moonroosje schreef:
Hoi Kay,
Ik snap je antwoord en het doemdenken

.
Ik kan mij alleen haast niet voorstellen dat deze fokker haar naam op het spel zou gaan zetten.
Ik ga je website even doorlezen. Wat was jullie diagnose precies van de LPC? En hoe erg was het? En hoeveel kosten waren jullie kwijt na de operatie en met de revalidatie?
Ben jij bekend met de dierenarts en orthopeed die deze hond opereert?
Groetjes
Gelukkig, want begrijp me niet verkeerd .. Ik vind de stap die jullie willen zetten enorm goed bedoeld, maar ik hoop gewoon dat jullie goed voorbereid worden door de fokker en orthopeden want de tegenslagen kunnen (ook na de operatie) best heftig zijn
De diagnose van de orthopeed na de foto's was "verdenking LPC" omdat hij niet duidelijk een grote afwijking kon zien, en Daan ook zo goed als geen weestand aangaf bij beide poten tijdens het klinisch onderzoek.
Ja links gaf hij wel iets weerstand, maar niet zo overduidelijk als een "klassieke LPC hond"
Onze orthopeed wilde daarom ook beide poten bekijken middels een kijkoperatie gezien de rustperiode die wij na het 1e consult hebben genomen alleen maar averechts werkte en Daan nog slechter ging lopen.
Uit beide poten is bij de kijkoperatie een stukje kraakbeen weggenomen, links zat het nog vast en rechts zat het al los.
Prognose na de operatie was gunstig gezien er nog geen artrosevorming was, maar ......
Ze hebben toch zitten wroeten in het gewricht, dus in die zin kan een arts nooit een prognose doen voor de toekomst (want de ene hond heeft er sneller/meer last van dan de andere hond, en dat zal de tijd moeten leren)
Kosten na de operatie, pfffff durf je daar geen exacte kosten van te geven omdat ik dat niet specifiek heb bijgehouden.
Aqua therapie was rond de 600-700 euro in totaal, verder nog een aantal weken medicatie, vervolg consulten bij de orthopeed en supplementen.
Maar heel eerlijk ? Ik vond de kosten nog het minst belangrijk van het hele proces!
De onzekerheid en het dag in dag uit beperken van je pup van 7 maanden die niet kon doen wat hij wilde doen was voor ons de zwaarste prijs
Met de artsen die jij noemt heb ik geen ervaring, dus kan daar geen zinnig woord over zeggen. Als ik google kom ik positieve en negatieve verhalen van hem tegen.