eten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

eten

Ongelezen bericht door vesta »

Ik weet dat een labrador een hond is die altijd eten wil. Maar Quinta is zo extreem echt niet normaal.
Quinta is inmiddels 18 maanden. Zij heeft de hele dag maar 1 ding wat ze wil
eten!!!! Zodra ik smorgens beneden kom rent ze naar haar bak. Normaal na een nacht. Maar dit gaat de hele dag door. Zij eet net als Britt 2x daags brokken. Ik voer al 20 jaar brokken aan mijn honden en wil niets anders.
Ook hebben we vleesdagen als afwisseling.
Maar als een hond haar bak leeg heeft zou dit genoeg moeten zijn. Zodra ik van de bank afga rent ze voor me uit naar de keuken en gaat weer bij de bak zitten. Dit is 5 min. nadat ze haar bak leeg heeft. Ga ik koffie halen uinta zit er weer. Kom ik thuis van boodschappen zij zit er weer en ga zo maar door. Nu geef ik haar tussendoor af en toe een boterham maar verandert niets aan haar gewoonte. Het is een hond die haar maaltijd van pup af aan naar binnenschrokt. Van alles geprobeerd rustig eten is geen optie. Voerbal werkt nog het beste.
Ze krijgt nu dus al extra eten maar komt niet aan in gewicht. 4 maanden geleden woog ze 26.7 nu 27 Ze ziet er goed uit Is kleine labrador vind ik zelf maar ik vergelijkhaar met mijn andere honden.Herkent iemand dit?

Wil
Afbeelding
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik denk niet dat ze honger heeft, maar dat het een gedragsprobleem is.
Die boterham die je haar nu geeft is alleen maar een beloning voor haar gedrag want als jij opstaat dan is er dus een kans dat ze wat krijgt.....

Ik zou het totaal negeren en ook geen boterham tussendoor geven.
Ze weegt genoeg, ze eet genoeg dus geen aandacht aan dit gedrag besteden.

Ik hoop dat het helpt.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Cissy »

Was ook mijn eerste gedachte , negatieve aandacht is ook aandacht zoals ze dit zeggen , niet aankijken , negeren want , communicatie is oor het over grootste deel non verbaal , dus je zal niet alleen je houding maar ook uitstraling hierin kunnen veranderen , jij bent de baas niet zij.

Veel succes ...
each day is a gift
*Remy*
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door *Remy* »

Wanneer ze idd niets lichamelijks mankeert, dan zou ik het eetgedrag/patroon compleet veranderen. Ze wordt nu in ieder geval 2x per dag bevestigd in haar gedrag (naar haar etensbak lopen en er bij gaan zitten), nl wanneer ze daadwerkelijk eten krijgt. In haar ogen krijgt ze eten omdat zij het initieert - zij loopt naar de bak en zegt "eten nu". Daarnaast kan ik me idd ook voorstellen dat het tussendoor naar haar bak lopen haar negatieve aandacht oplevert, wat natuurlijk ook leuk is voor haar. Ik zou de bak helemaal weg halen en haar haar eten laten verdienen tijdens een wandeling (brokjes verstoppen, spoortje maken, oefeningen doen zoals volgen en blijven) en dan op het einde van de wandeling haar alles geven wat je nog niet gegeven hebt. Niet 1x meer eten uit de bak zoals ze tot nu toe gewend is; 1e het patroon dat ze heeft ontwikkeld doorbreken.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik sluit mij aan bij Lien, succes!
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ik denk ook dat je sowieso de bak gewoon moet weghalen.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
vesta
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door vesta »

Dank jullie wel voor de tips. Ja Quinta is idd op alle vlakken een hond die aandacht EIST!!
Als ik 's Morgens beneden kom wil ze direkt eten en krijgt dit dus niet.Eerst uit dan koffie en broodje voor mij daarna de honden.
De laatste tijd geef ik het in haar voerbal in de tuin of strooi het door de tuin heen
Maar ook dan rent ze van voor naar achter en eet zo snel mogelijk. Het lijkt of ze bang is dat een ander het op eet. Dit kan niet want mijn andere hond is binnen.
Ik ga dus nu proberen haar gedrag te negeren en geen tussendoortjes te geven. Alleen haar vaste maaltijden. Ik hoop echt dat dit gaat veranderen.

Wil
Afbeelding
Plaats reactie