hoe laat je ze kennis maken?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
goeivrouwke
Snuffelneus
Snuffelneus

hoe laat je ze kennis maken?

Ongelezen bericht door goeivrouwke »

hai hai,

ik had een vraag...hoe laten we over 3 weekjes onze nieuwe pup kennis maken met onze 2 hondjes?
het zijn 2 shih-thu's...ons charlie van 9, en ons bartje van 7.

vorige week was ik met mijn vriendin en haar honden (bordeauxdog reu, shih-thu teefje en haar pup kruising bordeaux/americaanse bull) naar het bos geweest...de pup bleef iedere keer achter ons charlie aan gaan, dit terwijl ons charlie van zich af blafte en zn haartjes stonden op zn rug rechtover eind en hij zocht bescherming door bij mijn voeten te blijven lopen.
nadat we de pup toch wel geregeld hebben afgeleid/gecorrigeerd bleef hij aan de gang.
dus dit was voor ons charlie geen leuke ontmoeting.
ons bartje liep gewoon vrolijk op en neer te rennen en deed net als de rest gewoon zijn eigen ding.

afgelopen weekend kwam de overbuurman bij ons in de voortuin zitten met zijn 10 weken oude mini bullterrier...ons bartje snuffelde even en kwam terug en ons charlie deed hetzelfde als wat mijn vriendin dr pup bij hem deed...was nieuw voor ons...het enigste verschil was dat ons charlie ook in de lucht hapte.
ook plaste ze allebei ( mijn hondjes) lopend voor in de tuin ( territorium gedrag of dominant) want normaal gesproken plassen ze daar niet.

ik ben erg benieuwd naar jullie adviezen...ik wil dat goed laten verlopen over 3 weekjes...en nou kan ik nog werken aan hun gedrag of is dit normaal?

alvast bedankt
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door michelle1301 »

We hebben 6 jaar geleden met onze berner. Eerst de roedelleider laten kennis maken. En toen 1 voor 1 de andere erbij. En dit ging super goed.

Al snel ontfermde 1 van de kleintjes zich over de berner. En die heeft een paar maanden lang hem elke dag gewassen. En zich over hem ontfermd. Die 2 waren ook altijd onafscheidelijk van elkaar. Cai was behoorlijk van slag toen zij begin april overleed.
fieke
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door fieke »

Misschien ze kennis laten maken op neutraal terrein. En dan bij jullie thuis.
Bruce heeft ook weleens zijn borsteltje omhoog staan, maar doet niks.
:bruinpootje: Bruce (Messi van Budiliumhof) 23-01-2012
goeivrouwke
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door goeivrouwke »

leuk leuk leuk...onze choco labje gaat ook bruce heten!

ik heb inderdaad ook aan neutraal terrein gedacht ( lees dit ook veel) maar zou zo 1 2 3 niet weten waar...puppedup moet zijn cocktail nog en op alle veldjes of in de bossen komen andere honden...uhm doe ff goed nadenken waar dat zou kunnen. het grote veld aan het einde vd straat staan nou schapen :?
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Wij hebben Kaine meteen mee naar binnen meegenomen maar dat komt omdat Basco vaker logees in huis heeft gehad en andere honden accepteerd in huis.
We hebben Kaine op de arm genomen en zijn gehurkt gaan zitten waarna Basco kwam kijken wat we bij hadden. Na wat gesnuffel hebben we Kaine op de grond gezet en Basco begon hem meteen te wassen en de vader uit te hangen.
Het was eigenlijk meteen dikke mik tussen hun en nog steeds.
Plaats reactie