sbientje schreef:dat is wel herkenbaar ja.. niet te nerveus zijn hoor! Ook al voelt het soms anders, fokkers zijn ook gewoon mensen (de meesten althans hahah)
dank u dank u, ik voel me ineens stukken beter
hmmja je hebt fokkers en je hebt zwabbers!
*ontopic*
veel plezier met de voorpret!!
Na ja
Maar je hebt gelijk met dat on topic blijven, nogmaals heel veel voorpret namens deze zwabber
Marron R.I.P Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F) La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F) Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F) Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F) Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F) Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Maar heeft de fokker de woon- en werksituatie dan al niet per mail of telefoon gevraagd? Dat doe ikzelf altijd wel. Ik zou me doodschamen om mensen een heel eind te laten rijden voor het eerste bezoek om dan doodleuk na een kwartier te zeggen: jullie werken te veel of wonen verkeerd, daarom krijg je geen pup van me. Dat soort dingen vraag je toch van tevoren al na, zou ik denken.
Dan kan het bij een eerste bezoek nog wel eens afketsen, maar dat is dan om andere redenen dan de woon- en werksituatie.
Voor mij zou een flat met lift overigens geen enkel probleem zijn
Laboriginals schreef:Maar heeft de fokker de woon- en werksituatie dan al niet per mail of telefoon gevraagd? Dat doe ikzelf altijd wel. Ik zou me doodschamen om mensen een heel eind te laten rijden voor het eerste bezoek om dan doodleuk na een kwartier te zeggen: jullie werken te veel of wonen verkeerd, daarom krijg je geen pup van me. Dat soort dingen vraag je toch van tevoren al na, zou ik denken.
Dan kan het bij een eerste bezoek nog wel eens afketsen, maar dat is dan om andere redenen dan de woon- en werksituatie.
Hanneke
Ja doe ik ook met een vragenlijst..weet je gelijk allebei waar je aan toe bent. Ik snap ook het probleem van een flat niet helemaal hoor..
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Laboriginals schreef:Maar heeft de fokker de woon- en werksituatie dan al niet per mail of telefoon gevraagd? Dat doe ikzelf altijd wel. Ik zou me doodschamen om mensen een heel eind te laten rijden voor het eerste bezoek om dan doodleuk na een kwartier te zeggen: jullie werken te veel of wonen verkeerd, daarom krijg je geen pup van me. Dat soort dingen vraag je toch van tevoren al na, zou ik denken.
Hanneke
Nee er is aan ons nog geen informatie over de woon/werk situatie gevraagd. Wij hebben gevraagd of er nog vragen voor ons waren en toen is aangegeven dat dit in het gesprek gedaan zal worden.
Hanneke
Ja doe ik ook met een vragenlijst..weet je gelijk allebei waar je aan toe bent. Ik snap ook het probleem van een flat niet helemaal hoor..
Waarschijnlijk is er ook geen probleem met een flat, alleen ik ben bang dat het een probleem zou kunnen zijn... Wil het gewoon heel graag en ben er zelf van overtuigd dat we het kunnen. Zou dus erg teleurgesteld zijn als dat een rede van afwijziging zou worden
Hanneke
Waarschijnlijk is er ook geen probleem met een flat, alleen ik ben bang dat het een probleem zou kunnen zijn... Wil het gewoon heel graag en ben er zelf van overtuigd dat we het kunnen. Zou dus erg teleurgesteld zijn als dat een rede van afwijziging zou worden
Ja dat begrijp ik helemaal! Hopelijk komt het helemaal goed!!
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
Zooo herkenbaar...
Wij hebben Yara net een paar dagen in huis nu, maar ik weet ook nog heel goed dat gevoel van het eerste contact met de fokker...
Wij wonen in een huis met een kleine achtertuin en dit is nu onze eerste hond, we waren bang dat een fokker om die redenen zou kunnen zeggen 'nee'
Maar de fokker had al snel door dat wij hele goede bedoelingen hadden met een hond... we hebben ons goed voorbereid, heel veel gelezen en alle benodigdheden met zorg uitgezocht en aangeschaft, sommige dingen ook in overleg met de fokker... Ik heb met haar een heel fijn contact opgebouwd en kan altijd met vragen bij haar terecht.
Maar in elk geval was een kleine tuin dus géén rede om af te wijzen... het gaat inderdaad om wat je allemaal wilt doen met je hond, lekker wandelen, trainen, erop uit trekken, etc.
Ik denk als ik zo lees wat jullie in voorbereiding doen en hoe je erover denkt, dat je je over een afwijzing niet zo'n zorgen hoeft te maken...
Succes en veel plezier met verdere voorbereidingen!
My sunshine doesn't come from the skies,
it comes from the love in my dog's eyes...
Een flat met lift zou ik niet zo'n bezwaar vinden. Echter wel met alleen trappen. Dan zou ik denk ik per gezin aan kijken of die de hond echt zouden tillen.. (en dan nog kan je je daar invergissen dat begrijp ik ook)
mijn valt op dat de meeste mensen al mailen met een heel verhaal over hun woon/werk/gezin situatie. En dan vragen ze naar reutjes... (en laat ik nou net alleen nog maar teefjes "over" hebben )
Niks mis mee zolang je er maar eerlijk over bent, en zoals iemand boven ook al schreef....niet zenuwachtig zijn....zenuwen voelen de honden aan, en dan kan het best moeilijk zijn....
Gewoon jezelf zijn.
Groetjes Saskia
Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.
Labradors are an addiction, you can´t have just one.
jezelf blijven, soms klikt het niet met een fokker dan moet je daar ook gewoon akkoord mee gaan. Gelukkig zijn er meer fokkers.
Blijf jezelf en blijf eerlijk.... dat is het enige dat ik verwacht van de mensen.... En als de mensen die komen kennismaken een ander beeld hebben bij opvoeden van een pup of behandelen van een pup dat kan ook.... Maar men krijgt dan geen pup van ons.
O ja, en een pup van ons onderbrengen bij een uitlaatservice daar werk ik niet aan mee. Daarvoor heb ik daar te veel ellende bij gezien.
Uiteraard spreekt eerlijkheid en jezelf blijven voor zich en zijn we dit ook zeker van plan. Zelf ben ik ook geen voorstander van een uitlaatservice. Ik weet ook niet of zoiets op een enkele basis zou kunnen. Het zou namelijk in dat geval echt alleen om van die noodgevallen zijn wanneer er door allemaal ongelukken er ineens niet in het ov meer rijd en je geen kant op kan en mijn ouders net aan de andere kant van het land zitten. Hopelijk dus nooit voortkomend haha