Toen Pien net bij ons was kreeg ze automatisch gewoon brokken, omdat we dit zo gewend waren en ze deed het er ook prima op. Maar na me er toch wat meer in verdiept te hebben zijn we uiteindelijk helemaal overgestapt op kvv, waar ze echt van geniet

. Aan barfen zal ik me ook nooit wagen, ik zag laatst even dat topic voorbij komen over wat je je hond aan barf voedsel voert en daar kwamen foto's voorbij van hele konijnen (met vacht!) en kippen met de kop er nog aan, vreselijk vind ik dat!

Dus nee, dat zie ik mezelf nog niet doen

. Wel heb ik eens eendennekken en dat soort klein en vooral redelijk ondefinieerbaar spul gegeven om te proberen. Maar ik vind het wel heel mooi als mensen het wel aandurfen om dit te voeren, want ik weet zeker dat de honden het geweldig zullen vinden.
Maar inderdaad, iedereen moet vooral voeren waar je zelf achter staat, dat is het belangrijkste.
Toen wij Quincy kregen, nu zo'n 10 jaar geleden, zagen we door de bomen het bos niet meer. Iedereen leek wel te weten wat we haar moesten voeren en het was steeds weer wat anders dat goed voor haar was. Aangezien Quincy onze eerste hond was en je nog redelijk 'leek' bent op dat gebied, kan je dat best onzeker maken. Nu zou ik daar maling aan hebben en bepaal ik zelf wel wat ik mijn honden geef, maar als ik er op terugkijk is het toch best apart dat iedereen (ook gewoon voorbijgangers in het bos!) zomaar zijn ongezouten mening geeft zonder dat je er om vraagt. Hetzelfde als mensen uit het niets opeens aangeven dat je hond wel wat kilotjes kwijt kan...