Wel soort brok?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Wel soort brok?

Ongelezen bericht door michelle1301 »

Hallo,

ik ben graag goed voorbereid. Soms wil ik iets te goed voorbereid zijn. Maar ik vroeg mij af welke brokken het beste zijn voor een labrador. En wil ik mij goed in het voer verdiepen.

De berner (bij mijn moeder) zit al vanaf pup op cavom brokken. Hier doet hij het super op. Ook al houden we hem expres aan de schrale kant. Dit komt door een ongeluk van 3 jaar geleden. Waardoor hij tijdelijk verlamd is geweest en voor 90% is hersteld. Hij kan inprincipe alles weer, maar we houden graag rekening met zijn gewrichten. Aangezien hij geen gevoel heeft in zijn rechterachterpoot. Zijn vacht glanst erover. Zetten wij hem op andere brok, dan word zijn vacht dof en krijgt een rode gloed.

Graag zou ik de labrador tegen die tijd ook op cavom willen hebben. Maar wij hebben weleens uit noodzaak de kleintjes op cavom gehad. En eentje werd binnen een paar dagen tonnetje rond.

Dus ben ik benieuwd naar jullie ervaringen :)

Groetjes, Michelle
Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Cissy »

Sorry ik kan de helft niet lezen te kleine letters ,,, :confused:
each day is a gift
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Met de voeding zou ik even afwachten wat de fokker adviseert.
Dat advies zou ik opvolgen :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Sigrid-75
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Sigrid-75 »

Wij zijn inderdaad ook afgegaan op advies van de fokker... Yara krijgt brokken van Hill's.
Afbeelding
My sunshine doesn't come from the skies,
it comes from the love in my dog's eyes...
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Oeps even niet aan gedacht :oops: Bij cai is cavom dus ook aangeraden door de fokker.

Lekker slim van mij :lol:
ArjanK
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door ArjanK »

de pup die wij binnekort krijgen krijgt bij de fokker zodra hij groot genoeg is brokken van prins, hun volwassen honden krijgen dit ook. Wij nemen dat voer ook zodra de pup bij ons is.
Of Angels Fantasy Chippendale "Castor"
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Je zou ook nog kunnen overwegen om vers te gaan voeren ipv brok.

De fokker van Roxy heeft ons destijds een voedingsadvies gegeven, maar dat waren brokken en ik heb het advies in de wind geslagen en mijn eigen zin gedaan.

Nu maak ik je misschien aan het twijfelen, maar ik adviseer je om ook te gaan lezen over vers. Vers heeft namelijk heel veel voordelen.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ben het met Roxy eens, je zit niet perse vast aan het voedingsadvies van de fokker (buiten de eerste dagen om). Het is denk ik altijd goed om te weten wat je voert en waarom je dat voert, of het nu vlees of brok is. Cavom vind ik van de brokken zeker geen slechte brok, maar wel een ontzettende dikmaker :wink:
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Roos schreef:Ben het met Roxy eens, je zit niet perse vast aan het voedingsadvies van de fokker (buiten de eerste dagen om). Het is denk ik altijd goed om te weten wat je voert en waarom je dat voert, of het nu vlees of brok is. Cavom vind ik van de brokken zeker geen slechte brok, maar wel een ontzettende dikmaker :wink:
Nee dat snap ik. Maar onze berner doet het gelukkig perfect op cavom. Bij andere soorten brok krijgt hij rode gloed over zijn vacht. Wel hebben wij toendertijd een voedingschema meegekregen van de fokker. En hier houden wij ons nog steeds aan.

Versvoeren heb ik totaal geen verstand van. Wil ik mij wel eens in gaan verdiepen. Lees daar veel goede verhalen over. En denk af en toe dat het ook goed is voor onze berner. Aangezien hij helaas geen goede controle heeft meer over zijn darmen en blaas.
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Nu vraag je wel wat he :D . Ik zou vers gaan voeren, afgezien van alle voordelen tov brokken is het leuk om elke dag wat anders te geven en te zien hoe lekker ze het vinden.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Haasje schreef:Nu vraag je wel wat he :D . Ik zou vers gaan voeren, afgezien van alle voordelen tov brokken is het leuk om elke dag wat anders te geven en te zien hoe lekker ze het vinden.
Haha dat had ik al door, toen ik alleen eerste pagina hier bekeek. Is vers voeren goedkoper of duurder dan een zak goede kwaliteitsbrokken? Ik weet dat goed voer, ook een prijskaart heeft. Maar het is altijd handig om te weten.

Maar ik moet mij er wel goed in verdiepen, denk ik. Ik geef pas voer aan mijn dieren als ik zeker weet dat het goed is. En ik het volledig heb uitgepluist wat er in zit qua voedinswaarde etc. Moet ik voor mijzelf ook maar eens meer gaan doen :lol:
Roos

Vers voeren kun je net zo duur maken als je zelf wil, maar ik kan wel zeggen dat het goedkoper zal zijn dan een goede brok. Dan heb je ook nog een middenweg (kvv, kant en klaar vers vlees) maar die vind ik doorgaans wat duurder.
Gewoon eens wat gaan lezen op Barfplaats.nl, dan weet je snel genoeg of het iets voor jou is of niet :wink:
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Roos schreef:Vers voeren kun je net zo duur maken als je zelf wil, maar ik kan wel zeggen dat het goedkoper zal zijn dan een goede brok. Dan heb je ook nog een middenweg (kvv, kant en klaar vers vlees) maar die vind ik doorgaans wat duurder.
Gewoon eens wat gaan lezen op Barfplaats.nl, dan weet je snel genoeg of het iets voor jou is of niet :wink:
Dat snap ik. Zal komende dagen eens rondneuzen. Heb al vakantie (moet alleen achter nieuwe opleiding aan, school schiet er maar niet mee op. En nu blijft mijn aanmelding opeens weg te zijn :evil: Terwijl ik al contact er over heb gehad) . En mijn vakantiebaan begint pas 8 juli.

Weet al wel als ik het ga voeren, dat mijn vader in het begin het voer mag klaarmaken. Heeft vroeger op de boerderij heel wat dieren geslacht. Dus hij heeft er meer verstand van dan ik.
Roos

Valt zat mee hoor, een kippenpoot, stuk vlees oid kun jij ook wel doorsnijden toch? Alleen van het menu in elkaar zetten moet je verstand hebben (eenmalig) bij zelf samenstellen, kvv kiep je net als brok gewoon in de bak :wink:

edit: Succes met het regelen van school!
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Roos schreef:Valt zat mee hoor, een kippenpoot, stuk vlees oid kun jij ook wel doorsnijden toch? Alleen van het menu in elkaar zetten moet je verstand hebben (eenmalig) bij zelf samenstellen, kvv kiep je net als brok gewoon in de bak :wink:
Kan prima vlees snijden. Maar als ik die plaatjes voorbij zie komen van complete parelhoenders en konijnen en lamskoppen, dan draait mijn maag toch wel 10 x om. Maar is het al in stukken gesneden en minder herkenbaar, dan heb ik er geen problemen mee.

Ik kan slecht tegen dode dieren. Het liefst raak ik ze niet meer aan zodra ze dood zijn. Alleen voor dieren waarmee ik een hechte band heb, maak ik een uitzondering. Maar ik durf ze niet op te tillen.
Plaats reactie