Max is geopereerd

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ach heel veel sterkte met de revalidatie!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Heel veel sterkte! Ik hoop dat alles spoedig verloopt en dat Max over een tijdje weer vrolijk rondhuppelt. :)
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Concieta »

Max heeft het zijn eerste nacht goed gedaan. Mijn man heeft beneden geslapen, omdat hij toch altijd erg laat naar bed gaat. Hij heeft Max niet gehoord.

Hij had gisteravond zo'n honger dat hij lekker heeft gegeten en gedronken. We hebben hem even aan de riem in de tuin laten lopen. Het ging wat moeizaam omdat ze ook zijn onderrug hadden verdoofd en hij nog niet zo goed op zijn benen kon staan. Eerder op de avond hadden we het al geprobeerd, maar dat lukt niet goed. Hij heeft toen even lekker buiten op de tegels gelegen.

Mijn dochter was als eerste beneden vanmorgen en Max ging een beetje piepen, maar werd door haar gerustgesteld en is toen weer gaan slapen.

Toen ik om kwart voor 7 beneden kwam hebben we hem nog even laten liggen in de bench zoals elke ochtend.

Ik heb zijn eten (met medicijnen) en drinken buiten gezet en hem aan de riem mee naar buiten genomen. Het lopen gaat nu weer heel goed. Hij heeft gegeten en gedronken en toen zijn we een rondje in de tuin gaan lopen waar hij een erg lange plas deed en 2 keer zijn behoefte.

Nu ligt hij een beetje zielig in zijn bench te doen, want het is natuurlijk niets om in de bench te liggen terwijl vrouwtje achter de pc zit.

Ik ben blj dat hij zijn eerste nacht na zijn operatie en met kap op zo goed heeft doorstaan. Het is een kanjer :verliefd1:
Afbeelding
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Fijn om te lezen, heb je een kong in huis? Daar zou je zijn eten ook in kunnen doen en dan (met water) invriezen. Heeft hij meteen iets te doen :wink: Mocht je er een hebben wel eerst afspoelen als hij uit de vriezer komt.
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ja we hebben een kong in huis, een kleintje van toen we Max net in huis hadden. Momenteel is hij nog lekker duf van de medicatie en met kap op speelt ook niet zo lekker :confused:

Maar als de kap er af is dan zullen we dit zeker doen. Op facebook bij hersenwerk staan ook leuke dingen die hij in de bench kan doen met zijn eten, maar ook voor gewoon tussendoor.

Bedankt voor de tip :)
Afbeelding
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Het gaat heel goed met Max, hij heeft ook de 2de nacht goed doorstaan. Hij eet en drinkt goed en lijkt geen pijn te hebben. We gaan om de 2 a 3 uur heel even met hem een rondje in de tuin lopen.

Hij wil nu al weer de katten achterna gaan. Hij snapt er helemaal niets van, ik kan toch lopen waarom mag ik dan niet achter ze aan rennen en tegen de tafel op springen om te kijken of jullie daar iets leuks voor me hebben neergelegd

Zo af en toe laten we hem ook even zonder kap naast de bench liggen op de plavuizen of op een kleed. Het is ook zo warm in huis.

Afbeelding

We hadden hem gisteren een boxershort van mijn man aangedaan zodat hij even zonder kap kon liggen. Alleen zo jammer dat de short te groot is, vandaag dus maar kijken of mijn meiden een t-shirt hebben die we hem aan kunnen doen.

De hechtingen zien er goed droog uit, daar zijn we weel heel blij mee. Als de kap eraf is dan likt hij wel heel veel aan die in zijn lies. Die zal best wel trekken denk ik.

Afbeelding
Zo ziet de langste wond eruit, best wel netjes

Dinsdag moeten we terug voor controle en de week erna gaan de hechtingen eruit. Wat zal Max dan blij zijn want dan mag die vervelende kap eraf.

Volgende week gaan we ook toestemming vragen om naar hydrotherapie te gaan als zijn hechtingen eruit zijn. Ik denk dat Max dat heel erg lekker zal vinden. Hij is gek op water zoals de meeste labradors.

We krijgen volgende week ook de voor en na foto's, de da brandt deze op dvd voor ons.

Nou dat was het voor vandaag uit de ziekenboeg.

Max => :klasse:
Afbeelding
Roos

Dat klinkt super, ga zo door Max!
NicoleGoossens
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door NicoleGoossens »

Goede berichten weer. Heel fijn on te lezen! Ja die kappen zijn echt ondingen. Toen Benny hem een keer nodig had lag er sneeuw buiten en bij elke lopende snuffelpoging schepte hij sneeuw mee de bak in. :D We hebben hem ook zoveel mogelijk binnen afgedaan.
Groetjes Nicole en een :zwartpootje: van Jackson!

:zwartpootje: Jackson 09-10-2012
:blondpootje: Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Werd zojuist door de da gebeld hoe het gaat met ons. Daar stond ik wel van te kijken eigenlijk. Hij is ook blij dat het tot nu toe zo goed gaat, vooral omdat Max een hele drukke hond is. Bij twijfel over iets kan ik altijd bellen, maar dat wist ik natuurlijk al :)
Afbeelding
ArjanK
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door ArjanK »

Gelukkig dat hij voorspoedig hersteld :D
Of Angels Fantasy Chippendale "Castor"
sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sam »

Dat klinkt goed allemaal. Sterkte met de revalidatie
Monique
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Monique »

Goede berichten dus :) veel sterkte met het herstel!!
Afbeelding

Bedankt Monika!
Concieta
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Het gaat heel goed met Max. Hij mag nu vaker aan de riem even de bench uit om met 1 van ons een rondje tuin te doen. Hij voelt zich alweer helemaal het heertje, dus moeten we hem zo af en toe afremmen en weer direct in de bench doen. Hij slaap gelukkig veel. Verder zit hij niet aan de hechtingen alleen likt hij zo af en toe aan het litteken in zijn lies. Ze zien er alledrie rustig uit, Max doet het nu dus ook goed zonder kap. Alleen voor de nacht doe ik hem wel om.
Afbeelding
Roos

Fijn om te lezen :)
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Fijn om te lezen dat alles zo voorspoedig gaat!
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
Plaats reactie