Wel soort brok?
-
Els
- Speurneus

Lees eens op http://www.voerwijzer.com" onclick="window.open(this.href);return false; Hier staan ook indicatie prijzen bij wat kvv kost, ook dat kun je net zo gek maken als je zelf wilt. Maar dat geld voor brok net zo goed, royal canin is een flink stuk duurder dan farmfood maar niet per se beter, integendeel zelfs. 
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
-
Haasje
- Middelgrote hondenneus

Net als met brokken kan je het zo duur maken als je zelf wilt
. Ik had voor ongeveer 60 euro (RC) vijf weken voer voor Kismo, dat beviel voor geen meter. Ik geef Kismo 700 - 800 gram vlees/bot per dag (ik ben nog aan het kijken wat de ideale hoeveelheid is) dus 5 kg vlees per week waar ik 12 euro aan kan besteden als ik net zo uit wil komen als met brokken. Ik weet niet hoe duur jouw merk is, maar de voordelen van vers vlees en botten zijn het zeker waard om misschien een paar euro meer te betalen. Het hoeft niet, ik betaal voor 2 kg kippenruggen 3,30 euro dus dat haalt het gemiddelde wat omlaag en voor 2 kg rundspiervlees betaal ik 7 euro. Ik verspreid dat trouwens over langer dan een week hoor, afwisseling is belangrijk! Wild is weer wat duurder, biologisch is dat ook. Heel stoer dat je op jouw leeftijd al zo bewust bezig wilt zijn met zoiets
.
Het is echt niet moeilijk en laat je ook niet afschrikken door dierenartsen. Er zijn een aantal verschillende forums op internet waar je alles kan vinden en vragen. Ik heb daar heel veel aan gehad. Vers voeren is niet moeilijk! Er zijn steeds meer mensen die het doen. Het kant en klare vers vlees (kvv) is te vinden in dierenwinkels en er zijn zo'n dertig merken waar je uit kunt kiezen, zelf samen stellen (barf en nrv) is nog wat lastig als je geen leverancier of slachthuizen in de buurt hebt maar dan weet je in ieder geval wat je je hond geeft en kunnen ze lekker kauwen. Je moet dan denken aan pens, zalmkop, hart, kippenruggen, vlees van alle delen van een dier eigenlijk. Een aantal forumleden hier zijn ook te vinden op barfplaats.nl, dus daar zou je even kunnen kijken als je geïnteresseerd bent. En natuurlijk voerwijzer.nl. Een voordeel is dat je 1 keer per dag hoeft te voeren en dat is beter voor de vertering.
Je hoeft niet bang te zijn voor dode dieren, hooguit de herkenbare zalmkop
. Ik had laatst koeienneuzen besteld en dat vond ik heel zielig op de een of andere manier, terwijl ik zonder blikken of blozen een stuk vlees geef dus ja..
Het is echt niet moeilijk en laat je ook niet afschrikken door dierenartsen. Er zijn een aantal verschillende forums op internet waar je alles kan vinden en vragen. Ik heb daar heel veel aan gehad. Vers voeren is niet moeilijk! Er zijn steeds meer mensen die het doen. Het kant en klare vers vlees (kvv) is te vinden in dierenwinkels en er zijn zo'n dertig merken waar je uit kunt kiezen, zelf samen stellen (barf en nrv) is nog wat lastig als je geen leverancier of slachthuizen in de buurt hebt maar dan weet je in ieder geval wat je je hond geeft en kunnen ze lekker kauwen. Je moet dan denken aan pens, zalmkop, hart, kippenruggen, vlees van alle delen van een dier eigenlijk. Een aantal forumleden hier zijn ook te vinden op barfplaats.nl, dus daar zou je even kunnen kijken als je geïnteresseerd bent. En natuurlijk voerwijzer.nl. Een voordeel is dat je 1 keer per dag hoeft te voeren en dat is beter voor de vertering.
Je hoeft niet bang te zijn voor dode dieren, hooguit de herkenbare zalmkop
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
-
Els
- Speurneus

1x per dag voeren geld enkel voor als je volledig zelf gaat samen stellen. Ga je voor de kvv dan zal je 2x per dag moeten blijven voeren, dat verteert veel sneller en dan zou de overbrugging te groot zijn.
Sommigen laten hun hond op barf/ nrv zelfs 1x per week een dag vasten, maar dat doe ik zelf niet met mijn honden.
Sommigen laten hun hond op barf/ nrv zelfs 1x per week een dag vasten, maar dat doe ik zelf niet met mijn honden.
Groetjes,
Els
Els
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
-
Els
- Speurneus

En om dan de hoeveelheid uit te rekenen hou je wekelijks een voerschema/ groeitabel bij, weeg je je pup 1x per week (ik weeg bij de da, is gratis en is een secure weegschaal) en reken je de percentages uit. Hier bijvoorbeeld:Lien schreef:Kleine kanttekening: een pup begint natuurlijk met 4x per dag eten en dat bouw je af naar 2x (KVV)
http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -rekenhulp" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els
Els
-
Vbraam
- Kleine hondenneus

Onze fokker geeft Royal Canin en zelf zijn/waren we van plan om hier mee door te gaan. Ook is het me opgevallen dat er ook veel fokkers zijn die dit geven.Els schreef:Lees eens op http://www.voerwijzer.com" onclick="window.open(this.href);return false; Hier staan ook indicatie prijzen bij wat kvv kost, ook dat kun je net zo gek maken als je zelf wilt. Maar dat geld voor brok net zo goed, royal canin is een flink stuk duurder dan farmfood maar niet per se beter, integendeel zelfs.
Zelf ben ik echt een newbie met honden en hondenvoer etc dus hoor graag waarom het niet goed is. Het is me opgevallen dat er op een forum een grote voorkeur voor kvv en barf is, probeer zelf ook te bepalen wat mij het beste lijkt en wat voor ons het handigste is ( geen grote vriezer)
Lees dus graag jullie meningen mee
-
Els
- Speurneus

Ik vind het persoonlijk erg onnatuurlijk om een hond granen te geven. FarmFood heeft een graanvrije brok, Royal canin niet. Ik voer al jaren vers, dus de ins en outs van brok kan ik je niet helemaal geven, maar ik weet wel dat R.C. goed sponsort, ook dierenartsen geven graag R.C. als advies, omdat daar weer afspraken over zijn gemaakt.
Lees eens mee op http://www.barfplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en op de voerwijzer.com. Er zal je heel wat duidelijk worden over de brok-industrie.
Lees eens mee op http://www.barfplaats.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en op de voerwijzer.com. Er zal je heel wat duidelijk worden over de brok-industrie.
Groetjes,
Els
Els
-
Haasje
- Middelgrote hondenneus

Mijn ervaring met RC is dat Kismo heel vaak en veel moest poepen, niet echt lekker uit zijn oren en bek rook en poep stond te eten
EN die bruine aanslag op de tanden
Niet normaal, nu is het langzaam weg aan het gaan, de voor- en hoektanden zijn nu schoon en witter aan het worden. Zijn vacht glimt en is superzacht, hij eet geen poep meer, produceert 1 keutel per dag die makkelijk in een boterhamzakje past en hij ruikt nu lekker
. RC bestaat voornamelijk uit graan (kijk maar eens bij de ingrediënten). Honden hebben geen enzymen in hun speeksel waarmee ze graan al kunnen verteren in hun mond zoals wij, vandaar de aanslag. Ik kan nog wel even doorgaan..
Groetjes, Linette
-
michelle1301
- Kleine hondenneus

Hallo,
ik zal straks even wat inhoudelijker reageren. Ik weet dat R.C niet het beste voer is. Zal dit zelf ook absoluut niet voeren.
Daarnaast weet ik ook dat een pup meerdere keren op dagen moet eten. Met cai hebben dit ook langzaam afgebouwd, volgens het voedingschema wat wij kregen.
Heb geen flauw idee als er hier in een slachterij in de buurt is. Er zitten hier wel meerdere slagers.
Ik zou wel voor zelf samenstellen willen gaan. Maar eerst goed inlezen en overleggen met paps. Die moet er ook mee eens zijn. Daarnaast vind ik het ook natuurlijker voor een hond. Heb al wel eens de voordelen over gelezen. Maar meer niet.
ik zal straks even wat inhoudelijker reageren. Ik weet dat R.C niet het beste voer is. Zal dit zelf ook absoluut niet voeren.
Daarnaast weet ik ook dat een pup meerdere keren op dagen moet eten. Met cai hebben dit ook langzaam afgebouwd, volgens het voedingschema wat wij kregen.
Heb geen flauw idee als er hier in een slachterij in de buurt is. Er zitten hier wel meerdere slagers.
Ik zou wel voor zelf samenstellen willen gaan. Maar eerst goed inlezen en overleggen met paps. Die moet er ook mee eens zijn. Daarnaast vind ik het ook natuurlijker voor een hond. Heb al wel eens de voordelen over gelezen. Maar meer niet.
-
Roos
En ik heb van de week ergens iets gelezen over een slecht conserveringsmiddel wat er in de RC zou zitten, misschien schiet het mij nog te binnen waar ik dat nou weer heb gelezen
Ik ben ook niet meer op de hoogte van brok en kvv, maar ik weet wel dat bij mij de omslag kwam toen ik de ingrediëntenlijst op de zak van Eukanuba even ging googlen
die zak is direct de kliko in gegaan en ik heb toen smuldier voor ze gehaald en toen was de stap naar zelf samenstellen zo gemaakt. En na bijna vijf jaar nog meer dan dik tevreden, zowel de honden als ikzelf 
Ik ben ook niet meer op de hoogte van brok en kvv, maar ik weet wel dat bij mij de omslag kwam toen ik de ingrediëntenlijst op de zak van Eukanuba even ging googlen
-
Vbraam
- Kleine hondenneus

Wat dat betreft maakt de tijd van het internet de keuzes er niet altijd makkelijker op. Onze katten zijn altijd gevoerd met gewoon simpel voer, altijd mooie vacht gehad, gezond en levendig.. en nog steeds. Ook ken ik wel honden die gewoon simpel voer krijgen en het er prima op doen.
Nu ben ik net als Michelle iemand die uitzoekt ( tot vervelends toe van mn vriend
) en graag wil weten wat wel goed is en wat niet goed is. Helaas zal geen enkele fabrikant zelf zeggen dat ze slecht voer hebben en zijn meningen altijd meningen ( hoe blij ik er ook mee ben, laat ik dat even voorop stellen) en reageerd elke hond ook weer anders op voer.
kortom om mijn gebrabbel samen te vatten, ik ben in de war wat ik moet gaan doen haha
Nu ben ik net als Michelle iemand die uitzoekt ( tot vervelends toe van mn vriend
kortom om mijn gebrabbel samen te vatten, ik ben in de war wat ik moet gaan doen haha
-
Els
- Speurneus

Vlees haal je bij voorkeur niet (alleen) bij een slachterij en bij een slager ga je bekant failliet.
Lupa, caroba, Degomeat, versvoer.nl, herby zijn goede vleesleveranciers, via Barfplaats gaan er regelmatig vleeslijntjes het land door met goede aanbiedingen. er is een goede markt voor vers voeren, soms moet je even zoeken naar een fijn en goed adresje maar het is de moeite meer dan waard.
Lupa, caroba, Degomeat, versvoer.nl, herby zijn goede vleesleveranciers, via Barfplaats gaan er regelmatig vleeslijntjes het land door met goede aanbiedingen. er is een goede markt voor vers voeren, soms moet je even zoeken naar een fijn en goed adresje maar het is de moeite meer dan waard.
Groetjes,
Els
Els
-
Roos
-
Vbraam
- Kleine hondenneus

Ik denk toch dat ik kijk of ik een la vrij kan krijgen in de vriezer voor kvv... In ieder geval om te beginnen, zodra ik misschien wat meer kennis heb ga ik helemaal over.
Nu hebben we al een zak RC omdat de fokker dit ook voert, in het begin moet je dit sowieso geven om de overgang van een nest naar alleen makkelijker te maken heb ik begrepen toch? hoelang duurt die periode?
En kan je daarna ook 50% brok en 50% kvv geven?
Vind het namelijk ergens ook wel weer zonde om zomaar 50 euro in de prullebak te gooien..
Nu hebben we al een zak RC omdat de fokker dit ook voert, in het begin moet je dit sowieso geven om de overgang van een nest naar alleen makkelijker te maken heb ik begrepen toch? hoelang duurt die periode?
En kan je daarna ook 50% brok en 50% kvv geven?
Vind het namelijk ergens ook wel weer zonde om zomaar 50 euro in de prullebak te gooien..