Zindelijk maken

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Robinnnetje
Snuffelneus
Snuffelneus

Zindelijk maken

Ongelezen bericht door Robinnnetje »

Onze pup Dex van 11 weken plast veel in huis. Ik probeer hem te "lezen" om te zien wat hij doet wanneer hij moet. Vandaag is het echt drama, we gaan om de haverklap naar buiten en in de tuin, dan doet hij niks of hij poept, plast soms alleen. En toch weer in huis... Ik dweil met groene zeep.

Is er iets specifieks wat jullie doen om dit te voorkomen?
Is groene zeep wel oké?
Hij plast ook vaak in hetzelfde hoekje.

Tips van harte welkom!!!
Sinds zaterdag 20-7 trotse bezitter van onze labrador pup Dex
Daphne
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Daphne »

Wij hebben Isa in het begin steeds na het slapen, spelen etc buiten gezet, ze plaste dan ook vrijwel direct. Verder konden we op den duur echt aan haar zien wanneer ze moest, ze ging dan erg snuffelen en rondjes lopen. Als ze toch onverhoopt al begonnen was pakten we haar gewoon op en hebben we haar buiten neergezet. De vlek maakten we schoon met HG, alle nare geurtjes weg. Maskeert niet maar neem de stankbron weg, aldus de verpakking. We hebben het bij de Jumbo gekocht, 500 ml voor 5 euro. Ze heeft het niet weer op dezelfde plek gedaan. We zijn de eerste paar dagen dat ze bij ons was ook om de twee uur opgestaan en hebben haar even naar buiten gelaten. Hierdoor heeft ze nooit in de bench geplast en ook vrijwel nooit in huis. Als het gebeurde was het vaak "onze" schuld, bijvoorbeeld als we haar uit de bench hadden gehaald na het slapen, dat we dan niet direct naar buiten gingen maar eerst nog de riem moesten zoeken. Succes ermee!
Robinnnetje
Snuffelneus
Snuffelneus

Thanks Daphne, wij doen exact hetzelfde. 'S nachts gaat het super, 1x erui als ze piept is voldoende. Rondjes draaien en snuffelen herken ik ook, misschien ben ik niet op tijd? Ik heb echt geen idee. Thanks voor de tip van HG, altijd handig!
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ik heb gelezen dat je geen KVV wilt voeren maar honden op vers zijn sneller zindelijk omdat ze minder sloten water drinken. De ontlasting is veel minder en in KVV zitten alle benodigde voedingsstoffen en geen overbodige vulmiddelen. (die er ook weer uit moeten)
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

tis nu warm dus ook de hond die op kvv staat drinkt meer, maar kvv voeren is geen garantie dat je een pup zindelijk krijgt

pup moet na elke handeling naar buiten, na het spelen, na het slapen, na het eten ....
al me kinders uitgevlogen
Robinnnetje
Snuffelneus
Snuffelneus

Wat leuk Carola! Heet de hond ook dexter? :lol: en precies, elke hond drinkt veel, is niet gezegd dat er met KVV minder gedronken wordt en dat alle pups er sneller indeling van worden.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

speurneus carola schreef:tis nu warm dus ook de hond die op kvv staat drinkt meer, maar kvv voeren is geen garantie dat je een pup zindelijk krijgt

pup moet na elke handeling naar buiten, na het spelen, na het slapen, na het eten ....
Ik zeg alleen dat het makkelijker is, garanties geven kan je nooit.
Er is een duidelijk verschil tussen een vers gevoerde hond en een brokkenhond omdat het water geleidelijker binnen komt en dus ook geleidelijker naar buiten gaat :wink: en voor de baasjes dus makkelijker te reguleren. Maar TO heeft al aangegeven dat haar voorkeur naar brokken uit gaat ....
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Robinnnetje
Snuffelneus
Snuffelneus

Indeling=zindelijk
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bij sommige honden duurt het even. Ik moest met Pom echt iedere 2 uur naar buiten want anders deed ze het binnen. En aangeven, daar heb ik haar nooit op kunnen betrappen eigenlijk. Ze ging gewoon zitten.. Nou ja, prima, dan dweilde ik het op en volgende keer beter.. En ineens had ze het door.. Nu al een maand of 2 droog (af en toe een ongelukje wel). Ze houdt het nu ongeveer 5 uurtjes vol zonder plassen tussendoor. Langer zou misschien wel gaan maar is neit nodig :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Zoals hierboven al is gezegd: telkens nadat ze gegeten, gespeeld en geslapen heeft, direct naar buiten. Verder goed blijven letten op de tekenen die hij afgeeft en er snel bijzijn. Vergeet ook niet om je pup uitbundig te belonen wanneer hij buiten een poepje of plasje heeft gedaan!
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

En ook iets om rekening mee te houden is dat ze tot ongeveer 16 weken geen controle hebben over hun sluitspieren, dus mag je niet verwachten dat ze het ophouden. Om de twee uur buiten zetten en net zo lang wachten tot ze iets hebben gedaan.
Giovanni
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Giovanni »

Net wat hier boven word gezegd,ben mee eens.
Ze hebben geen controlle nog dus het is aan jouw.
Als je steeds telaat bent,wekker eerder zetten.

Mss een tip,als pup in huis heeft gedaan dep een doek erin en leg die in je voortuin.
Als je pup gegeten heeft of gespeeld en pup kom buiten ruikt hij die doek.meestal gaan ze daar weer op plassen.

Verders zit mijn pup aan Royal canin,hij doet goed op.
Angelique
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Angelique »

Marga schreef:En ook iets om rekening mee te houden is dat ze tot ongeveer 16 weken geen controle hebben over hun sluitspieren, dus mag je niet verwachten dat ze het ophouden.
Echt? Dat wist ik niet. Kyra blijft nu snachts in de bench van half 11 tot half 8 zonder problemen (ze is nu 14 weken maar dat doet ze al bijna 2 weken). Overdag gaan we er meestal ongeveer elke 3 uur uit, en ze doet dan vaak wel iets, maar niet altijd. Ik probeer dit nu ook uit te stellen, naar 5 uur (voor de twee dagen dat we straks beide aan het werk zijn) maar daar hebben we nog een maandje voor ;) (duim duim duim.....)
Achja, het is per hond natuurlijk ook anders :)
Plaats reactie