slaap tekort
-
Vbraam
- Kleine hondenneus

slaap tekort
Wij hebben Gio nu iets meer dan twee weken in huis en vanaf dag 1 gaat hij heerlijk rustig de bench in om te slapen 's avonds. Nu is er alleen de afgelopen paar dagen ineens een verandering. Om te beginnen is meneer gaan blaffen ipv piepen wanneer hij wakker is. En hij is ineens 1 a 2x per nacht wakker( voorheen sliep hij tot 5, dan gaat mijn vriend er namelijk uit voor zn werk). Als we dan voor een plasje zijn geweest vertikt meneer het om het eerste uur weer te gaan slapen en als we hem in de bench doen gaat hij giga blaffen. Nu wil ik het blaffen niet belonen maar dit is namelijk niet alleen hoorbaar voor de buren, maar voor heel de straat. Gezien het tijdstip niet heel handig om te laten blaffen. Dus hier zit ik dan.... Iemand ideeën waarom het ineens zo verandert is en wat ik eraan kan doen? Vooral het blaffen, dit doet hij namelijk overdag ook steeds meer om de kat uit te dagen of iets anders wanneer hij zn zin niet krijgt
-
speurneus carola
- Speurneus

ga eens met hem plassen buiten en daarna weer de bench in en verder slapen, kan zijn dat dat het probleem is, wil zijn bench niet bevuilen en moet nodig dus gaat ie roepen..
niet spelen tussendoor gewoon weer slapen. ff paar dagen de wekker zetten om de 3 uur dan is het vaak zo weer over en slapen ze door
niet spelen tussendoor gewoon weer slapen. ff paar dagen de wekker zetten om de 3 uur dan is het vaak zo weer over en slapen ze door
al me kinders uitgevlogen
-
Vbraam
- Kleine hondenneus

-
roelien
Ik zou ook de wekker zetten en hem iets eerder laten plassen.
Optillen, buiten neerzetten, laten plassen, optillen en weer in de bench.
Geen aandacht, geen lief praten, geen spelen, helemaal niks.
Je buren even inlichten wat er aan de hand is, want als je er nu uit blijft omdat hij blaft, gaat hij dat een heel leuk spelletje vinden en zal het steeds erger worden.
Even door de zure appel heen bijten dan is het zo klaar.
Wat je nu nog zegt hij wil niet terug, het is een ini mini pupje, die heeft gewoon niks te willen, jij wilt dat hij in de bench gaat dus gaat hij in de bench.
Ken je het boekje; hij wil dat?
Als je de wekker zet ben je het voor, dus kan je zijn blaffen voorkomen, dus niet blaffen is aandacht zeg maar.
Optillen, buiten neerzetten, laten plassen, optillen en weer in de bench.
Geen aandacht, geen lief praten, geen spelen, helemaal niks.
Je buren even inlichten wat er aan de hand is, want als je er nu uit blijft omdat hij blaft, gaat hij dat een heel leuk spelletje vinden en zal het steeds erger worden.
Even door de zure appel heen bijten dan is het zo klaar.
Wat je nu nog zegt hij wil niet terug, het is een ini mini pupje, die heeft gewoon niks te willen, jij wilt dat hij in de bench gaat dus gaat hij in de bench.
Ken je het boekje; hij wil dat?
Als je de wekker zet ben je het voor, dus kan je zijn blaffen voorkomen, dus niet blaffen is aandacht zeg maar.
-
Vbraam
- Kleine hondenneus

-
speurneus carola
- Speurneus

wat je dan moet doen zijn de meningen over verdeeld, bij mijn pups zeg ik er wat van even hand op de bench (niet slaan op de bench), even kriebelen (pups staan eerste maand naast bed) om te laten merken dat ie niet alleen is, is vaak al voldoende. zo niet dan brom ik even boos tegen um dat ik het er niet mee eens ben.
sommige vinden dat je het moet negeren, maar ik vind dit in dit geval geen goede oplossing want negeren is toelaten.
of je moet echt drastische maatregelen nemen, savonds in de bench zetten en laten gillen tot de ochtend dat je op wil staan, maar dan moet je ook niet in de buurt zijn of enige reactie geven, ga je tussendoor zelf even naar toilet dan ben je zelf al weer tegenstrijdig want dan hoort en weet ie dat je wel in de buurt bent
sommige vinden dat je het moet negeren, maar ik vind dit in dit geval geen goede oplossing want negeren is toelaten.
of je moet echt drastische maatregelen nemen, savonds in de bench zetten en laten gillen tot de ochtend dat je op wil staan, maar dan moet je ook niet in de buurt zijn of enige reactie geven, ga je tussendoor zelf even naar toilet dan ben je zelf al weer tegenstrijdig want dan hoort en weet ie dat je wel in de buurt bent
al me kinders uitgevlogen
-
Robinnnetje
- Snuffelneus

-
Vbraam
- Kleine hondenneus

Het erin gaan is het probleem niet, overdag slaapt hij er ook in en hij gaat er zelf ook in liggen. Alleen als we dan zijn uitgeweest is die niet moe en als ik dan weg loop gaat hij blaffen. Zal iig vannacht mijn wekker zetten. Kan het helpen om er even voor te blijven zitten tot hij gewoon rustig gaat liggen?
-
Marloes
- Middelgrote hondenneus

Toen ik Mats de eerste keer in de bench deed, begon hij behoorlijk te janken. Ik ben er toen even bij blijven zitten, met m'n rug naar hem toe en zonder ook maar iets te zeggen. Toen was hij meteen stil. Dit heb ik nog 2 of 3 keer gedaan en al snel was het zijn vertrouwde plekje, waar hij zelf in kroop om te gaan slapen. Voor Mats werkte dit perfect, maar voor een ander misschien nietVbraam schreef:Het erin gaan is het probleem niet, overdag slaapt hij er ook in en hij gaat er zelf ook in liggen. Alleen als we dan zijn uitgeweest is die niet moe en als ik dan weg loop gaat hij blaffen. Zal iig vannacht mijn wekker zetten. Kan het helpen om er even voor te blijven zitten tot hij gewoon rustig gaat liggen?
Groeten van Marloes en Mats
- Giovanni
- Snuffelneus

Toen ik gio op haalde,was hij 8 weken.ik heb eerst 2dagen naast bench in woonker geslapen,wekker gezet en om 2 uur in nacht uit.3nacht ging naast bench zitten,met rug naar hem toe en radio zachtjes aan net als bij Marloes verteld.hij viel zomaar in slaap.
En zo van 2 uur eruit naar 3 uur enzovoort.
Ik hoef nu niet meer eruit,hij slaap nu 8 uur.
Tip,,als pup in bench zit probeer tydtje te geeuwen,werkt kalmerend voor pup.
Kreeg van DA,en dat werkte bij mijn pup ook.
Als zo lees,slaap hij overdag veel en nacht niet,misschien moet je overdag meer met hem doen zodat hij nachts juist gast slapen.
Speelse spelletjes en geestelijke spellen(20 wc rollen in doos en doe stukje worst in, laat hem zoeken)staan genoeg van dit soort spelle op internet.
Dat hij gaat blaffen is denk omdat hij z'n roedel bij elkaar wilt houden,en ziet uw man weg gaan.ze zijn slim dus doe ook elke dag een andere manier om van huis gaan.
Voorbeeld,,
Koffie,jas aan,sleutels licht uit en gaan naar werk.
Doe dan eens schoene aan,pak koffie paar slokken,,jas aan kom dan terug neem nog slok koffie loop naar hal,pak sleutels en ga dan weg.en dat elke keer anders.
Wens je verders sucses..
En zo van 2 uur eruit naar 3 uur enzovoort.
Ik hoef nu niet meer eruit,hij slaap nu 8 uur.
Tip,,als pup in bench zit probeer tydtje te geeuwen,werkt kalmerend voor pup.
Kreeg van DA,en dat werkte bij mijn pup ook.
Als zo lees,slaap hij overdag veel en nacht niet,misschien moet je overdag meer met hem doen zodat hij nachts juist gast slapen.
Speelse spelletjes en geestelijke spellen(20 wc rollen in doos en doe stukje worst in, laat hem zoeken)staan genoeg van dit soort spelle op internet.
Dat hij gaat blaffen is denk omdat hij z'n roedel bij elkaar wilt houden,en ziet uw man weg gaan.ze zijn slim dus doe ook elke dag een andere manier om van huis gaan.
Voorbeeld,,
Koffie,jas aan,sleutels licht uit en gaan naar werk.
Doe dan eens schoene aan,pak koffie paar slokken,,jas aan kom dan terug neem nog slok koffie loop naar hal,pak sleutels en ga dan weg.en dat elke keer anders.
Wens je verders sucses..