Wat is dit nu weer?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
vandijk.sandra
Snuffelneus
Snuffelneus

Wat is dit nu weer?

Ongelezen bericht door vandijk.sandra »

Vanmorgen bij Joep een rode plek achter zijn linker voorpoot ontdekt.....zou dit een hotspot kunnen zijn? Ik dacht namelijk dat die niet zo gauw voorkwamen in zo'n dun behaard gebied......? Het is nog niet ontstoken...nog geen pus, wel een vuurrode huid wat al een beetje kapot bekrabt is.....

Heb het wel net al even schoongemaakt en ingesmeerd met Dermiel wondzalf.

Hij zit sinds een week of twee wat meer te krabben, maar kon op zijn huid geen rare plekken ontdekken. Ook zit hij sinds een week of twee steeds te bijten in zijn liezen, daar zitten nu wel sinds een dag of twee wat hele vage lichtrode plekjes en 1 a 2 daarvan hebben ook een soort van gelig korstje...heb daar geen foto van want die zijn zo klein dat ik ze niet op foto kon krijgen.

Joep krijgt vers vlees van Lotgering en Barfmenu, verder als extraatjes wat koekjes en soms een komkommer ;-).

Hij wordt keurig om de vier weken behandeld met Advantix tegen de vlooien enzo.

Wat zou dit nu veroorzaakt hebben? Zwemmen in de sloten en vijvers?

Hieronder even een foto:

http://i1302.photobucket.com/albums/ag121/vandijksandra/image_zpsefd9ea62.jpg
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Bear heeft het ook wel eens, ook op die plek en is meestal de dag erna weg.

Smeer er altijd wat honingzalf op, ik denk dat het iets buiten is waar hij doorheen loopt.

Een hotspot is het zeker niet.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Plaats reactie