IJswater als afkoeling
-
ArjanK
- Kleine hondenneus

IJswater als afkoeling
http://www.dogforums.com/general-dog-fo ... water.html
Op de bovenstaande link een artikel over het geven van ijswater/ijsblokjes aan de hond, is een Engels artikel overigens, maar het komt er op neer dat in dit verhaal althans dat het geven van ijswater of ijsblokjes om de hond te koelen dat dit heel slecht is en dat dit zelfs een maagtorsie kan veroorzaken.
Ik vraag mij het volgende dan af, ik zie hier regelmatig topics voorbij komen dat er hondenijsjes gemaakt zijn ook ter afkoeling van de geliefde hond, maar dat kan dus heel slecht zijn, hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Op de bovenstaande link een artikel over het geven van ijswater/ijsblokjes aan de hond, is een Engels artikel overigens, maar het komt er op neer dat in dit verhaal althans dat het geven van ijswater of ijsblokjes om de hond te koelen dat dit heel slecht is en dat dit zelfs een maagtorsie kan veroorzaken.
Ik vraag mij het volgende dan af, ik zie hier regelmatig topics voorbij komen dat er hondenijsjes gemaakt zijn ook ter afkoeling van de geliefde hond, maar dat kan dus heel slecht zijn, hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
-
lucievd
- Hele grote hondenneus

-
renate
- Speurneus

Als je een ijskong maakt dan moet je die ook even onder de hete kraan houden om de ergste vrieskou eraf te halen. En inderdaad worden ijsjes opgelikt dus krijg je niet ineens een ijskoude klomp in je maag. Ijswater is nog steeds koud als het gedronken word en dat is dan als of je ineens een ijsklomp in je maag hebt.
-
NicoleGoossens
- Middelgrote hondenneus

Ik geef telkens een hoeveelheid ter grootte van een plastic wegwerpbekertje en deze zit dan voor de helft vol met lekkers en de andere helft met water aangevuld. Ik haal het bekertje eraf en Jackson "eet" het ijsje dan wel op. Mmmm... Nooit gemerkt dat hij er last van heeft maar nu begin ik te twijfelen of dit geen kwaad kan dan. Misschien meer mensen met ervaringen hiermee?
Groetjes Nicole en een
van Jackson!
Jackson 09-10-2012
Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)
-
roef
- Speurneus

-
NicoleGoossens
- Middelgrote hondenneus

-
renate
- Speurneus

Maar dat is anders als ijswater geven. Een ijsje is maar klein maar als je een waterbak vult en daar ijsklontjes bij doet heb je steenkoud water en dat is niet goed.roef schreef:Roef eet ook ijsjes ipv ze op te likken,ook nooit iets gemerkt.
en soms is hun eten nog niet helemaal ondooit en dan geef ik ze het gerust,het is dan geen ijsbonk meer he
-
renate
- Speurneus

ik gebruik voor de jongens koelbanden en maak ijskongs voor ze. Nu liggen er 2 in de vriezer met stukjes verse aardbei en yoghurt.
Verder staat er een blauwe schelp gevuld met water in de schaduw waar ze in kunnen en van het weekend zetten we het honden zwembad weer op. Daar gooi ik wat appelazijn in tegen ongedierte en het is goed voor de vacht
Verder staat er een blauwe schelp gevuld met water in de schaduw waar ze in kunnen en van het weekend zetten we het honden zwembad weer op. Daar gooi ik wat appelazijn in tegen ongedierte en het is goed voor de vacht
-
Haasje
- Middelgrote hondenneus

Slim!!!!! Dat ga ik ook doen, krijgen ze gelijk wat van dat azijn mee zonder dat ik het zelf hoef op te spuiten. Het is toch wel erg fijn voor de vacht dat spul.renate schreef:zetten we het honden zwembad weer op. Daar gooi ik wat appelazijn in tegen ongedierte en het is goed voor de vacht
Wat betreft die ijsjes: ik geef een ijsje die niet in zijn mik past, ik weet niet hoe het met kleine ijsjes zal vergaan. De eerste tien minuten zit hij verwoed te likken buiten in de zon (dan ontdooit het sowieso) en vervolgens eet hij het laatste stuk op (zelfde bij Charlie). Ik geef ook weleens iets barf-achtigs wat nog een klein beetje bevroren is, maar niet zo dat het onbeweegbaar stijf bevroren is en daar doe ik dan een klein beetje lauw water overheen. Gaat prima, maar ijsklonten, daar doen ze volgens mij niks mee (kauwen, likken), die slikken ze in 1 keer door. En als ze als enige keuze ijswater hebben in die hitte, tsja..
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
-
sam
- Middelgrote hondenneus