Het voer van jouw lab

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Ik voer KVV van lotgering. Ben er erg tevreden over, hij vind het heerlijk en het is een stuk goedkoper dan brok.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Sjotefleja
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Sjotefleja »

Bumba krijgt Pedigree, dit omdat hij dit ook al kreeg bij de fokker. Hoe Bumba het er precies op doet weet ik nog niet, gister viel me zwaar tegen omdat hij toen wel 5 x ontlasting heeft gehad en dan ook nog eens diarree. Dus we moeten het eventjes aankijken, en anders moeten we overstappen naar een ander merk.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Sjotefleja schreef:Bumba krijgt Pedigree, dit omdat hij dit ook al kreeg bij de fokker. Hoe Bumba het er precies op doet weet ik nog niet, gister viel me zwaar tegen omdat hij toen wel 5 x ontlasting heeft gehad en dan ook nog eens diarree. Dus we moeten het eventjes aankijken, en anders moeten we overstappen naar een ander merk.
Pedigree is geen goed voer, zit heel veel zout in en veel kunstmatige geur en smaakstoffen, niet echt gezond dus.

Zou snel overstappen op een goede brok met weinig/geen granen en veel procent vlees of op KVV/vers vlees :wink:
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik voer op het moment een combi van KVV van Tammenga en Carnivoer en NRV.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Sjotefleja
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Sjotefleja »

-kim- schreef:
Sjotefleja schreef:Bumba krijgt Pedigree, dit omdat hij dit ook al kreeg bij de fokker. Hoe Bumba het er precies op doet weet ik nog niet, gister viel me zwaar tegen omdat hij toen wel 5 x ontlasting heeft gehad en dan ook nog eens diarree. Dus we moeten het eventjes aankijken, en anders moeten we overstappen naar een ander merk.
Pedigree is geen goed voer, zit heel veel zout in en veel kunstmatige geur en smaakstoffen, niet echt gezond dus.

Zou snel overstappen op een goede brok met weinig/geen granen en veel procent vlees of op KVV/vers vlees :wink:
Bedankt voor de tip! Het leek me inderdaad al niet heel erg goed omdat ie veel drinkt, en daarbij (zoals ik al zei) veel ontlasting heeft. Wat zou dan eventueel wel goed voer zijn voor een lab?
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Lex heeft jarenlang Canex Vis en Rijst gegeten en is 2 jaar geleden overgestapt op Canex Senior en light. Hij glimt en is kerngezond. Hij heeft ook weinig ontlasting. 1x in de week krijgt hij een eitje en om de dag krijgt hij een bot met pens en een gedroogd visje erin. :)
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Marga/Noa »

Noa eet twee keer per dag Royal Canin. Ze doet het er heel goed op. Heeft gemiddeld 2x per dag ontlasting en ziet er volgens ons prachtig uit( ben geen kenner hoor :) )
Noa 09-09-2012
Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Marga/Noa »

Oh ja, we doen een scheutje zalmolie over de brokjes, op advies van een forumlid, dat vindt ze heerlijk!!
Noa 09-09-2012
Drikus84

Ongelezen bericht door Drikus84 »

Bo eet al jaren hetzelfde: Prins Procare Super.
Is een prima brok en voor een redelijke prijs.

@Sjotefleja voordat je overstapt naar een ander merk zou ik even wachten totdat je hond goed gewend is bij je. Te veel veranderingen ineens zijn ook niet goed voor je hond. En hoewel Pedigree inderdaad niet geweldig is, vergif is het ook weer niet.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Sjotefleja schreef:
-kim- schreef:

Bedankt voor de tip! Het leek me inderdaad al niet heel erg goed omdat ie veel drinkt, en daarbij (zoals ik al zei) veel ontlasting heeft. Wat zou dan eventueel wel goed voer zijn voor een lab?

Kijk eens op http://www.voerwijzer.com" onclick="window.open(this.href);return false; :)
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Lana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lana »

Lana kreeg vanuit de fokker royal canin mee, Maar daar ging ze dus echt heel erg van aan de schijterij (excuus voor mijn taalgebruik :oops: ) Ook andere brokken maakten het alleen maar erger. Toen ben ik overgestapt naar KVV van Smuldier (glutervrij) en hiermee kwamen haar darmen weer tot rust en kwam ze weer netjes aan.
Maar omdat ik het niet handig vind voor vakantie heb ik, na lang zoeken, een brok gevonden van Nutram (biologische brok, canadees).
Hier doet ze het goed op, ontlasting is mooi stevig, alleen inderdaad wel 2x zoveel als alleen met KVV.

Dus nu geef ik 's avonds KVV, en 's ochtends brokken en ze ziet er super uit.
Afbeelding
Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Netty »

Hier krijgen ze allebei Cavombrokken en ze doen het er heel goed op. En een aantal keer per week krijgen ze KVV.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe
Plaats reactie