Hond in de zak, Belgische film over broodfok

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Hond in de zak, Belgische film over broodfok

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Misschien heeft hij hier al eens gestaan, maar het kan volgens mij geen kwaad om dit af en toe te herhalen.
Een goede Belgische docu over de hondenhandel. Wat gebeurt er achter de schermen van de hondenhandel? Waar moet je op letten als je een pup wilt kopen? Wat moet je vooral niet doen en waar moet je wel kopen? Aan het woord komen allerlei deskundigen. Je moet er wel even voor gaan zitten, want de film duurt een half uur.
LET OP: je ziet beelden van een broodfokkennel, die behoorlijk confronterend zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=mhnarmy ... EC&index=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Hanneke
Niro
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Niro »

Wat zielig!! :( :( :mad:
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

En laat nou niemand denken dat dit alleen voor België geldt. In het Zwartboek Malafide Hondenhandel van de Dierenbescherming wordt geschat dat in Nederland 70% van alle goedkope rashondenpuppy´s (die zonder stamboom op internet staan) uit vergelijkbare omstandigheden afkomstig is. Die pups worden massaal uit het voormalige oostblok gehaald, waar ze onder net zulke erbarmelijke omstandigheden gefokt worden als in België. Misschien nog wel erger.

Het enige wat we hiertegen kunnen doen, is voorlichting, voorlichting en nog eens voorlichting, zodat het grote publiek zich bewust wordt van wat er achter de schermen van de hondenhandel gebeurt. Zolang er een markt is voor dergelijke pups, blijft al dit hondenleed bestaan.

Hanneke
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

Inderdaad heel goeie film, is gemaakt door het asiel waar we Roxy gehaald hebben. De eigenaresse daar zet zich enorm hard in voor de strijd tegen broodfok!

Helaas heb ik de indruk dat die voorlichting steeds maar bij de verkeerde mensen terechtkomt... Ook zo op Facebook: als ik iets post over broodfok, zijn het steeds dezelfde mensen die dit delen. De rest bekijkt het volgens mij niet eens. Probleem is ook dat je meestal niet op voorhand weet dat mensen van plan zijn een hond te 'kopen'. Omdat het in de broodfok allemaal zo snel gaat!

In mijn eigen familie kwam ik het ook tegen: mijn broer belde me zeven jaar geleden vol trots dat hij een Frans Buldogje 'gered' heeft uit zo'n vieze glazen bak in een verschrikkelijke dierenwinkel. Ja, het pupje was zelfs uit het Oostblok afkomstign, wie weet wat had het allemaal al meegemaakt... Hij was echt fier dat hij het 'gered' had. Grr: als hij nu eens gewoon had laten vallen dat hij een pupje zocht??? Dweilen met de kraan open, dat gevoel heb ik soms...
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Zucht :cry: meer kan ik gewoon niet zeggen.
LaykaSena
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door LaykaSena »

ik hoop dat er genoeg mensen naar dit filmpje kijken, want het is gewoon erg de broodfokwereld
Afbeelding
ArjanK
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door ArjanK »

Deze wet die ervoor zorgt dat de instanties niets kunnen doen moet zo snel mogelijk eens worden aangepast en dat dit soort zaken echt strafbaar wordt. Hierna zouden de overheden en instanties elke brood@#$# :evil: :evil: een bezoekje moeten brengen en alles in beslag moeten worden genomen en die "fokkers" moeten de bak in.... :evil:
Plaats reactie