Voeding

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Robinnnetje
Snuffelneus
Snuffelneus

Voeding

Ongelezen bericht door Robinnnetje »

Hallo allemaal,

Hier mijn eerste post! Moet allemaal nog even uitvinden hoe het werkt!
Sinds zaterdag zijn mijn vriend en ik de trotse eigenaren van Dex, onze blonde labrador reu.

Van de fokker kreeg ik mee dat Dex 2x per dag broodpap kreeg, en 1x per dag 40 Gr. pedigree junior. Broodpap bestond uit brood, water, melk en blikvlees.

Ik ben hier direct mee gestopt, en gaf hem 3x 40 Gr. brokken.
Nu lees ik hier zoveel over voeding, en gister merkte ik dus ook, dat 3x 40 Gr. veel te weinig is?! Ik geef hem nu 3x 120 Gr.

Ik ga vanaf vanmiddag Royal canin voeren, daar zal ook wel op staan hoeveel hij mag hebben.

Wat geven jullie de pups? En wat betekent KVV?

Ik ben benieuwd naar jullie berichten!
Groetjes,

Robin de klijn
Sinds zaterdag 20-7 trotse bezitter van onze labrador pup Dex
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Van brokken weet ik niets, maar goed dat je direct gestopt bent met het dieet van de fokker, wat een baggerdieet :(
Kvv is Kompleet vers vlees uit de diepvries, vinden ze erg lekker :D
Succes met jouw kleine mannetje!
Aidualc85
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aidualc85 »

Hallo Robin,

Welkom op het forum en gefeliciteerd met de komst van Dex.

Op mijn zoektocht naar een 'goede' brok kwam ik op de site van voerwijzer.com terecht. Uiteindelijk ben ik dus geen brok gaan voeren maar KVV :D .

Onderstaande link geeft info over brokken/KVV/BARF.
http://voerwijzer.com/beginnersinformatie-kvv" onclick="window.open(this.href);return false;
Lotte
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Lotte »

Als je over wil naar andere brokken, doe dit dan geleidelijk door eerst te mengen met de oude brokken! Anders loop je de kans dat je pup diarree krijgt.
Voor de hoeveelheid voer staat er een richtlijn op de verpakking. Dit is slechts een richtlijn. Kijk goed hoe je pup groeit. In het begin worden ze meestal een kilo per week zwaarder.

Mocht je over willen naar KVV (compleet vers) dan kan je pup in een keer over. Maar ook hiervan zijn er veel soorten dus kijk goed wat je wilt.
Ik zie dat je vooralsnog hebt gekozen voor RC. Ga op grond van de eerder gegeven antwoorden in dit TP nu niet direct weer iets anders voeren maar verdiep je in de mogelijkheden en kies dan iets of blijf bij RC. Het is namelijk niet verstandig om het voer van je hond regelmatig te wisselen.
Wel vind ik het verstandig om direct af te stappen van het dieet van de fokker. Pap voor een pup van drie maande is niet nodig en blikvoer en pedigree zijn niet de besten soorten voer.

En nogmaals of je kiest voor brok of kvv is persoonlijk maar aangezien dit je eerste hond is begrijp ik, moet je je daar dan even in verdiepen en afwegen wat bij jou past en kijken waar je hond het het beste op doet.
floor
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door floor »

Welkom op dit forum.
Gefeliciteerd met de aanschaf van je Dex.
Toen Tosca met ruim zeven weken kwam, kreeg ze royal canin voor labradors. Zij doet er heel goed op. Op de verpakking van de zak, waar de brokken in zitten, staat precies wat een pup mag hebben op een dag.
Succes met de opvoeding.
Afbeelding
:bruinpootje: Floor 05 09 2003......10 11 2014
:zwartpootje: Tosca 31 01 2013
Robinnnetje
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Robinnnetje »

Dex is inderdaad mijn eerste eigen hond. Mijn ouders hebben altijd wel honden gehad, bouviers en nu een Deense dog. Heel anders dan een labrador. Mijn zus heeft ook een labrador en zij voedt RC maxi. Deze heb je voor junior en adult. Ik ben van plan dit ook te gaan geven. Ik lees veel dat er gekeken wordt naar de hond, hoe deze groeit. Logisch lijkt me, de ene lab is de andere niet.

Thanks Lotte voor je info! :-)
Sinds zaterdag 20-7 trotse bezitter van onze labrador pup Dex
Angelique
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Angelique »

Gefeliciteerd met dex! :)
Wij voeren kvv dus ik weet de hoeveelheden van brokken niet, maar kyra krijgt nu 400 gram kvv (vers vlees) per dag. Eerst verdeelt over 4x, nu (ze is 14 weken) verdeeld ver 3x. We kijken erg naar hoe ze het er op doet. Ze kreeg eerst wat meer, maar aangezien ik veel train/oefen met dr (met dus eten, want daar doet ze alles voor) krijgt ze nu wat minder vlees omdat ik wil voorkomen dat ze te zwaar wordt. Deze hoeveelheid is voor haar op dit moment goed.
Plaats reactie