Rommelbuikje

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Rommelbuikje

Ongelezen bericht door Roos »

Zoals de meesten van jullie wel weten eten mijn hondjes barf. Deze vraag is ook al eens voorbij gekomen op barfplaats maar daar is geen duidelijk antwoord op gekomen, dus nu aan jullie de vraag of jullie eens mee willen denken.
Dewi heeft regelmatig (1 x per week/twee weken) een rommelend/piepend buikje, zij wil dan ook veel gras eten en is erg onrustig qua gedrag.
Aan haar voeding kan ik het niet relateren maar wat het dan wel is :confused: Het duurt meestal een dag, ze staat er mee op zeg maar en voordat het weer etenstijd is of na een flinke wandeling is het ook weer over.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Vreemd, ik zou het niet weten, dus aan mij heb je niets...sorry :oops:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Mexx en Bear hebben het ook wel eens gehad, maar dat lag er echt aan wat ze de dag van te voren gegeten hadden, of dat ze iets heel magers of gemalen te eten hadden gehad, of heel veel beweging hadden gehad, was dus van een lege maag en na wat vulling was het dan ook weer over.

Dus wat nog oorzaken zouden kunnen zijn weet ik niet :confused:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Max had dat ook, meestal op dagen dat we rust namen. Ik gaf hem dan een extra maaltijd, meestal dan gemalen vlees of gehakt oid, vermeng met een scheutje geitenmelk. Dat hielp wel goed.

Ik merkte op die dagen dat hij dan ook veeeeel gras at, maar Max had een voorliefde voor helmgras, super scherp natuurlijk.

Hoe is de ontlasting op die dag Roos? Kleur, geur en textuur en maar?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

Dank voor het meedenken iedereen :)

De kleur is goed Els en het zijn de gewone vaste drolletjes die zij elke dag neerlegt, de geur bemoei ik mij niet mee, alleen snel inpakken en wegwezen :D
Eerst dacht ik dat het door kipkarkas kwam, daarna door hart maar ze heeft het gewoon bij alles en zeker niet altijd dus ik denk dat het ergens anders weg komt.
Op dagen dat zij het heeft wil zij ook maar weinig eten, koekjes en fruit hoeft ze dan niet, alleen een plakje kaas kan nog net, ik vind het zo'n raar verhaal.
Zou het aan de vertering liggen moet zij het lijkt mij vaker hebben, ik weet het echt niet :?
Roos

Nu zit ik net door een opmerking van Rinske in een ander topic eens na te denken.. normaal krijgen ze altijd een schaaltje yogurt met vla na de laatste wandeling. Die had ze nu dus niet, misschien dat dat het is? :confused:
Els
Speurneus
Speurneus

Dat kan het prima zijn Roos. Laat jij je honden vasten?
Groetjes,
Els

rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

En dan is het jammer dat ze niet kunnen praten Roos. Het lijkt een soort van gasvorming en dat ze daar dan last van heeft. Misschien toch gevoelig op de maag/darmen........
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Roos

Ja, jammer he Rinske? Nee ze vasten niet Els, waarom vraag je dat? :)
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Nou hier zit er weleens 1 met een knorrende maag maar dat komt omdat ze verwachten dat ze ongeveer tussen 6 en 10 uur 's avonds eten krijgen, maar het dan bijv pas om 23.00 krijgen (pavlov). Ik voer in ieder geval bewust niet op vaste tijden. Ik wilde eigenlijk om de dag gaan voeren, omdat het heel goed schijnt te zijn dat de maag tot rust kan komen (dichtvouwen) en waardoor ze efficiënter gaan verteren tot 20 %. Maar nav mijn topic over hondenvoer zag ik dat niemand dat doet. Als je vaker dan 1 x per dag barf geeft dan geef je hem eten terwijl er nog eten in de maag aan het verteren is, dit kan een reden zijn voor probleemeters heb ik gelezen in een boek en op barf fora. Vasten is goed voor een hond omdat de maag kan herstellen en zodat hij/zij leert om het krijgen van eten af te wachten waardoor maagzuur de maag niet kan gaan irriteren. Dit geld alleen voor barf/nrv, niet voor KVV en brok. En belangrijk dat je de dag voor de vastendag twee x zoveel eten geeft. Ik ben nu eindelijk over op 1 x per dag. Binnenkort kijken hoe vasten gaat, hier gaat dat monster blaffen als het hem te lang duurt :shock: (het wordt al minder met negeren)
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
Roos

Sam gaat ook blaffen als het hem te lang duurt, en Dewi komt keten :D

Het heeft niets met knorren van de honger te maken bij Dewi, ze borrelt en piept dan ook hoorbaar. Ik ben ook tegen meerdere keren op een dag voeren, om de reden die jij aangeeft en het is hier in de avond na het eten gewoon rust met een vol buikje ipv een halfvolle buik :wink:
Vasten vind ik een lastige, 1 x daags voeren is geen probleem voor mij maar 1 x per twee dagen vind ik toch wel sneu :( Het zal mij benieuwen hoe het bij jou gaat, laat je het weten?
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Lastig.. :( Middeltjes zoals geitenmelk (tip van Els) en Okugest (VSM) kunnen helpen.

Ik ben nog niet zover om ze te laten vasten. Ook omdat ik een beetje opzie tegen twee keer zoveel voeren in 1 keer. Lijkt me dat je dat 's avonds moet doen omdat ze dan niet meer (veel) mogen bewegen. Ik denk dat ik de dag ervoor dan extra geef en de dag erna ook en dat ik dat langzaam opbouw bij de dag ervoor. Het gaat een keer in het weekend gebeuren ivm blaffen en ik ben een beetje bang voor maagkanteling :oops:. Ik zal er verslag van doen :wink:. Jij ook? Ik hoop dat het overgaat!
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
Roos

Dat staat mij ook tegen ja, die dubbele hoeveelheid. Sam zou dan tussen de 1600/2000 gram moeten hebben. Hij zou het wel erg leuk vinden :D Voor maagkanteling hoef je juist minder bang te zijn volgens mij, voor zover ik het begrepen heb kan een hond dacht ik 7% van zijn lichaamsgewicht eten in een maaltijd en dan wordt de maag ten volle benut. Dit komt de spieren van de maag en de banden waaraan hij hangt alleen maar ten goede, deze zullen alleen maar sterker worden :) En ik zal laten weten of het werkt.
Els
Speurneus
Speurneus

Ik ben geen voorstander van vasten. Mijn ervaring is dat mijn hond moest eten, anders werd ie zeer chagerijning. Daarnaast heeft het voor mij meer nadelen dan voordelen: na een extra grote maaltijd is het dus ook extra lang rusten, niet wandelen, alles snaaien wat ze tegen komen op straat.

Daarnaast vind ik het ook niet nodig. Ik heb een huishond en geen wolf.
Groetjes,
Els

Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Ik kan je ook niet echt helpen het klinkt een beetje als gasvorming. Castro heeft het ook wel eens maar dan kan ik het wel herleiden aan wat ie gegeten heeft (stukje broccoli b.v. gaat ie van borrelen)
Plaats reactie