Hoe lang "oppassen" bij/na loopsheid

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Lana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Hoe lang "oppassen" bij/na loopsheid

Ongelezen bericht door Lana »

Lana is zaterdag 15 juni voor het eerst loops geworden. En afgelopen zaterdag (dus na 3 weken) is ze opgehouden met vloeien.
Hoe lang kan ze nu nog vruchtbaar zijn?

Want ze wil nu toch wel weer graag in het park met haar vriendjes ravotten :D

En is het niet wat aan de lange kant dat ze 3 weken gebloed heeft? Ik vond het ook vrij veel, maandverband was niet aan te slepen :shock:

Ook heeft ze een paar dagen gehad dat ze een hele vieze lucht verspreidden.
Afbeelding
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Drie weken vloeien kan best hoor.
Ik zou haar nog even een weekje aan de lijn houden als er mannen in de buurt zijn, anders wordt het miscchien wel errug gezellig :banaan:
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ca 3 weken vloeien en dan is ze ongeveer een week tot 10 dagen vruchtbaar, dat is de periode dat je uit moet kijken, tijdens het vloeien ruikt ze alleen lekker en kan er weinig gebeuren, maar daarna is ze het interssants voor reuen, gaan ze ook vaak weg lopen om reuen te zoeken die wille dekken...

dus het gevaar zit niet in de periode dat ze vloeien maar in de 2 weken erna
al me kinders uitgevlogen
Lana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Bedankt voor de reacties

hmmm tja is wel gezellig een heleboel pups :shock: maar misschien iets TE :?

Ik had gelezen dat ze vanaf dag 10 tot dag 18 gedekt zouden moeten worden, vandaar dat ik me afvroeg of ik het nou wel goed begrepen had, want ik dacht altijd 2 weken bloeden en de 3e week vruchtbaar.
Afbeelding
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

De vruchtbare periode is voor elke teef anders en kan zelfs per loopsheid verschillen. Daar kan je geen peil op trekken. Ze kunnen al vanaf de 6e of 7e dag van de loopsheid dekrijp zijn, maar ook pas na de 20e dag en alles daartussenin. Het bloeden is absoluut geen betrouwbare graadmeter. Sommige teven bloeden alleen de eerste week en andere verliezen na drie weken nog wat bloed.

Het veiligste is om je teefje de hele periode aan de lijn te houden. Als je zelf moeilijk kan inschatten of de loopsheid echt achter de rug is, zou ik veiligheidshalve maar 4 weken aanhouden. Dan is de vulva weer klein geworden, ze staat niet meer met opzij gezwierde staart te piepen bij elk reuenplasje, probeert er niet meer tussenuit te knijpen en is niet meer mega-aantrekklijk voor reuen. Kortom, ze is weer in haar oude, vertrouwde doen en laten. Dan kan je haar weer loslaten.

Hanneke
Lana
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Hanneke, dank je wel voor je uitgebreide antwoord. We houden haar inderdaad dan nog maar even uit de buurt van de reutjes :D

Gelukkig viel de rest wel mee, behalve dat ze wel de vele kleine plasjes deed en errug snuffelig, was ze niet enthousiaster dan anders naar de overige hondjes.
Wel heeft ze een gesteriliseerde teef zover gekregen om haar te bereiden :shock: maar ja das niet erg gevaarlijk he :lol:

En de eerste 3 dagen was ze erg zielig, ze was net mevrouw wijdbeens.
Ook op de cursus mochten we gewoon blijven komen en zelfs examen gedaan zonder dat ze besprongen werd, en tja ze moest toch echt los met het examen, maar gelukkig had dr loopsheid geen effect op het luisteren. (ik ben dus toch de leukste :banaan: )
Afbeelding
Plaats reactie