Overenthousiast bij het kennismaken van (nieuwe) mensen
-
DanielleBeverdam
- Snuffelneus

- Contacteer:
Overenthousiast bij het kennismaken van (nieuwe) mensen
Bailey heeft erg veel moeite met haarzelf rustig te houden wanneer er bezoek komt, en dan vooral met mannen.
We hebben al geprobeerd om haar eerst tot rust te laten komen in de bench maar zo gauw als ze eruit mag en ze de persoon weer ziet of hoort word ze weer erg druk. Terug in de bench en opnieuw proberen heeft helaas ook geen succes.
Ook hebben we al geprobeerd om de visite haar iets lekkers te geven maar dat werkt ook niet, want dan is de persoon nog interessanter.
Vragen of de mensen haar willen negeren werkt ook niet want ze blijft net zolang doorgaan tot het lukt. Het maakt haar niet uit hoe!
Ze kan de visite niet met rust laten, ze likt aan de mensen hun handen, gaat elk stuk speelgoed halen om te kijken of ze willen spelen en is niet moe te krijgen.
Hebben jullie misschien tips wat we hier het beste mee kunnen doen?
Voor Bailey is het ook niet leuk om elke keer in de bench te gaan wanneer er visite is.
We hebben al geprobeerd om haar eerst tot rust te laten komen in de bench maar zo gauw als ze eruit mag en ze de persoon weer ziet of hoort word ze weer erg druk. Terug in de bench en opnieuw proberen heeft helaas ook geen succes.
Ook hebben we al geprobeerd om de visite haar iets lekkers te geven maar dat werkt ook niet, want dan is de persoon nog interessanter.
Vragen of de mensen haar willen negeren werkt ook niet want ze blijft net zolang doorgaan tot het lukt. Het maakt haar niet uit hoe!
Ze kan de visite niet met rust laten, ze likt aan de mensen hun handen, gaat elk stuk speelgoed halen om te kijken of ze willen spelen en is niet moe te krijgen.
Hebben jullie misschien tips wat we hier het beste mee kunnen doen?
Voor Bailey is het ook niet leuk om elke keer in de bench te gaan wanneer er visite is.
• Danielle •
-
Tammie
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Of in de bench en dan consequent als ze druk gaat lopen doen, dan maar niet leuk maar het kwartje gaat dan wel vallen.
Of aan de riem bij je leggen op haar kussen/mand zodat zij ook echt weet dat zij de rust moet blijven zoeken als er visite is.
Of aan de riem bij je leggen op haar kussen/mand zodat zij ook echt weet dat zij de rust moet blijven zoeken als er visite is.
Liefs tammie
Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013

-
Haasje
- Middelgrote hondenneus

Van tevoren goed uitlaten? De vraag is of dat helpt en dat lukt waarschijnlijk ook niet altijd.
Wat is negeren bij jullie, want wegduwen e.d. is ook (negatieve) aandacht. De vrouw van mijn oom heeft een hekel aan gesnuffel van Kismo en laat dat ook duidelijk merken, dan komt hij juist
. Verder hebben we dat probleem met niemand, alleen even bij binnenkomst een soms wat te intieme begroeting
.
Hoe lang doet ze dit al zo?
Wat is negeren bij jullie, want wegduwen e.d. is ook (negatieve) aandacht. De vrouw van mijn oom heeft een hekel aan gesnuffel van Kismo en laat dat ook duidelijk merken, dan komt hij juist
Hoe lang doet ze dit al zo?
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
-
Terra5
- Speurneus

Negeren betekent ook echt negerenVragen of de mensen haar willen negeren werkt ook niet want ze blijft net zolang doorgaan tot het lukt. Het maakt haar niet uit hoe!
Hier werkt negeren wel. We krijgen wel eens visite van een wat oudere man en hij vindt Danouk geweldig
Als ze echt heel druk is en nog op blijft springen bijvoorbeeld zelfs als de mensen al even zitten, dan zou ik haar toch in de bench doen. En ook in de bench negeren.
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
nicole
- Middelgrote hondenneus

ik herken het! Indy doet precies hetzelfde.
Het probleem ligt vaak ook bij de visite, want als ik bij de voordeur zeg dat ze Indy moeten negeren, dan zijn er genoeg bij die er een andere definitie van 'negeren' op nahouden. Of simpelweg zeggen: hoezo? Nee joh, dat is toch helemaal niet erg, is alleen maar gezellig als hij me komt begroeten.
Of zeggen: ik moet jou negeren he, dat doe ik dan ook maar, nou vooruit één kroel dan.......
Of: gewoon even gedag zeggen he, dan is het maar gelijk klaar. Uuuhhh, nee, dan is het bij Indy niet klaar, dan begint het voor Indy juist.....
Van de week waren hier 2 kleine kindjes die best een beetje bang/onder de indruk van Indy zijn. Dus ben ik het met ze gaan oefenen. "elke keer als indy naar je toekomt, dan ga je met je rug naar hem toe". Indy hield het heel lang vol, maar dat jongetje ook en uiteindelijk droop Indy af.
Maar ik blijf het lastig vinden! Want als hij tegen visite opspringt dan valt dat echt niet te negeren. Dus dan duw je hem er van af. Maar ik begrijp dat we dat dus ook niet moeten doen?
Nu heb ik een webwinkel en er komen zo nu en dan klanten een bestelling ophalen. Ook in die gevallen is het best lastig. In zo'n geval kies ik er vaak voor om hem in de bench te doen. Anders maak ik ook zo'n rare indruk op de klant als er steeds een spring-in-het-veld ronddartelt!
Het probleem ligt vaak ook bij de visite, want als ik bij de voordeur zeg dat ze Indy moeten negeren, dan zijn er genoeg bij die er een andere definitie van 'negeren' op nahouden. Of simpelweg zeggen: hoezo? Nee joh, dat is toch helemaal niet erg, is alleen maar gezellig als hij me komt begroeten.
Of zeggen: ik moet jou negeren he, dat doe ik dan ook maar, nou vooruit één kroel dan.......
Of: gewoon even gedag zeggen he, dan is het maar gelijk klaar. Uuuhhh, nee, dan is het bij Indy niet klaar, dan begint het voor Indy juist.....
Van de week waren hier 2 kleine kindjes die best een beetje bang/onder de indruk van Indy zijn. Dus ben ik het met ze gaan oefenen. "elke keer als indy naar je toekomt, dan ga je met je rug naar hem toe". Indy hield het heel lang vol, maar dat jongetje ook en uiteindelijk droop Indy af.
Maar ik blijf het lastig vinden! Want als hij tegen visite opspringt dan valt dat echt niet te negeren. Dus dan duw je hem er van af. Maar ik begrijp dat we dat dus ook niet moeten doen?
Nu heb ik een webwinkel en er komen zo nu en dan klanten een bestelling ophalen. Ook in die gevallen is het best lastig. In zo'n geval kies ik er vaak voor om hem in de bench te doen. Anders maak ik ook zo'n rare indruk op de klant als er steeds een spring-in-het-veld ronddartelt!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
-
Haasje
- Middelgrote hondenneus

Opspringen zie je vaak niet aankomen, als dat wel zo is, opzij draaien. Wegduwen werkt in principe averechts, maar is soms onontkoombaar.
Negeren betekent inderdaad ook niet kijken, maar niet op een gespannen manier, dus alsof ze er echt niet is. Makkelijker is om je te richten op elkaar en niet te richten op 'ik moet niet naar de hond kijken'.
Lastig met visite hoor, die moeten dan maar weer net doen wat je ze vraagt haha, zoals bij Nicole
.
Negeren betekent inderdaad ook niet kijken, maar niet op een gespannen manier, dus alsof ze er echt niet is. Makkelijker is om je te richten op elkaar en niet te richten op 'ik moet niet naar de hond kijken'.
Lastig met visite hoor, die moeten dan maar weer net doen wat je ze vraagt haha, zoals bij Nicole
Groetjes, Linette
-
renate
- Speurneus

Ik heb er 2 die zo druk worden als er visite komt dat negeren niet kan
Ik geef ze beide een botje zodat ze daar mee bezig kunnen zijn. De visite kan ondertussen rustig gaan zitten en tegen de tijd dat de botjes op zijn zit de visite al een half uur dus de stress en drukte van het binnen komen is voorbij waardoor de honden rustig blijven.
Ze komen daarna wel een keer de visite begroeten en gaan dan beide ergens liggen.
Eerst moest ik ze echt naar buiten doen omdat ze zo druk werden. Je kan ook een gevulde kong geven ofzo.
Ik geef ze beide een botje zodat ze daar mee bezig kunnen zijn. De visite kan ondertussen rustig gaan zitten en tegen de tijd dat de botjes op zijn zit de visite al een half uur dus de stress en drukte van het binnen komen is voorbij waardoor de honden rustig blijven.
Ze komen daarna wel een keer de visite begroeten en gaan dan beide ergens liggen.
Eerst moest ik ze echt naar buiten doen omdat ze zo druk werden. Je kan ook een gevulde kong geven ofzo.
-
Noah/Bruce
- Middelgrote hondenneus

Noah en Bruce vinden het ook geweldig om het bezoek te begroeten, het liefst gaan ze er bovenop zitten
Van ons moeten ze in de mand, en dat weten ze precies. Toch proberen ze het nog wel hoor, maar dan worden ze consequent in de mand gestuurd. Dat doen ze dan en zitten zielig te kijken, maar ze leggen zich er al snel bij neer. Als ze er een poos in hebben gezeten komt het nog wel eens voor dat ze stiekem "ongemerkt" dichterbij willen sluipen, maar dan consequent terug sturen. Ze vinden het niet leuk, maar doen het wel!
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
-
DanielleBeverdam
- Snuffelneus

- Contacteer:
Het is inderdaad de visite die het moeilijk vind om haar te negeren. Voor ons is negeren echt negeren en dat weet ze ook.
Ze doet dit niet naar mensen op straat, het is echt mensen die bij ons binnenkomen.
Bailey heeft dit eigenlijk al van pup af aan en we hebben haar altijd de visite die het goed vond ze even mogen laten begroeten en daarna rustig in de bench. Maar sinds kort heb ik een nieuwe vriend en dan kan Bailey niet een hele dag in de bench natuurlijk. Maar ze kan hem niet met rust laten, en dat word echt vervelend nu!
Ze doet dit niet naar mensen op straat, het is echt mensen die bij ons binnenkomen.
Bailey heeft dit eigenlijk al van pup af aan en we hebben haar altijd de visite die het goed vond ze even mogen laten begroeten en daarna rustig in de bench. Maar sinds kort heb ik een nieuwe vriend en dan kan Bailey niet een hele dag in de bench natuurlijk. Maar ze kan hem niet met rust laten, en dat word echt vervelend nu!
• Danielle •
-
Haasje
- Middelgrote hondenneus

Ik vind een bot wel een heel goed idee trouwens, zo'n Farmfood Rawhide ding schijnt heel lekker te zijn. Die ga ik binnenkort eens proberen. No way dat de visite hier nog enigszins boeiend is als ik met een bullepees aankom hoor. Heb je dat al geprobeerd? Als je een grote hebt zijn ze er zeker wel een kwartier/half uur zoet mee.
Groetjes, Linette
-
-Marianne
- Middelgrote hondenneus

Misschien kun je oefenen met visite? Dan nodig je regelmatig mensen uit die weten hoe ze Bailey moeten negeren. Op zo'n moment leg je Bailey op haar kussen/kleed/vaste plaats met een lekkere kluif en haal je de visite binnen die haar negeert. Wanneer ze toch van haar plaats komt en om aandacht vraagt, haar consequent terugsturen. Pas wanneer jij zegt dat ze erbij mag komen, mag ze gekroeld worden door de visite. Zo leert ze dat de visite er niet voor haar is en dat ze niet altijd van iedereen aandacht krijgt.DanielleBeverdam schreef:Ze doet dit niet naar mensen op straat, het is echt mensen die bij ons binnenkomen.
- Tarzan
- Kleine hondenneus

Herkenbaar probleem. Tarzan is ook dol op bezoek.
Hij begroet trouwens ook de baasjes van honden waar hij mee speelt op het losloopveld. Hij rent dan van hond naar baasje/vrouwtje, en weer terug.
Ik vind het ook moeilijk om hem dit af te leren. Een bot als er bezoek is vind ik wel een goed idee. Maar het begroeten van mensen tijdens het uitlaten is lastiger. Want hij wordt dan regelmatig beloond voor zijn gedrag.
Hij begroet trouwens ook de baasjes van honden waar hij mee speelt op het losloopveld. Hij rent dan van hond naar baasje/vrouwtje, en weer terug.
Ik vind het ook moeilijk om hem dit af te leren. Een bot als er bezoek is vind ik wel een goed idee. Maar het begroeten van mensen tijdens het uitlaten is lastiger. Want hij wordt dan regelmatig beloond voor zijn gedrag.
Honden lachen met hun staart.
Tarzan (29-02-2012)
- Carlijn
- Middelgrote hondenneus

hoi nou misschien een wat late reactie op dit bericht maar toch alsnog..... mijn verhaal over mijn hond met hetzelfde enthousiaste probleempje... haar vorige eigenaar loste dat op door haar vooraf in de bench te doen...kan ieder zijn eigen keuze.... maar toen ze na een jaar bij ons was had ze dus nog steeds niet geleerd hoe je dan wel mensen begroet op een normale manier...
Negeren werd mij geadviseerd... en ja dat is vooral voor de visite lastig.... maar het werkt wel.... voor kinderen is het wel heel erg moeilijk..... dus aanpak: binnen komen... commando zit..... aai aaai ruik. koekje en klaar. en de hond wegsturen. Het werkte echt! Ze springt niet meer op bij kleine kinderen en gaat soms automatisch zitten om de aandacht te krijgen. Geen irritante gewoonte en iedereen blij.
Koekjes dus wel altijd in je broekzak hebben als de deurbel gaat...
Ze weet nu hoe het wel hoort en voert het 9 vd 10 keer uit.
Negeren werd mij geadviseerd... en ja dat is vooral voor de visite lastig.... maar het werkt wel.... voor kinderen is het wel heel erg moeilijk..... dus aanpak: binnen komen... commando zit..... aai aaai ruik. koekje en klaar. en de hond wegsturen. Het werkte echt! Ze springt niet meer op bij kleine kinderen en gaat soms automatisch zitten om de aandacht te krijgen. Geen irritante gewoonte en iedereen blij.
Koekjes dus wel altijd in je broekzak hebben als de deurbel gaat...
Ze weet nu hoe het wel hoort en voert het 9 vd 10 keer uit.