Pepper is sinds maandag bij ons.
Reden van herplaatsing; ze werd te druk van de grootte van de roedel. Dit werkte echt in haar eigen nadeel, was ook absoluut niet in haar belang. Reden is dus puur om haar eigen best wil geweest.
Ze is sinds maandag hier en eigenlijk ben ik vanaf het begin ontzettend trots op d'r.
Bepaalde dingen hebben met name maandag eventjes aanloop nodig gehad, zoals het wennen aan buurgeluiden, andere dingen waren er gewoon.
Ze luisterd perfect, af en toe heeft ze een wat consequente hand nodig voorbeeld hier van is bijvoorbeeld dat ze zat te morren om de bench in te gaan. Dit ging echter gewoon op Peppers manier, ze liet zich op haar rug vallen en ging lopen slijmen bij je "aah vrouwtje ik hoef er niet in hé ". Na een paar x consequent te hebben opgetreden, niet het commando herhaald maar haar gewoon in de bench zetten gaat ze nu gewoon uit zichzelf vanaf eergisteren in de bench.
Ondanks dat ze buitenaf altijd heeft gewoond doet ze alsof ze altijd in de stad heeft gewoond, nu wonen we niet zo druk maar er zijn natuurlijk oa wel buurgeluiden.
Trekken aan de riem komt nog steeds niet in haar woordenboek voor, ze zoekt wel haar ruimte aan de flex nu op sinds gisteren maar komt ook geregeld eventjes bij je naast lopen.
Gisteravond schrok ze van een geluidje, dan schiet ze eventjes weg om al heel snel steun bij mij te zoeken.
Gisteravond hadden we visite die bij Pepper kwam kijken (bewust familie, kennissen en vrienden mogen nog eventjes wachten vanwege bandopbouw) en ze reageerde pas toen ze in de tuin stonden. Niet opspringen maar gewoon rustig begroeten en vervolgens haar eigen weg weer vinden.
Ook loopt ze met name mij overal achterna, waar ik ben is zij. Ik vind het niet hinderlijk, het past bij haar en haar karakter.
Zijn er nadelen?
Als ik heel erg eerlijk ben zou ik het echt niet weten.
Het kan maar zo zijn dat wij een lot uit de loterij hebben getrokken maar als ik eerlijk ben denk ik net als bij een pup, het kan rechtsom of linksom. Gaat het de verkeerde kant op dan heb je je handen vol (ook wij waren afwachtend w.b. herplaatsers).
Tref je de juiste herplaatsers, dan kan je er een wereldhond aan hebben en zijn er ook heel veel voordelen en mis je alleen de puppytijd.
Wij hebben nog geen seconde spijt gehad van d'r en ik ben dan ook helemaal verliefd op d'r, zowel uiterlijk als innerlijk is ze een beauty