Terugkomen op de fluit

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Doran en Zinzi komen ook uit elke situatie terug als ik fluit, Doran zelfs als een loopse teef zich staat aan te bieden :lol:
Maarja dat moet ook wel betrouwbaar zijn natuurlijk als je met ze werkt, als ze dan niet luisteren word het een zootje :)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik hoop dat de fluit voor ons ook het 'tovermiddel' gaat worden, zou het niet een probleem kunnen zijn dat ze al wat ouder zijn en in de tussentijd hebben geleerd dat luisteren niet altijd hoeft? Of zou je met de fluit echt weer blanco kunnen beginnen?
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Ik ben met Terra ook pas later met de fluit gaan werken. Zij pikte dat nog erg snel op. Inderdaad beginnen met aanleren bij eten en dan valt dat kwartje snel hoor :-)

Danouk heeft het wel iets sneller aangeleerd en met Danouk train ik er ook nog mee, zij reageert dus wel iets sneller en beter dan Terra dat deed. Terra hoeft nu natuurlijk ook niet meer snel te komen, die mag sjokken ;-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Roos

Dat is fijn om te weten Tamara :)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Whahaha Marieke, idd ... Als jij fluit weten mijn heren jou direct te vinden !

Hier ook veel getraind in de fase dat beide honden bananen in hun oren hadden en niet kwamen als ik ze riep.
Beide heren kennen de fluit dus idd erg goed, alleen neem ik hem nooit meer mee, dus als Marieke fluit dan snappen ze nog heel goed dat er iets lekkers te halen valt :D

Hoe ik het Kay heb aangeleerd weet ik eigenlijk niet, Daan idd met de voerbak maar als snel heb ik die ingeruild voor speciale beloningen (idd de gedroogde runderlip waar ze hier een moord voor doen) want elke keer met een etensbak op pad vond ik ook niet wat 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Roos

Kay schreef: Daan idd met de voerbak maar als snel heb ik die ingeruild voor speciale beloningen (idd de gedroogde runderlip waar ze hier een moord voor doen) want elke keer met een etensbak op pad vond ik ook niet wat 8)
:lol:
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Haha, Marieke heeft altijd toverlekkers mee... :D en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen er eentje over te slaan..

Nee, Kay en Daan kennen de fluit natuurlijk al, en gezien we beide hetzelfde signaal gebruiken is dat lekker makkelijk!

Oh roos, Quincy heb ik het ook op latere leeftijd aangeleerd hoort, zelfde stapjes.. :wink:
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Roos

Fijn, dus de latere leeftijd is geen probleem :)
We zijn nu een stapje verder gegaan want ik doe vaak een spelletje met ze op een prikkelarm pad door de weilanden. Zij moeten dan blijven zitten en wachten en mogen pas komen als ik ze roep. Dat ging en gaat uitstekend en het roepen heb ik nu vervangen door de fluit en het lijkt dat ze het goed begrijpen. Zal ook wel want ze kennen dit spelletje natuurlijk. Morgen even smerige beloningen scoren (knak/rook/leverworst) en een tube smeerkaas, dan blijft het ook spannend voor ze.

Leuk gezicht hoor hoe ze beiden gespannen zitten te wachten op het fluitje :verliefd1:
Zal morgen proberen of ik het kan filmen.
Roos

Hieronder de link van een filmpje van vanmiddag, helaas kan ik via de pc op de een of andere duistere manier geen filmpjes uploaden dus het is alleen te zien voor mensen met een FB account.

https://www.facebook.com/photo.php?v=46 ... =2&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Kijk eens, ze weten al dat ze moeten komen :D
Knapperds hoor :verliefd1:
Heb je er trouwens bewust voor gekozen om 1 toon te fluiten?
Opzich maakt het denk ik niks uit, maar ik doe zelf tuut-tuuuut.
Als je wil kan ik het wel filmen als je er niet echt een voorstelling bij hebt. Misschien dat zo'n toontje makkelijker te fluiten is en mogelijk wat vrolijker klinkt?
Geen idee hoor..
Wat heb je trouwens voor fluit?
In ieder geval goed bezig :)
Roos

Ja 1 toon is wel best Lucie, als zij maar weten wat de bedoeling is.
Vrolijk wordt het morgen of overmorgen, want de knakworst is er eindelijk en als ik niet film doe ik echt heel maf hoor met ze als ze er zijn, maar dat hou ik wel even voor mijzelf :D
Ik weet niet wat voor fluit ik heb, mijn vriend had die nog liggen, maakt dat wat uit?
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Haha, had ik wel willen zien hoor..hoe jij uit je dak gaat :D
Neuh maakt verder niet uit wat voor fluit, vroeg het me af :)
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Wij hadden van de fokster van Sum en Ice de tip gekregen om de pups in het nest al het komen op de fluit aan te leren als je met de voertrog aankomt en dat heeft super gewerkt. Het zit helemaal in het systeem van Dawn..fluit is komen :D !
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Lientje01
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lientje01 »

Hier ook. Fluittoon is komen. Tegenwoordig komt ze ook gewoon op stem, maar in het geval van hele spannende, leuke, vriendelijke, speelse andere honden of water wil ik hem nog wel eens gebruiken. Ze heeft het heel snel geleerd en ik gebruik het nog steeds als ik haar d'r brokken geef. Fluiten is iets lekkers. Simpel :-) Ik gebruik wel een 'speciale' toon om te voorkomen dat ze naar elk willekeurig gefluit rent. Op de één of andere manier snapt ze ook dat en komt alleen als wij fluiten.
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Lientje01 schreef: Ik gebruik wel een 'speciale' toon om te voorkomen dat ze naar elk willekeurig gefluit rent. Op de één of andere manier snapt ze ook dat en komt alleen als wij fluiten.
Knap zijn ze toch he :applaus:
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Plaats reactie