n.a.v. welk soort brok

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

n.a.v. welk soort brok

Ongelezen bericht door Tammie »

Hoi dames en heren :D

Niet verwacht of gedacht maar naar aanleiding van welk soort brok heb ik een vraag die bij mij heel erg speelt.

Bo hebben we de ervaring mee dat ik hem het liefst de nek met toeren wilde omdraaien.
Mietemeut :D
Een kanjer van een lab maar met 1 groot nadeel.
KVV/NRV was lekker vond hij, Bo at niet maar vrat.
Brok was vanaf pup een probleem.....Fruit of groente was niet aan Bo besteed, lustte mijnheer niet, gaf je het dan haalde hij zijn neus er voor op of spuugde het weer uit. Poep eten, wat is dat??? Totdat hij in frankrijk op een parkeerplaats mensenpoep ontdekte :kots: Daar was ik wat minder blij mee maar dat was dus een 1 malig voorval.

Ik heb dus geen ervaring met de allesetende labrador :oops:

Bo lieten we bewust op half brok staan in verband met onze vakanties, anders was het problemen maken :wink:

Nu krijgen we natuurlijk Indra.
Wat is de ervaring van de mensen die KVV/NRV voeren en brok in de vakantie.
Wordt dit met graagte gegeten in de vakanties of is het de eerste dagen moeizaam?
Ik wil dus heel graag jullie persoonlijke ervaringen horen omdat we dit mee zullen nemen in onze overweging of we Indra toch niet voor 75%/100% op KVV zullen gaan zetten.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

In de vakantie voer ik ook rauw want een kippenpoot of wat rundergehakt is niet moeilijk om aan te komen, maar owee als ik ergens op visite (gebeurt niet vaak) ga waar brokken op de vloer staan. Het lijkt dan net of mijn honden nooit wat te eten krijgen thuis :oops: :D
Dus hier geldt het motto: Wat de boer niet kent vreet ie juist erg graag!
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Als ik jou was zou ik 100% vers geven en in de vakantie zoveel mogelijk vers, zoals Roos ook zei, evt. aangevuld met een brok. Mijn ervaring is dat ze daar niet aan gewend hoeven te zijn, ze krijgen geen diarree oid. Dat gaat wel goed. :)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Roos

Re: n.a.v. welk soort brok

Tammie schreef:

Bo lieten we bewust op half brok staan in verband met onze vakanties, anders was het problemen maken :wink:
.
Heb je dit trouwens getest in de praktijk? Mocht hij thuis altijd kvv hebben gegeten lijkt mij de kans groot dat brokjes ineens erg lekker kunnen zijn :wink:
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

ja roos, getest :D :D

Ik denk dat wij de afgelopen jaren bij Bo alles hebben uitgeprobeerd :wink: Brokjes waren niet lekker aldus onze mietemeut :wink: Bepaalde kluifjes/snoepgoed was zelfs niet lekker aldus mietemeut ondanks dat ik veel liever speelgoed bv. kocht dan wat lekkers dus kreeg hij dat ook zelden :wink:
Met het meeste deed ik hem geen plezier.
Bij mijn vriendin, Bo's vaste oppas, had hij ook altijd de tijd van zijn leven want bv. een hele duif (waar ik niet aan kon komen) at Bo met graagte de eerste keer op :D Bo was zelfs nog erger dan haar eigen honden met eten als het maar KVV of NRV was, brokken/kauwkluifjes uit de dierenwinkel/etc. at Bo niet graag.

Zelfs goed voorbeeld, Spike (onze "herplaatser die wij een korte periode hebben gehad) alleseter, was geen goed voorbeeld voor hem :D We moesten dus die 2 ook gescheiden houden want anders kreeg Bo al helemaal niets meer ;)
Wat hij dan weer heel erg lekker vond was bv. rouwe frikandel :D

Bedankt voor jullie antwoorden trouwens :)
Liefs tammie
Afbeelding
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Lien, ook geen ervaring dus met niet willen eten ?

Want daar zit mijn angst in na Bo :D
Liefs tammie
Afbeelding
Roos

Ik lees het niet zo vaak, maar soms gebeurt het inderdaad dat ze brokken niets vinden, of juist vlees niet, ook dat kan :D
Zo hebben ze allemaal wat, wel knap dat hij duif at trouwens, dat is toch vaak een lastige.
Ja en die frikandellen die willen wat, houden we tenminste iets interessants om te trainen :wink:
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Bowie eet altijd rauw, maar als 't zo uitkomt als we ergens zijn eet hij net zo makkelijk brokken.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Tammie schreef:Lien, ook geen ervaring dus met niet willen eten ?

Want daar zit mijn angst in na Bo :D
Nee, brok gaat er net zo makkelijk in :D
(en ze eten altijd rauw)

Ze lusten hier echt alles maar dan ook alles, maar mijn Ruby haalt haar neus op voor rauwe vis, ze eet het alleen als ik het klein snij voor haar :confused:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

@roos, je leest het idd ook niet vaak :D Mmm, was ook het enige wat het mindere aan Bo was, veel van hem geleerd, heel erg van hem genoten en niet alleen ik en wij hebben allemaal wel een mindere kant :) die frikandellen houden we er gewoon bij Indra in, dankzij onze bo :D

Lien, dank je wel voor het delen van jouw ervaring, net als Monica :D
Liefs tammie
Afbeelding
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

bedankt voor jullie adviezen.

Vandaag een zeer uitgebreid telefonisch contact met onze fokker gehad, daarnaast ook met mijn leidinggevende nog eventjes over Dillema vakantie gehad icm vers vlees (zij heeft al deels mijn zorg weggenomen en mij geadviseerd lekker te, gaan onderzoeken, zelf is ze ook trotse eigenaar van een labrador).

Indra gaat/blijft op KVV, zal ook af en toe wat NRV/Barf gaan krijgen :D
Bij de fokker krijgt ze geen brokken maar ook al KVV en af en toe wat klein knaagspul (kippennekjes) wink:
Helemaal blij dat ik hier zo'n goed besluit in heb kunnen nemen :)
Liefs tammie
Afbeelding
Roos

Leuk om te lezen :) dat wordt smullen voor die kleine :klasse:
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Goed dat je dat besluit hebt genomen, dan hoef je ook niet meer te twijfelen. Gaat helemaal goed komen :D
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Roos, wordt idd smullen.
Roxy, klopt helemaal, fijne is ook dat onze fokker met wie ik een heel goed contact heb er 100% achter staat dus ook met evt. vragen bij haar terecht kan. Maakt het gevoel helemaal compleet :D
Liefs tammie
Afbeelding
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Het is zeker lekker als je met de fokker op 1 lijn zit.

De fokker van Roxy gaf haar hond brokjes die ze bij een of andere boer haalde. Geen merk, niks. Echt geen idee wat dat voor spul was.
Ik heb tegen haar ook maar niks gezegd over de voeding die wij Roxy zouden gaan geven. Net gedaan of ik ook verder ging met brokken :D
Wat niet weet wat niet deert.

Maar als er ooit nog een hond komt, dan ga ik op zoek naar een fokker die pro-vers is.

Heel veel plezier straks met de nieuwe pup :verliefd1:
Plaats reactie