Een nieuw hoofdstuk

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Succes.. :D Bob zit inmiddels snachts weer in de bench. Na 5 nachten uit de bench vond hij het nodig om een kussen van mijn bank te slopen. Dat was dus weer een retourtje bench en daar blijft hij voorlopig snachts ook lekker in slapen :lol:
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
vanhaut
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door vanhaut »

yara is nu dik 1 1/2 en slaapt dus sinds een poos met een open deur snachts van de bench... Ze ligt dan heerlijk languit te snurken... Gang staat vol met schoenen etc.. maar ze sloopt niet meer.. Ze kan ook nu in de woonkamer alleen blijven.. ze ligt dan wel op de bank maar dat vinden wij niet erg..

Met Bo was het ook rond de 1 1/2 dat het kon..
:zwartpootje: Bo, Rinkling Twinkling Energetic Bo. Voor altijd in ons hart. * 14-07-2005 † 01-06-2012
:bruinpootje: Yara, Rinkling Twinkling Just Love. 24-09-2011
:bruinpootje: Lizzy , Rinkling Twinkling liason of life. 12-04-2014
Bobske
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Bobske »

Harry is met zijn anderhalf jaar inmiddels uit de bench en sloopt ook helemaal niets meer, ook niet als wij weg zijn. Meneer ligt dan ook languit op de bank, maar vinden wij ook helemaal niet erg.
Het enige wat we wel moeten doen is de prullenbak naar de bijkeuken zetten, want die gooit hij ondersteboven :)
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

Wij zijn ook begonnen met Bruce door hem een uurtje los in de kamer of bijkeuken bij Noah te laten en daarna uitbreiden en dat ging eigenlijk heel goed. Maar laatst had Noah overgegeven op hun gezamenlijke kussen, zodat deze schoongemaakt moest worden. Dat zinde meneer waarschijnlijk niet en heeft een paar hoekjes uit de schoonloopmat gebeten. Toen het schone kussen er weer lag had hij blijkbaar de smaak te pakken en is verder gegaan met de hoekjes van het kussen.....Dus toch maar even weer een poosje in de bench, voordat het een gewoonte wordt. We proberen het over een paar weekjes gewoon weer.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Waarom zo'n haast met het afschaffen van een bench? Mijn ervaring is dat het een veilige plek is voor de honden. Wacht minstens tot dat ze zo'n 10 maanden zijn. Dan kun je de bench geleidelijk aan open laten staan maar doe de bench niet zomaar weg. Met mijn 1ste hond deed ik na een vakantie de bench weg, ze was net 1 jr. Sliep er altijd in met de deur open en soms sliep ze gewoon op haar kussen naast de bench. Na 3 dagen sloopte ze het behang van de muur. Reactie van mijn trainer: je hebt haar veilige plek weggehaald! Dus bench weer terug,moets echt goed op slot anders kreeg ze hem open. En weer langszaam leren in bench te zijn met deur open na een poos. ALs ik logeerhonden heb of pups willen de grote honden altijd in de bench van de pups/logeerhond dus bench is echt niet zielig maar juist veilig plektje. Neem dat niet af.Laat heel lang de keuze aan de hond of ze in de bench of in een mand /kleed wil liggen. Als je ziet dat de hond altijd kiest voor de mand/kleed kun je de bench weghalen.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Simba van ons was een doetje moet ik zeggen. Met 4 maanden hebben wij het deurtje van de bench opgelaten. Er stond inmiddels ook al een tweede mand in de kamer. En het was echt een doetje, want simba heeft nooit haar tandjes ergens ingezet of gesloopt.

De bench hebben wij wel gewoon een tijd erbij laten staan, omdat als ik vond dat er rust ingelast moest worden, dan ging ze gewoon de bench in :wink: En zij had de keus om gewoon haar veilige holletje in te gaan :klasse:
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

irma schreef:Waarom zo'n haast met het afschaffen van een bench? Mijn ervaring is dat het een veilige plek is voor de honden. Wacht minstens tot dat ze zo'n 10 maanden zijn.
Bruce was bijna anderhalf toe we begonnen met het ontwennen van de bench. Hij vindt het niet fijn om in de bench te moeten en ligt liever bij Noah op het kussen. We doen nu een klein stapje terug, maar over een paar weekjes mag hij weer wennen.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
marijkeboyco
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door marijkeboyco »

boyco is nu 5 maanden oud en slaapt sinds twee weken in de nacht fijn los in de kamer. gaat tot nu toe elke keer nog goed.
we proberen nu ook langzaam overdag telkens een uurtje of 1,5 uur als ik boodschappen doe om los te laten. rustig opbouwen maar tot nu toe doet hij het prima
Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Marga/Noa »

Hier staat de bench in de gang, sinds een week of 3 laten we het deurtje open, zowel 's nachts als overdag als we er niet zijn. Noa ligt eigenlijk altijd heerlijk in de bench, ook al heeft ze nu meer vrijheid. Ook hier staan schoenen, en komt de post door de brieven bus, tot nu toe heeft ze daar geen interesse in ( gelukkig) Het blijft haar plekje, maar in de toekomst gaat de bench er wel uit en krijgt ze een heerlijk kussen in de gang.
Noa 09-09-2012
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

Vannacht heb ik de bench voor het eerst opengelaten. Indy is nu 1 jaar en 3 maanden. Toen hij zag dat het deurtje openbleef, ging hij er gelijk weer uit.
Ik ben naar boven gegaan en 20 minuutjes later even om een hoekje gaan gluren. Hij lag heerlijk in zijn bench te slapen.
Voor zover wij hebben kunnen zien, heeft hij niet op de bank geslapen en heeft hij ook niets gepakt.
Dus vanavond doen we het weer.
Voorlopig blijft de bench zeker wel staan, want er zijn ook momenten waarop hij de keuze niet heeft of hij wel of niet vrij rond wil lopen.
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Plaats reactie