Over naar KVV: eerste tijd steeds hetzelfde geven?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Nancy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nancy »

Ik ben met Joris en Jonas in 1 keer overgestapt, zonder heet water, dat werd zelfs afgeraden (ik weet alleen niet meer door wie :D ).
Joris had toen al 2 jaar brokken, Jonas 3/4 jaar. Weinig reacties gezien eigenlijk.

Het enige wat ik nu zie is dat ze weinig, mooie stevige drollen maken, een stuk prettiger om op te ruimen.
Af en toe krijgen ze een mergpijp of een dijbeenbot en dan poepen ze geel en hard, maar ook daar hebben ze eigenlijk geen last van.

Ik geef ze regelmatig een flinke scheut geitenyoghurt (omdat we zelf geen koe doen en dat dus in huis hebben), een eitje of een scheutje olijfolie. Groenten doe ik nagenoeg iedere dag, zeker voor Joris die nog een klein beetje moet afvallen.
Af en toe krijgen ze Alaska Zalm en dat is op zich prima, alleen de verpakkingswijze vind ik zo zooierig, ik zit altijd zelf helemaal onder 8) . Carnibest heb ik ook geprobeerd toen de vriezer een keer leeg was en daar kreeg Jonas enorme jeuk van: 1 keer eten was zich 3 dagen scheel krabben.

Ik gebruik ook Lotgering en merk niets van het vette. Joris heeft wel de neiging om dik te zijn, maar dat ligt niet aan het eten, hij is te dik geworden op de brok. Jonas krijgt gewoon het maximale en zit prima op gewicht, soms eerder een beetje eronder.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Ik vermoed dat de samenstelling van Lotgering niet constant is. Ik heb hier eend/lam, paard en wild compleet. Niets mis mee. Van een oud member waar ik mee wordfeut ( belangrijke info :D ) vernam ik dat zij nu een levering had die vrij compact is; lees moeilijk uit elkaar te halen is. Als ik bijv all animal of bibi neem is dat altijd gelijk.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Franca
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Franca »

Even een update: gisterenavond heeft Flip een half kopje lauwwarme geitenmelk gehad (waar overigens tot op de laatste druppel intens van werd genoten :verliefd1: ) en ik weet niet of dat al zo snel kan werken, maar vanmorgen alleen een paar keurige, harde drolletjes en geen dunne poep meer. Fingers crossed dat het zo blijft, vanavond in ieder geval nog maar een kopje geitenmelk.

Bedankt voor alle tips en ervaringen!
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

ja, geitenmelk werkt erg snel. Het kalmeert het maag en darmkanaal. Fijn dat Flip weer goede drolletjes had ( wat kan een mens blij worden van goede ontlasting he? :oops: :D ).
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Franca
Snuffelneus
Snuffelneus

Nou inderdaad :roll: Ik vertelde vanmorgen aan mijn man dat Flip zulke mooie poep had, waarop zijn reactie was 'Had je gedacht dat je deze zin ooit hardop zou uitspreken?' :D
rimanime
Speurneus
Speurneus

Franca schreef:Nou inderdaad :roll: Ik vertelde vanmorgen aan mijn man dat Flip zulke mooie poep had, waarop zijn reactie was 'Had je gedacht dat je deze zin ooit hardop zou uitspreken?' :D
:lol:
Afbeelding

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017

Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Fijn dat het nu beter lijkt te gaan :)

Waar haal je de geitenmelk, gewoon in de supermarkt? Zal ik eens gaan proberen of het ook helpt tegen rommelbuikjes :) Melk kun je invriezen toch?
Els
Speurneus
Speurneus

Ik haal het inderdaad gewoon in de supermarkt, of, als ik er toevallig in de buurt ben bij eko-plaza oid.
Geitenmelk kan je inderdaad invriezen.
Groetjes,
Els

Roos

Dat komt goed uit omdat Dewi het niet regelmatig heeft, nu maar hopen dat ze het wel wil drinken als ze last heeft want haar yogurt met vla liet ze ook staan vanmiddag :?

Sorry ts voor het 'inbreken' in jouw topic :wink:
Els
Speurneus
Speurneus

Geitenmelk anders evt klein beetje zoeten met honing.

Je kunt ook kvv erdoorheen doen, dat wil ook weleens werken, maar mijn ervaring is dat de honden het erg lekker vinden.
Groetjes,
Els

Roos

Ik kom er tzt nog even op terug in mijn eigen topic :wink:
Franca
Snuffelneus
Snuffelneus

Geen probleem Roos! Melkunie heeft gewoon geitenmelk in hun assortiment, hier hadden ze het gewoon bij de Appie. Flip is er dol op, hoefde het niet te zoeten. Hopelijk helpt het voor Dewi ook!
Roos

Mooi, ik ga het zeker proberen!
rimanime
Speurneus
Speurneus

Heeft Biogarde niet hetzelfde effect als Geitenmelk. Dat wordt hier als zeer lekker ervaren en is ook goed voor de darmflora.....
Afbeelding

Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Er is zeker een verschil. Het valt mij trouwens op dat het schap voor geitenzuivel bij de AH het afgelopen jaar aardig is uitgebreid. Met name omdat het vaak biologisch is en milieu- en diervriendelijk gaan mensen hier meer voor. Op school zie ik het ook steeds meer (ik studeer in Wageningen). Het is goed voor mensen met een koemelkallergie. Ook om af te vallen kun je beter deze zuivel eten omdat het lichter zou zijn (zuivel van een geit is voor een opgroeiend geitje maar zuivel van een koe is voor een kalf), maar voor zover ik weet is geitenzuivel alleen 'vol' verkrijgbaar, niet halfvol of zo.

Ik zou verder niet weten wat andere verschillen zijn, iig hebben we hier weleens geitenyoghurt omdat het zachter is (minder zuur) van de AH of Gijs maar ja niet specifiek voor de honden. Wel een goed idee en als ik de reacties hier zo zie is geitenmelk een gouden tip van Els! :klasse:
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
Plaats reactie