Wel soort brok?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

ja en hoe willen ze dat gaan controleren da, Je kan wel zeggen dat je rauw gaat voeren en zo gauw puppie thuis is gewoon pedigree pal kopen.

of andersom natuurlijk.word puppie dan weer meegenomen ?
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ja daarom vind ik het ook onzin, lekker laten gaan die drammertjes :wink:
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Met brok is het niet zo moeilijk, zak brokken letterlijk van de fokker af laten nemen....
Bijna niemand die een zak brokken weg gaat gooien of je moet geld te veel hebben :wink:
Vers vlees en dan zeker NRV/barf lijkt mij veel lastiger om te controleren.

Dat het ook andersom de verplichting is, dus dat je alleen KVV/NRV mag geven, kan ik mij heel goed voorstellen..Maar mis ik deze ervaring.

Ik zelf ben er dus geen voorstander van om zo'n verplichting op te leggen.
Gelukkig staan fokker en ik op 1 lijn met voer maar door dit topic kwamen mijn man en ik er weer op en mijn man zou dus zelfs bedanken voor een fokker die verplicht om alleen brok te geven. Beide, zowel mijn man en ik, zijn tegenstander van alleen brok.
De reden dat wij brok er bij geven is een stuk gewenning van de pup/volwassen hond. Daarnaast ervaring met een mietemeut van een labrador te hebben gehad. Hadden wij Bo alleen maar kvv/NRV gegeven had hij geen brok meer gegeten. Bo was zelfs zo erg om brokken te laten staan totdat hij honger kreeg, dan at. At hij vanwege een licht rammelende maag dan spuugde mijnheer dus ook rustig brokken naast de voerbak er weer uit (veel goede brokken uit geprobeerd, zeker omdat hij als pup al een zeer moeilijke eter was, voerde hem handje voor handje wel eens om hem maar aan het eten weer te krijgen, ook toen hij al enige tijd bij ons was).
In bepaalde gebieden op vakantie is zeer moeilijk om aan KVV/NRV te komen, daarnaast zit je dan met opslagruimte.
Met deze ervaring, in tegenstrijd met vele andere labradors, in ons achterhoofd dus een combinatie hier van brok/KVV :)
Want een niet willen etende hond (Bo kon het als pup lang vol houden zonder eten) is een ramp voor de eigenaar als de hond zelf fysiek gewoon in orde is....
Wil enCo schreef:ja en hoe willen ze dat gaan controleren da, Je kan wel zeggen dat je rauw gaat voeren en zo gauw puppie thuis is gewoon pedigree pal kopen.

of andersom natuurlijk.word puppie dan weer meegenomen ?
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

kleine aanvulling....
Het is voor mij geen reden overigens om niet bij zo'n eisende fokker geen pup te willen kopen :)
Ik hanteer dan de gedachtegang van @wil en co als ik eerlijk ben.
Als ik een combinatie heel mooi vind dan zou ik ondanks de verplichting er voor gaan :D
Maar gelukkig niet van toepassing want dan ben ik ook gelijk heel erg eerlijk dat ik ook voor eerlijkheid ben waardoor ik dus in dilemma zou komen met mijzelf :oops:
Liefs tammie
Afbeelding
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik ben fokker en ik adviseer KVV. Mijn ervaring is dat als ik uitleg
waarom ik een voorstander ben van dergelijke voeding dat de meeste mensen
dat advies volgen. Het is geen verplichting maar ik vind het wel heel jammer als
mensen toch brokken gaan geven maar ik zal de pup er niet om terug halen :wink:

Vaak worden mensen heel enthousiast als ze een tijdje vers geven omdat ze
zoveel complimenten op straat over de vacht krijgen en de kleine drolletjes zien :)
Vooral mensen die hun vorige hond op brokken hadden....
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Hier zit denk ik ook het verschil in Lien :)
Ik respecteer de fokker wanneer hij/zij dingen uitlegt op een voor mij begrijpelijke wijze.
De verplichting om een zak brokken van een bepaald merk af te nemen begrijp ik dus ook, dus wil ik deze ook respecteren.
In ons geval zal de fokker het gaan toejuichen als wij volledig kvv gaan geven, heeft ze al aangegeven. Advies is dus KVV en anders een goed merk brok waarbij je dus de eerste zak van haar afneemt.
Zelf voert ze niet 100% KVV om voor haar geldende reden (heeft ze ook uitgelegd aan ons, maar is hier dus wel voorstander van).
Door dit topic zelfs er sterk over na lopen denken om alleen in weekenden brok te gaan geven.
Ik vind het een interessant topic geworden overigens :klasse:

Zelfs ik loop nu met een vraag rond die ik in een nieuw topic zal plaatsen.
Liefs tammie
Afbeelding
Op_zoek
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Op_zoek »

michelle1301 schreef:Barfen lijkt mij nog zeer ingewikkeld. Dus heb ook eens rondgekeken voor kvv. En wat vinden jullie van lotgering?
Wij kopen sinds een maand of 2 Lotgering, bevalt eigenlijk goed. Wissel de verschillende soorten (inclusief pens) af, en koop ook regelmatig de wild-variant als die er is.

Gaat er allemaal in als ketellapper.... We geven nu 450 gram / dag, niet te veel, want bij het ' trainen' wordt er regelmatig wat brok bij gedaan die ze dan moet ' verdienen ' ....

Op vakantie ga ik maar over op brok, maar ik heb geen idee of dat van de een op de andere dag kan...
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

wij hebben onze pupkopers nooit verplicht een zak voer te kopen wel geadviseerd als ze een andere brok gingen doen te mengen enz en willen ze barfe of kvv is ieder zijn eigen keuse dot de hond het er goed op heb ik daar totaal geen problemen van gemaakt
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Plaats reactie