Zal met mijzelf beginnen, ik voer zelf samen gesteld vers vlees, op het moment een kruising tussen de richtlijnen van NRV en Barf. Deze keuze heb ik gemaakt door de gezondheidsklachten van Sam en Dewi en ik kan alleen maar zeggen dat ik uiterst tevreden ben hoe hun gezondheid zich in de loop van de bijna vijf jaar dat ik dit nu voer zich ontwikkeld
Het voer van jouw lab
-
Roos
Het voer van jouw lab
Aangezien er veel nieuwe leden op het forum zijn, lijkt het mij leuk om eens te lezen wat jullie voeren en vooral waarom jullie juist die keuze gemaakt hebben. Ook voor nieuwe leden/nieuwbakken hondeneigenaren zou dit best interessant kunnen zijn. Brok/kvv/barf het maakt niet uit, ik ben heel benieuwd waarom jullie juist die keuze gemaakt hebben.
Zal met mijzelf beginnen, ik voer zelf samen gesteld vers vlees, op het moment een kruising tussen de richtlijnen van NRV en Barf. Deze keuze heb ik gemaakt door de gezondheidsklachten van Sam en Dewi en ik kan alleen maar zeggen dat ik uiterst tevreden ben hoe hun gezondheid zich in de loop van de bijna vijf jaar dat ik dit nu voer zich ontwikkeld
-
renate
- Speurneus

Ik voer Barf aan beide heren.
Basco heeft een granen en mijten allergie en zat altijd vol ontstekingen op brok en ghost ( die we toen nog hadden ) at zijn brokken niet meer, hij vond het 10x niks.
Toen ben ik overgestapt naar kvv en daarna barf. Ghost at weer met veel plezier en basco is tot op heden zo goed als klachtvrij! Kaine eet van pup af aan kvv en daarna barf en doet het ook super.
Onze reden was dus allergie bij Basco en Ghost die niet meer at. Ik zou niet meer terug willen naar brok, ze doen het super, glimmen mooi en hebben een hele mooie bespiering.
Basco heeft een granen en mijten allergie en zat altijd vol ontstekingen op brok en ghost ( die we toen nog hadden ) at zijn brokken niet meer, hij vond het 10x niks.
Toen ben ik overgestapt naar kvv en daarna barf. Ghost at weer met veel plezier en basco is tot op heden zo goed als klachtvrij! Kaine eet van pup af aan kvv en daarna barf en doet het ook super.
Onze reden was dus allergie bij Basco en Ghost die niet meer at. Ik zou niet meer terug willen naar brok, ze doen het super, glimmen mooi en hebben een hele mooie bespiering.
-
esmoezie
- Speurneus

Brokken, Hills ZD. Na Royal canin, farmfood, KVV van Duck, farmfood en smuldier en nog een andere brok (ben de naam even kwijt), bleef Keo last houden van zijn oren, anaalklieren en geregeld diarree. Op advies van de DA Hills ZD gaan gebruiken. Daar doet ie het zo goed op, incl zijn vacht, dat ik het nu na een jaar nog gebruik 
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
vanuit de fokker Proplan. Ik zou op zich ook wel KVV of BARF willen geven, maar dat zit er nu ff niet in qua vriezerruimte. Ik ben tevreden over Proplan. Geen vieze scheten of platte poep, het gaat er met smaak in (al is dat misschien niet echt een criterium bij een labrador), ze groeit mooi gelijkmatig en niet vreselijk hard.
Maupie heeft een tijdje Hills gegeten en daar was ik toen ook best tevreden over. en ook Farmfood. Dat was ook wel okee, maar dat rook wel erg sterk en er zat altidj een halve kilo kruimels in die zak. beetje zonde was dat!
Maupie heeft een tijdje Hills gegeten en daar was ik toen ook best tevreden over. en ook Farmfood. Dat was ook wel okee, maar dat rook wel erg sterk en er zat altidj een halve kilo kruimels in die zak. beetje zonde was dat!
-
Els
- Speurneus

-
Lars en Daniëlle
- Hele grote hondenneus

KVV en af en toe een dagje barf wilde al vers gaan voeren en dat kreeg hij ook al bij de fokker dus dat was super. Tja en waarom ik heb er een beter gevoel bij dan bij brok maar dat is natuurlijk persoonlijk. Hoewel ik bekenden met honden wel probeer te overtuigen om vers te gaan voeren vooral als de honden klachten hebben met vacht en oren.
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Wij voeren BARF aan beide honden.
Kay is opgegroeid met brokken en is voor oa het poepeten overgezet op KVV. Kay vond het heerlijk en daarom zijn wij het blijven geven omdat hij genoot en ons gevoel daar meer lag
Toen Kay een jaar of 3 werd hebben wij hem overgezet op BARF, mede om de reden dat Kay na een bepaalde levering KVV jeuk kreeg en ons duidelijk werd dat de kwaliteit van de KVV niet zodanig contstant was en we zelf graag wilde zien wat er naar binnen ging (bij KVV weet je nooit 100% wat er in zit aan toevoegingen)
Daan is het 1e jaar opgegroeid op grotendeels KVV en een deel BARF
Toen hij een maand of 11 was hebben wij hem ook overgezet op volledig BARF
Honden blij want die genieten zichtbaar van het kauwwerk en baasjes blij omdat wij weten wat ze eten en je je honden zo ziet genieten
Kay is opgegroeid met brokken en is voor oa het poepeten overgezet op KVV. Kay vond het heerlijk en daarom zijn wij het blijven geven omdat hij genoot en ons gevoel daar meer lag
Toen Kay een jaar of 3 werd hebben wij hem overgezet op BARF, mede om de reden dat Kay na een bepaalde levering KVV jeuk kreeg en ons duidelijk werd dat de kwaliteit van de KVV niet zodanig contstant was en we zelf graag wilde zien wat er naar binnen ging (bij KVV weet je nooit 100% wat er in zit aan toevoegingen)
Daan is het 1e jaar opgegroeid op grotendeels KVV en een deel BARF
Toen hij een maand of 11 was hebben wij hem ook overgezet op volledig BARF
Honden blij want die genieten zichtbaar van het kauwwerk en baasjes blij omdat wij weten wat ze eten en je je honden zo ziet genieten
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Terra5
- Speurneus

Danouk krijgt Farmfood brokken met af en toe een KVV dagje.
Terra krijgt blikvoer (een beter merk, wat licht-verteerbaar is), omdat dat het enige is dat ze nu kan verdragen ivm d'r slokdarmverlamming.
Beiden overigens prima ontlasting, keurig op gewicht en glanzende vacht
Als ik de keuze zou hebben, dan zou ik vaker KVV geven. Maar dat kan met Terra niet meer..
Terra krijgt blikvoer (een beter merk, wat licht-verteerbaar is), omdat dat het enige is dat ze nu kan verdragen ivm d'r slokdarmverlamming.
Beiden overigens prima ontlasting, keurig op gewicht en glanzende vacht
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
roef
- Speurneus

Hier krijgen ze als hoofdmoot barf (4 x in de week) en 3 x in de week KVV,dit voor het gemak en de portomonee.
als ik aan goedkoper spiervlees zou kunnen komen dan werd het denk ik weer 100% barf.
de reden dat ik vers voer is omdat Roef het slecht deed op brokken, daar door ben ik me meer gaan verdiepen in voeding.
als ik aan goedkoper spiervlees zou kunnen komen dan werd het denk ik weer 100% barf.
de reden dat ik vers voer is omdat Roef het slecht deed op brokken, daar door ben ik me meer gaan verdiepen in voeding.
-
kristies
- Speurneus

fides deze; https://voesenek.royalcaninshop.nl/webs ... -Lam-rijst" onclick="window.open(this.href);return false;
waarom... tja eerst zaten we op Canex waren we eigenlijk ook wel tevreden over.. Hij had dit vanaf de fokker zegmaar we kochten het ook vaak daar toen hun overstapte hebben we dat eigenlijk ook gedaan. Omdat hij daar nogal eens gaat logeren ook en omdat hun zo enthousiast waren. Wij ook... vacht is mooi glanzend en ontlasting is nu erg stabiel waar hij voorheen nog wel eens last van zijn darmen had is dat nu eigenlijk helemaal over.... bovendien is het behoorlijk betaalbaar
maar wel heel beperkt te verkrijgen
waarom... tja eerst zaten we op Canex waren we eigenlijk ook wel tevreden over.. Hij had dit vanaf de fokker zegmaar we kochten het ook vaak daar toen hun overstapte hebben we dat eigenlijk ook gedaan. Omdat hij daar nogal eens gaat logeren ook en omdat hun zo enthousiast waren. Wij ook... vacht is mooi glanzend en ontlasting is nu erg stabiel waar hij voorheen nog wel eens last van zijn darmen had is dat nu eigenlijk helemaal over.... bovendien is het behoorlijk betaalbaar
- Carlijn
- Middelgrote hondenneus

Oke wij voeren Cavom. Ze krijgt twee keer per dag. S ochtends met 'iets ' erbij en s' avonds nog een beetje brok. We zijn er erg tevreden over. Ze was een enorme straatvreter bij haar vorige baas en had veelvuldig problemen met haar darmen. Met deze natuurlijke brok (tenminste dat zeggen ze... ) gaat het prima. 'iets erbij' is bijvoorbeeld groene groente, beetje droog brood, vlees....
Haar vacht glanst en ze ziet er gezond en gespierd uit.
Haar vacht glanst en ze ziet er gezond en gespierd uit.
-
Binno
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
sinds meer dan 10jaar wordt hier KVV en Barf gegeven
het waarom...
de aanleiding was mijn toenmalige oudere labrador die al jaren met zware chronische darmproblemen sukkelde,
zelfs een paar keer aan het infuus in de kliniek beland, de laatste keer was het kantje boordje
en toen heb ik hem ten einde raad van de brokken afgehaald,
dat is de beste beslissing ooit geweest, de hond is zienderogen opgeknapt en heeft nog enkele mooie jaren gehad
Moos (8 weken 'oud' vandaag) krijgt nu op het moment KVV (Carnibest en Darf) en dat zal nog met Barf spulletjes uitgebreid worden
het waarom...
de aanleiding was mijn toenmalige oudere labrador die al jaren met zware chronische darmproblemen sukkelde,
zelfs een paar keer aan het infuus in de kliniek beland, de laatste keer was het kantje boordje
en toen heb ik hem ten einde raad van de brokken afgehaald,
dat is de beste beslissing ooit geweest, de hond is zienderogen opgeknapt en heeft nog enkele mooie jaren gehad
Moos (8 weken 'oud' vandaag) krijgt nu op het moment KVV (Carnibest en Darf) en dat zal nog met Barf spulletjes uitgebreid worden

Wood Fen Moos °23-03-2013-
Jutta
- Speurneus

Chester krijgt barf sinds dat hij ong 6 maanden oud is. In begin hadden wij brokken van Proplan. Daar was niets mis mee alleen ging hij daarvan zo ontzettend veel poepen, 6 a 7 keer per dag en dan echt grote hopen. Vond ik vreemd. Een vriendin van mij zei dat ik het toch een keertje zou kunnen proberen om vers te voeren. Wij waren zo over en het bevalt prima.
Met brokken ging Chester veel meer drinken en nu op vlees veel minder.
Met brokken ging Chester veel meer drinken en nu op vlees veel minder.
bedankt Sharon !
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Ik rotzooi maar wat aan
Ze krijgen in principe twee keer daags brokken en twee à drie keer in de week KVV en af en toe wat vis over de brokken. Sinds een jaar of 10 voeren wij Eukanuba, na eerst van alles en nog wat te hebben geprobeerd.
Ook krijgen ze regelmatig tussendoortjes en dan bedoel ik menseneten: een stukje brood of kaas, een plakje worst, een stuk appel, banaan, mandarijn, een rest macaroni, een overgebleven aardappel, een rest soep over de brokken, enz. enz. Eigenlijk iedere keer als ikzelf iets pak, krijgen de honden ook iets. En dan nog standaard een kauwbotje bij de koffie, een hondensnack na iedere wandeling en eentje voor het slapengaan.
Onze honden eten dus niet zo heel erg uitgebalanceerd, maar wel gevarieerd en smakelijk en ze worden tot op heden in goede gezondheid oud
Hanneke
Ze krijgen in principe twee keer daags brokken en twee à drie keer in de week KVV en af en toe wat vis over de brokken. Sinds een jaar of 10 voeren wij Eukanuba, na eerst van alles en nog wat te hebben geprobeerd.
Ook krijgen ze regelmatig tussendoortjes en dan bedoel ik menseneten: een stukje brood of kaas, een plakje worst, een stuk appel, banaan, mandarijn, een rest macaroni, een overgebleven aardappel, een rest soep over de brokken, enz. enz. Eigenlijk iedere keer als ikzelf iets pak, krijgen de honden ook iets. En dan nog standaard een kauwbotje bij de koffie, een hondensnack na iedere wandeling en eentje voor het slapengaan.
Onze honden eten dus niet zo heel erg uitgebalanceerd, maar wel gevarieerd en smakelijk en ze worden tot op heden in goede gezondheid oud
Hanneke