan kan, ze zit thuis nergens aan ,alleen de tuin( met name kuilen graven) is nog niet helemaal veilig. :D Ik ben zeker geen expert, maar ik denk dat Nestor wel meer beweging aankan.
Noa 09-09-2012
Rianne
Snuffelneus
Snuffelneus

De ochtendwandelingen gaan echt langer worden. Zeker omdat Nestor 's nachts in vergelijking met andere honden veel slaapt. 13 uur lang.

Wat doet Noa als je even niet op haar let? Gaat ze dan liggen of spelen?
Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Marga/Noa »

Dat wisselt, soms scharrelt ze een beetje door de kamer, soms ligt ze in haar mand of op het kleed, met een botje of een flosje. ik denk, omdat we best veel lopen, dat ze niet zoveel behoefte heeft om te "klieren" Toen ze jonger was( ik denk ong.2 maand geleden) was ze wat lastiger, veel happeriger, als wij het dan zat waren, moest ze even in de bench, dat probeerden we dan heel rustig aan te geven, de bench moet tenslotte een fijne plek blijven. Ze kreeg dan( en nu nog) altijd een snoepje omdat ze lief in de bench ging/ gaat. Soms deden we dat maar5 minuten, Noa was alles al weer vergeten en kwam altijd weer heel rustig uit de bench. Nu is dat niet meer nodig.
Een aantal keren in de week zit ze 4a5 uur in de bench( er moet tenslotte ook gewerkt worden :D ) en dat is geen probleem. Als we thuiskomen ligt ze heel rustig, wij komen altijd kalm binnen, negeren haar eerst even en zonder teveel opwinding doen we de bench open en loopt ze de kamer in, en dan....knuffelen !!!!

Succes met Nestor!
Noa 09-09-2012
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Dat vastbinden niet een oplossing is, daar zal je nu ook wel achter zijn als je je stukje zo leest.

Als je het bijvoorbeeld niet prettig vind om een extra wandeling in te lassen, zou je ook leuke oefeningen kunnen gaan doen in de tuin. Of brokjes verstoppen,wat moeilijkere kauwsnacks aanbieden etc. Hier worden de hondjes ook lekker geestelijk moe van en dat geeft dan weer tevreden snurkende labbies.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

heeft TE VEEL in de bench gezeten, weet zich duidelijk nu geen raad als ze er uit is.. veel wandelen helpt niet daar leren ze zichzelf niet mee vermaken.

neem de tijd voor der als ze eruit is, ga op de grond zitten en doe wat spelletjes, is ze rustig ga er dan naast zitten desnoods met een boek, blijf der dan met 1 hand wat kriebelen zodat ze rustiger wordt en op deze momenten haar rust ook neemt.
al me kinders uitgevlogen
Rianne
Snuffelneus
Snuffelneus

Kan inderdaad zijn rust niet vinden als hij uit de bench is. Constant zoeken naar dingen.
Hoe kan je hem aanleren dat hij rustig blijft liggen? Als hij eens rustig is en ik ga hem aaien dan loopt hij weg. Hij wil niet geaaid worden. :confused:
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door NicoleGoossens »

En als je zelf (terwijl hij wat rondloopt) ergens op de grond gaat zitten? Komt hij dan niet lekker bij je liggen?
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

je zegt zelf al als ie dan eens zijn rust neemt en ik wil hem aaien gaat ie weg... niet omdat ie niet geaaid wil worden, maar omdat je hem niet met rust kon laten terwijl ie juist wilde rusten.....
al me kinders uitgevlogen
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

speurneus carola schreef:je zegt zelf al als ie dan eens zijn rust neemt en ik wil hem aaien gaat ie weg... niet omdat ie niet geaaid wil worden, maar omdat je hem niet met rust kon laten terwijl ie juist wilde rusten.....
:klasse:

Maar ik snap niet zo best wat je van hem verwacht, hij is tegen de acht maanden zit het grootste deel van de dag in de bench of hij zit vast aan de lijn. Het is een jonge hond met energie voor 10, daar moet hij toch iets mee kunnen doen? Had dan een ouwetje genomen, die zijn lekker rustig en proberen geen dingen zelf meer uit te vinden. Jammer hoor dit, in het bijzonder voor het 'probleemkind' :(
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom is 5 maanden maar die hoef ik echt niet aan de bank vast te leggen.. We spelen af en toe samen en verder ligt ze een beetje te kluiven of te spelen. Natuurlijk moet ik wel op haar letten want ze verzint iedere dag iets anders en meestal iets wat ik niet goedvind hahaha. In het begin zat ze veel in de bench om te rusten, maar nu rust ze gewoon ook buiten de bench. Wel een geluk dat het hier in huis vrij rustig is..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Plaats reactie