Agressie?!

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Het zou natuurlijk ook kunnen dat Niro toch iets heeft opgepikt van de situatie met de lab en het nu toch iets voorzichtiger deed. Dat is moeilijk te beoordelen via beeldscherm..

Ik heb zelf gemerkt dat het per situatie en hond ook wel verschilt hoe er gecorrigeerd wordt. Wat ik eerder al schreef over het voorval met eten, Terra reageerde toen echt heftig. In andere situaties, bijv als Danouk net iets te hard haar bijtspijkers in Terra d'r nek zette, dan was de correctie milder.

Terra kan nu nog steeds bijvoorbeeld meer hebben en pikt meer van Danouk. Als we op straat een hond tegen komen, die zich veel te opdringerig naar Terra gedraagt, dan krijgt die hond vrij snel een vrij heftige snauw naar zich toe. Terwijl ze met Danouk toch meer het spel opzoekt ook..

En inderdaad, ik greep hier zelf ook in als het spel tussen Danouk en Terra te lang of te heftig was. Ik bepaal in mijn roedel wanneer er rust is en wanneer het dus "klaar" is met spelen :-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Niro schreef:Oke bedankt voor al jullie goede reacties. We wisten niet zo goed waar we deze situatie moesten plaatsen.

Nog een vraag omtrent deze situatie. Niro lag al op zijn rug te piepen. Maar de volwassen bleef door gaan, totdat de baas hem eraf trok. Is dit ook de normale gang van zaken bij zo een correctie?

Gister bij een volwassen australische herder geweest. daar ging alles goed. Hij deed redelijk hetzelfde alleen deed de australische herder hem op een speelse manier op de rug leggen? Verschilt dit per ras of echt per hond?
Of het een "normale" correctie was kun je vanachter een beeldscherm niet zeggen, maar het gegeven dat de pup schreeuwde en niets had, geeft aan dat de volwassen hond in elk geval een prima bijtrem heeft en dus corrigeert op een correcte wijze (corrigeren zonder beschadigen). Indien de pup op zijn rug lag (viel?) maar de correctie toch nog doorging, kan het zijn dat hij zich niet heeft overgegeven, maar enkel op zijn rug heel hard lag te schreeuwen om de correctie te doen stoppen ipv de "straf" te ondergaan.

Bij de australische herder kan het goed zijn dat de boodschap van de dag ervoor toch is overgekomen en jouw pupje al een toontje lager is gaan zingen. Daarnaast verschilt het per hond wat ze vervelend vinden en waar hun grens ligt (net als bij mensen :wink: )
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Niro schreef: Nog een vraag omtrent deze situatie. Niro lag al op zijn rug te piepen. Maar de volwassen bleef door gaan, totdat de baas hem eraf trok. Is dit ook de normale gang van zaken bij zo een correctie?

Gister bij een volwassen australische herder geweest. daar ging alles goed. Hij deed redelijk hetzelfde alleen deed de australische herder hem op een speelse manier op de rug leggen? Verschilt dit per ras of echt per hond?
Als ik kijk naar Kay en Noortje in het verleden ... Noortje is helemaal in love op Kay, en Kay moest in het begin niets van haar hebben (te druk en te enthousiast) en negeerde haar
Als hij het echt zat was dan corrigeerde Kay Noortje ook, als ze op haar rug ging liggen bleef hij er nog even boven staan en dan was het klaar
Echter als Noortje bleef happen (terwijl ze op haar rug lag, of direct weer begon als ze stond) werd Kay duidelijker en stopte hij niet gelijk zodra ze op haar rug lag
Hierin konden Marieke en ik echt mooi de hondentaal zien ...
Gaf de hond zich echt over was het "op de donder geven" zo gestopt, bleef ze doorgaan dan werd de correctie feller en langer

Noortje en Kay zijn nu 4 poten op 1 buik en zijn dol op elkaar, maar in de puppentijd hebben Marieke en ik genoten van hun samenspel incl correcties :)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Kay schreef:
Niro schreef: Nog een vraag omtrent deze situatie. Niro lag al op zijn rug te piepen. Maar de volwassen bleef door gaan, totdat de baas hem eraf trok. Is dit ook de normale gang van zaken bij zo een correctie?

Als ik kijk naar Kay en Noortje in het verleden ... Noortje is helemaal in love op Kay, en Kay moest in het begin niets van haar hebben (te druk en te enthousiast) en negeerde haar
Als hij het echt zat was dan corrigeerde Kay Noortje ook, als ze op haar rug ging liggen bleef hij er nog even boven staan en dan was het klaar
Echter als Noortje bleef happen (terwijl ze op haar rug lag, of direct weer begon als ze stond) werd Kay duidelijker en stopte hij niet gelijk zodra ze op haar rug lag
Hierin konden Marieke en ik echt mooi de hondentaal zien ...
Gaf de hond zich echt over was het "op de donder geven" zo gestopt, bleef ze doorgaan dan werd de correctie feller en langer

Noortje en Kay zijn nu 4 poten op 1 buik en zijn dol op elkaar, maar in de puppentijd hebben Marieke en ik genoten van hun samenspel incl correcties :)
Ja, wat deed Kay dat super hè! Herinner me nog zo de wandeling op het strand toen Kay zo duidelijk was.. Zodra Kay in de buurt kwam zag je noortje haar houding veranderen.. Oh, even wat minder onstuimig! Was genieten, en nog steeds!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Niro
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Niro »

Oke. Thanx voor jullie super reactie. Hier kunnen we wat mee.
Plaats reactie