Wie wil mij helpen met het zoeken naar een fokker?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door michelle1301 »

Roos schreef:Ik heb pas ruw zeil gekocht bij de Kwantum of Leenbakker, was nog een van de goedkopere soorten ook en dat ligt nu netjes over mijn laminaat heen. Eerder hadden wij vloerbedekking liggen daar beiden zijn geopereerd aan lpc en ik nu wat bang ben, maar daar werd ik zo misselijk van. Nu wordt het tenminste echt schoon als je zuigt en kan ik weer heerlijk dweilen :)
Zeil is voor ons ook makkelijker, gok ik. Aangezien ik ben bang ben dat de katten de vloerkleden als 1 grote kattenbak gaan aanzien. Aangezien ze jassen/vesten ook al zo aantrekkelijk vinden.
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Zelf heb ik ook 2 katten, waar jij bang voor bent kan ik mij voorstellen.
Hier is mijn eigen ervaring dat zij boven netjes met de vloerbedekking omgaan.
Op de plavuizen (gehele benedenverdieping) komt er dus toch vloerbedekking voor de pup het eerste jaar overheen te liggen.
Misschien niet mooi, maar voor een jaartje moet ik dan (pietje precies) maar door heen kijken :wink:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Tammie schreef:Zelf heb ik ook 2 katten, waar jij bang voor bent kan ik mij voorstellen.
Hier is mijn eigen ervaring dat zij boven netjes met de vloerbedekking omgaan.
Op de plavuizen (gehele benedenverdieping) komt er dus toch vloerbedekking voor de pup het eerste jaar overheen te liggen.
Misschien niet mooi, maar voor een jaartje moet ik dan (pietje precies) maar door heen kijken :wink:
Katten zijn geen vloerkleden gewent. Maar het kun fout of goed gaan, dat merken we dan wel :lol:

Kan niet wachten tot kennismaking gesprek volgende week :D

Wil jullie nog een keer bedanken voor de goede hulp. Dacht mij goed in gelezen te hebben. Maar weet nu beter waar ik op moet letten. Ik vind het lastig om de juiste keuze te maken. Bang dat ik de verkeerde kies. Heb de laatste paar jaar al afscheid moeten nemen van een paar zeer belangrijke dieren voor mij. En wil geen ellende met de pup. Tuurlijk weet ik dat zelfs een goede stamboomhond ziek kan worden. Maar ik hoop de risico's wel te beperken door een goede pup te kopen. Als jullie snappen wat ik bedoel :)
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ik snap zeker wat je bedoelt Michelle :D

Net als de twijfels, doe ik het wel goed? kies ik echt wel voor de juiste fokker? Het lijkt ook net een doolhof zoveel fokkers :wink:

W.b. de katten, wie dan leeft wie dan zorgt meis!!
Liefs tammie
Afbeelding
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Tammie schreef:Ik snap zeker wat je bedoelt Michelle :D

Net als de twijfels, doe ik het wel goed? kies ik echt wel voor de juiste fokker? Het lijkt ook net een doolhof zoveel fokkers :wink:

W.b. de katten, wie dan leeft wie dan zorgt meis!!
Ja idd. Het is toch wel een grote verantwoording een pup. En wil gewoon het allerbeste en de juiste keuzes maken. Mijn vriend zei van de week al: Je bent net al zo'n overbezorgde moeder. Dus toen zei ik: Nou dan weet je wat je in de toekomst te wachten staat :lol: Gelukkig is hij ook een groot hondenliefhebber. Dus hij snapt het wel waarom ik er druk mee bezig ben.

Met de katten zal het wel loslopen. Zijn sowieso honden gewend. Mijn vader woonde tot vorig jaar aan een heel donker/stil weggetje. En als ik dan 's avonds heen (meestal lopend) nam ik de berner mee. Voelde ik mij altijd een stuk veiliger.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

hartstikke fijn dat je je goed geholpen voelt michelle :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Vbraam »

Wij hebben zelf op de meeste open plekken kleden neer gelegd. dus direct voor de bench, in de gang, bij de voerbak en voor bij de bank.

Dit omdat wij ivm de deuren geen vloerbedekking konden leggen. Nu zijn alleen van die plekjes open zoals onder de tafel en het kleine stukje tussen de salontafel en de bank.
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Vbraam schreef:Wij hebben zelf op de meeste open plekken kleden neer gelegd. dus direct voor de bench, in de gang, bij de voerbak en voor bij de bank.

Dit omdat wij ivm de deuren geen vloerbedekking konden leggen. Nu zijn alleen van die plekjes open zoals onder de tafel en het kleine stukje tussen de salontafel en de bank.
Dit hadden wij dus ook bij de berner. Ook al mocht hij niet zo voor bij de bank komen. Alleen als wij hem riepen. Dit omdat visite het niet altijd leuk vind zo'n grote hond. En hij nu groter is als de salontafel. En dat is niet handig als je wat op tafel hebt staan. Zijn staart zwiept er alles zo vanaf.
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

ik en en wachten gaat niet altijd even goed samen.

Maandagochtend voor het laatst mailcontact gehad. Ging over kennismaking gesprek en dat ik even de datums moest doorgeven wanneer wij volgende week kunnen. En sindsdien niks weer gehoord. Dus wacht nog tot vrijdag af en denk dan even een belletje doen.
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

is Heino voor jullie te ver weg Michelle?
Ik schat een half uur, drie kwartier voor jullie vandaan.
Ik weet dat ze druk is, maar ondanks de 2 nestjes die ze op dit moment heeft weet ik zeker dat ze alle tijd voor je vrij maakt (ik heb haar net zelf ook weer een uur aan de telefoon gehad).
Een fokker met de juiste plek op het hart voor haar labradors, ik weet dat ze nog 1 foxred teefje heeft, daarnaast nog donkerblonde teefjes en reutjes (komen nog op de NLVlijst nog te staan).
3 andere fox-red teefjes/reutje is vergeven aan stichting hulphond, 1 donkerblond teefje voor ons en volgens mij nog een aantal aan anderen toegezegd van het donkerblonde nest (wij kwekken telefonisch te veel waardoor ik dit soort details vergeet).
Donkerblonde nest is nu net een week oud, foxred nestje 1 dagje oud.

Ik wil haar niet promoten, maar ik dacht aan jou in ons telefonisch gesprek omdat wij op de verschillen in fokkers kwamen.
Liefs tammie
Afbeelding
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Tammie schreef:is Heino voor jullie te ver weg Michelle?
Ik schat een half uur, drie kwartier voor jullie vandaan.
Ik weet dat ze druk is, maar ondanks de 2 nestjes die ze op dit moment heeft weet ik zeker dat ze alle tijd voor je vrij maakt (ik heb haar net zelf ook weer een uur aan de telefoon gehad).
Een fokker met de juiste plek op het hart voor haar labradors, ik weet dat ze nog 1 foxred teefje heeft, daarnaast nog donkerblonde teefjes en reutjes (komen nog op de NLVlijst nog te staan).
3 andere fox-red teefjes/reutje is vergeven aan stichting hulphond, 1 donkerblond teefje voor ons en volgens mij nog een aantal aan anderen toegezegd van het donkerblonde nest (wij kwekken telefonisch te veel waardoor ik dit soort details vergeet).
Donkerblonde nest is nu net een week oud, foxred nestje 1 dagje oud.

Ik wil haar niet promoten, maar ik dacht aan jou in ons telefonisch gesprek omdat wij op de verschillen in fokkers kwamen.
Heino is nu niet te ver weg voor ons. De kleur fox red kende ik helemaal niet bij labradors. Vind het een gave kleur. Alleen met blond heb ik en mijn vader allebei niks.

Heb nu ook contact met fokker uit Utrecht( hopelijk krijg ik vandaag of morgen mailtje terug) Heb besloten om gewoon de gok te gaan wagen. Dat Cai zo gilde als pup, betekend niet dat elk pup zo te keer gaat.
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Zou ik als ik jou was contact leggen met fokker sylvia, zijn niet zoveel fokkers van in NL van deze kleur, zeker met je wens om niet te lang te willen wachten op een pup :wink:
liberty spirits is te vinden op internet http://www.liberty-spirits.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Informatie vragen kan altijd en vind zoals ik Sylvia heb leren kennen helemaal niet erg. Geen enkele vraag is raar, staat overal open over en kletst honderduit :)
Van mij mag je mijn naam noemen, als je van Indra zegt weet zij al genoeg.

Daarnaast de fokker uit Utrecht :)

Dan zit je denk ik al heel erg goed.
Liefs tammie
Afbeelding
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Tammie schreef:Zou ik als ik jou was contact leggen met fokker sylvia, zijn niet zoveel fokkers van in NL van deze kleur, zeker met je wens om niet te lang te willen wachten op een pup :wink:
liberty spirits is te vinden op internet http://www.liberty-spirits.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Informatie vragen kan altijd en vind zoals ik Sylvia heb leren kennen helemaal niet erg. Geen enkele vraag is raar, staat overal open over en kletst honderduit :)
Van mij mag je mijn naam noemen, als je van Indra zegt weet zij al genoeg.

Daarnaast de fokker uit Utrecht :)

Dan zit je denk ik al heel erg goed.
Zal vandaag of morgen even mailtje sturen. Weet je toevallig als ze nog reutjes heeft van deze kleur.

Ben zelf gewoon meer een reuen-mens :) En mijn vader ook
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Nope, ivm stichting hulphond.
zit een stukje theorie achter dat als ik het goed heb onthouden dat als stichting hulphond bij een fokker koopt, stichting hulphond een aantal honden afneemt waarbij het aantal teefjes/reutjes geldend is. Ze zullen dus bv. niet 4 reutjes alleen afnemen maar bv. 2 reutjes en 2 teefjes.

En onze leska met vader Buddy? van dezelfde fokker, het standaard blond wat je vaak tegen komt is nl. net een tintje lichter, pups lijken op foto fox-red door papa Buddy (fox red reu) maar zijn echt donkerblond.
Zelf vonden wij deze kleur toen we ze zagen toch mooier nl. (Sylvia heeft al zo'n donkerblonde in haar roedel lopen) dan fox-red. Ook wij gingen in eerste instantie voor de fox-red omdat wij dat heel mooi vonden maar in het echt vonden wij Freya net té rood :wink:

Maar keuze ligt bij jou want het blijft moeilijk natuurlijk om voor een ander in te gaan vullen wat hij/zij mooi vind :wink:
Liefs tammie
Afbeelding
michelle1301
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ja iedereen heeft andere smaak. Mij maakt kleur opzich niks uit. Maar paps heeft het liefste een zwarte. Choco bruin vind ik namelijk ook erg gaaf.
Plaats reactie