Wat kost een hond??

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Nederland en België zitten ongeveer op dezelfde hoogte qua prijs voor een pup tussen de 850 en 1000 euro, in Duitsland betaal je meer voor een pup, voor Tyson hebben we 1200 euro betaald.
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Klopt, Wij hebben een fox-red papa en 950 euro vond ik zeer schappelijk gezien de pups dus niet het standaard blond zijn maar er duidelijk te zien is dat het om een blonde moeder en fox-red vader gaat. Zullen jullie nog wel zien op de foto's van de week, het is echt een machtige kleur geworden :D

Het fox-red nestje betaal je 100 euro meer voor (fox red vader en moeder dus), 1050 euro dus, ik vond dit zeer schappelijk omdat het aanbod heel laag is hiervan :D
Cor schreef:Op de Labrador Markt zie ik veelal prijzen tussen 850-950 euro. Ik Zo af en toe eens een uitschieter naar 1000 euro, maar ik heb nog nooit een advertentie gehad van 1500 euro. Ik zie ook nog niet zo snel waarom.
Fox red is vaak wel wat duurder, daar is het aanbod heel laag. Maar dan zie ik nog steeds geen 1500 euro voorbijkomen...
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Dat je voor Fox Red meer betaalt vind ik dus echt onzin. De enige reden waarom een fokker daar meer voor kan vragen, is omdat er inderdaad meer vraag is en de koper dat er dus dan wel voor over hebt. De fokker heeft toch niet ineens meer kosten om die kleur? Is toch echt een winst-verhaal dan.. Ik ben bang dat er nu weer een nieuwe hype wordt gecreëerd :oops:
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

Roxy11 schreef:En wat zal dan de reden zijn dat ze in Duitsland zoveel vragen? Meer vraag dan aanbod?
In Duitsland worden nog meer vereisten gesteld aan gezondheidsuitslagen. Ook liggen daar de kosten van de gezondheidsonderzoeken wat hoger dan hier in Nederland.

Ook de fokker moet aan meer regels voldoen.

Dat dit dan een prijsverhoging meebrengt kan ik iets in meegaan, maar dan nog vindt ik 1500 veel te veel.

Daarom krijgen wij ook regelmatig aanvragen uit Duitsland omdat de prijs hier lager ligt. Het enige wat het hier extra kost is een eigendomregistratie naar het buitenland van € 8,50.

En ik ben van mening dat een labrador in wat voor kleur niet prijsafhankelijk mag of moet zijn. Zo creeer je weer een hype.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Tamara, ligt aan het vraag aanbod wat er is :D
Bij bv. een reu die andere eigenschappen heeft, bv. hele goede werkcapiciteiten wat is aangetoond, zal voor dit nestje ook meer gevraagd kunnen worden.
Ik meen dat ik laatst op de site van Cor maar enkele red fox fokkers over heel NL verspreid zag staan (als ik een aantal fokkers moet nemen, rond de 3 fokkers).
Bij Sylvia is het bv ook zo dat zowel Simon als Buddy alle 2 zijn geïmporteerd uit Amerika, hoe het bij de andere fokkers zit weet ik natuurlijk niet. Dus idd wel meer kosten aan de reuen in dit geval.

En dat er een nieuwe hype zo aan het ontstaan is...Persoonlijk denk ik van niet omdat verreweg de meeste mensen (ook hondenliefhebbers) deze variant van blond niet kennen (gelukkig). Zolang het onbekend is zal er dus geen hype ontstaan.

Terra5 schreef:Dat je voor Fox Red meer betaalt vind ik dus echt onzin. De enige reden waarom een fokker daar meer voor kan vragen, is omdat er inderdaad meer vraag is en de koper dat er dus dan wel voor over hebt. De fokker heeft toch niet ineens meer kosten om die kleur? Is toch echt een winst-verhaal dan.. Ik ben bang dat er nu weer een nieuwe hype wordt gecreëerd :oops:
Liefs tammie
Afbeelding
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Tarzan »

Wat duur, 1500 euro...
Tarzan was gratis. 8)
Zijn vorige baas zocht een goed tehuis voor hem. Via marktplaats. Er hadden al wat mensen fors meer geld geboden dan wij. Maar omdat het meteen klikte tussen ons en Tarzan, mochten wij hem meenemen.
Hij is overigens geen rashond.
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

Terra5 schreef:Dat je voor Fox Red meer betaalt vind ik dus echt onzin. De enige reden waarom een fokker daar meer voor kan vragen, is omdat er inderdaad meer vraag is en de koper dat er dus dan wel voor over hebt. De fokker heeft toch niet ineens meer kosten om die kleur? Is toch echt een winst-verhaal dan.. Ik ben bang dat er nu weer een nieuwe hype wordt gecreëerd :oops:
ik vind ook dat de kleur de prijs niet mag bepalen, een gele, zwarte, bruine of fox red het is een labrador en je hebt bij de ene niet meer kosten dan bij de andere
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Om even terug te komen op het onderwerp: wij hebben dit voorjaar 950 euro betaald voor onze pup.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Gemiddelde is aardig tussen de 850 en 950.

Maar dat je meer vraagt voor een red fox of voor een hond die gedekt(KI) uit een andere land, vind ik wel bijzonder.
Dan zou het dus zo zijn dat als je meer kosten maakt, je dit doorberekend aan de pupkoper. Je kan niet alles gaan door berekenen, dan zou je ook eventuele extra kosten in het nest moeten gaan door berekenen.
Als een hond een keizersnee heeft gehad gaat de prijs toch ook niet spontaan omhoog?
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik heb hier een enorme lieverd voor 850 euro, een goede prijs lijkt me. €1500 vind ik meer passen bij een zeldzaam ras, waar nauwelijks mee gefokt wordt in het land...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

esmoezie schreef:Ik heb hier een enorme lieverd voor 850 euro, een goede prijs lijkt me. €1500 vind ik meer passen bij een zeldzaam ras, waar nauwelijks mee gefokt wordt in het land...
Nav dit topic gooide ik vanmiddag een balletje op bij de hondenbezitters hier in de buurt. Voor een Chouw Chouw betaal je ruim 2500, voor een labradoodle ook. En dan is die laatste nog een kruising ook. Ik dacht dat ik al achterover sloeg van die 1400 voor die lab, maar sorry, van mn levensdagen niet dat ik 2500 euro neertel voor een labradoodle, die dan ook nog eens met 8 weken gecastreerd is as ie naar de nieuwe eigenaren gaat..
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Vanmiddag bij de fokker na gevraagd in verband met dit topic.
Er zijn inderdaad maar 2 fokkers in NL van de red fox.

@roelien, gaat niet om meer kosten bij de red fox maar wel om de vraag en aanbod in dit geval. Heel zakelijk bekeken is dit ook een feit.

Waarom zou dit dan bijzonder zijn terwijl je bij ouders met werktalenten (bewezen) wel meer zou mogen vragen maar bij een vrij unieke kleur waarvan weinig fokkers in NL zijn dan weer niet?
Liefs tammie
Afbeelding
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Els schreef:
esmoezie schreef:Ik heb hier een enorme lieverd voor 850 euro, een goede prijs lijkt me. €1500 vind ik meer passen bij een zeldzaam ras, waar nauwelijks mee gefokt wordt in het land...
Nav dit topic gooide ik vanmiddag een balletje op bij de hondenbezitters hier in de buurt. Voor een Chouw Chouw betaal je ruim 2500, voor een labradoodle ook. En dan is die laatste nog een kruising ook. Ik dacht dat ik al achterover sloeg van die 1400 voor die lab, maar sorry, van mn levensdagen niet dat ik 2500 euro neertel voor een labradoodle, die dan ook nog eens met 8 weken gecastreerd is as ie naar de nieuwe eigenaren gaat..
Fjiewwww wat een prijzen! En ook zo'n dure doodle of chowchow kan ook wat mankeren... En dan ook nog eens de overige kosten die je aan een hond hebt... Nee, voor dat bedrag zou ik dan toch een auto kopen ;-). Ik vind mijn lieve "goedkope" hond net zo bijzonder!
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

van die prijzen kijk ik dan weer niet echt op, ik hoorde al zulke bedragen voorbij komen bij de engelse bul en de sharpei
Liefs tammie
Afbeelding
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Tammie schreef:Tamara, ligt aan het vraag aanbod wat er is :D
Bij bv. een reu die andere eigenschappen heeft, bv. hele goede werkcapiciteiten wat is aangetoond, zal voor dit nestje ook meer gevraagd kunnen worden.
Ik meen dat ik laatst op de site van Cor maar enkele red fox fokkers over heel NL verspreid zag staan (als ik een aantal fokkers moet nemen, rond de 3 fokkers).
Bij Sylvia is het bv ook zo dat zowel Simon als Buddy alle 2 zijn geïmporteerd uit Amerika, hoe het bij de andere fokkers zit weet ik natuurlijk niet. Dus idd wel meer kosten aan de reuen in dit geval.

En dat er een nieuwe hype zo aan het ontstaan is...Persoonlijk denk ik van niet omdat verreweg de meeste mensen (ook hondenliefhebbers) deze variant van blond niet kennen (gelukkig). Zolang het onbekend is zal er dus geen hype ontstaan.

Ik heb HEAO gedaan, snap dus wel iets van dat vraag en aanbod :D

Maar dan blijft het dus, dat het komt omdat de fokker "er mee weg kan komen". Er is voldoende vraag en de kopers zijn bereid zulke bedragen te betalen. Kosten nemen niet toe, er moeten geen extra dingen geregeld worden voor zulke nestjes. De winst neemt daarentegen dus wel toe. En daar ligt mijn punt ;-) Er zullen, is mijn vrees, meer fokkers zich gaan richten op deze variant geel. Ook de fokkers die het minder nauwkeurig nemen met de regels, alleen omdat er meer winst te behalen is op deze labjes. Uiteindelijk zal het aanbod ook gaan toenemen en het risico op een hype.

Ik vind het nu al opvallend dat je ook op het forum toch wat vaker leest dat er echt op deze specifieke kleur naar fokkers gezocht wordt. Dat er nu nog maar 2 fokkers zijn die deze kleur fokken, zegt mij nog niet dat er geen hype kan ontstaan.
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Plaats reactie