Zou dit suikerziekte kunnen zijn?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Cath-67
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Cath-67 »

Veel sterkte bij de dierenarts.
Ik hoop dat je snel duidelijjheid krijgt.
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Hoe gaat het nu?
Arm meisje....
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Sterkte jolien!!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

We zijn vanmorgen weer bij onze eigen dierenarts geweest, maar het komt er op neer dat hij eigenlijk niet precies weet wat het is. Het zou hitte stress kunnen zijn, maar dat vond hij eigenlijk ook niet heel overtuigend. Ze heeft nu een injectie gekregen die haar zeg maar weer wat moet oppeppen. Als dit vandaag niet gebeurd dan moeten we morgen weer terugkomen en wil hij een bloedonderzoek doen. Het zou eventueel iets met de bij-nieren kunnen zijn. Een beetje frustrerend is het dus wel. Hij heeft wel nog aan haar buik gevoeld en naar haar hart geluisterd etc., maar niks afwijkends gevonden. Hopelijk helpt deze injectie inderdaad om haar er weer bovenop te krijgen en zo niet dan staan we morgenochtend weer voor de deur. Haar temperatuur is trouwens wel weer normaal, die was vanmorgen 38.5. Maar ze eets slecht en kan nog steeds niet heel stevig op d’r poten staan. :(

Ze heeft vanmorgen wel weer ontlasting gehad en in de spreekkamer van de da deed ze opeens een grote plas. Zo sneu, is niks voor haar om zomaar opeens binnen te plassen, maar kennelijk moet ze dan opeens zo nodig. Ze plast maar ongeveer 2x per dag en lijkt er ook geen energie voor te hebben om naar buiten te gaan. Als ik thuis kom reageert ze wel gewoon op me, ze staat even een klein beetje te schudden en met haar staart te zwiepen, maar gaat daarna weer gelijk liggen. Dit is ook zo niks voor haar, ze ziet er dan opeens zo oud en zielig uit.

Ik hoop echt dat ze inderdaad een oppepper krijgt van die injectie. Ze is net 10 jaar geworden en ik hoop echt haar nog een tijdje bij me te houden. Ik hoop dat ze sterk genoeg is hier weer overheen te komen. :(
Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

Sterkte met je meisje, ik hoop dat de gegeven medicatie haar snel helpt.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Bah, heel veel sterkte ermee, ik hoop dat ze er gauw weer bovenop komt. :(
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

sterkte hopelijk geeft deze injectie haar de oppepper die ze nodig heeft
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Helaas ging het vanmiddag nog niet beter met Quincy, eerder slechter:( . Daarom weer de da gebeld voor overleg en aangegeven dat dit zo niet kon. Hij vroeg ons daarom weer naar de kliniek te komen om dit keer wel gelijk bloed af te nemen voor onderzoek. Redelijk pissig waren we hier wel over, aangezien hij dit vanmorgen blijkbaar nog niet nodig vond en we nu dus weer met een doodzieke hond naar de da konden rijden, en dit terwijl ze amper kan lopen en we haar ook bijna niet in de auto konden krijgen. Bij de da aangekomen kregen we haar ook niet meer uit de auto, maar gelukkig zat er iemand in de wachtkamer die kon helpen en haar eruit gekregen heeft. Bij onze eigen da konden we niet terecht, dus kwamen we bij iemand anders uit de kliniek terecht. Zij heeft toen bloed afgenomen, waarvoor een stukje vacht van haar voorpootje moest worden geschoren. Het viel ons toen op dat het bloedde dus dat gaven we aan, dat ze misschien te diep ging met het scheerapparaat. Zij gaf echter aan dat dat door een korstje kwam die al op haar pootje zat. Waarom scheer je dan juist daar overheen..?! :? Maar goed, bloed was afgenomen en ging weg voor onderzoek. Ze vroeg nog hoe oud Quincy was waarop wij aangaven dat ze net 10 was geworden. Oh zei ze 'het is dus ook al een oudje'. Het kwam een beetje over alsof het dan minder belangrijk zou zijn of iets dergelijk, niet prettig. :( :mad:

Vanavond ging het nog steeds niet goed waarop ik naar de da belde om na te gaan of de uitslag al binnen was (ze onderzoeken dit namelijk zelf). De assistente gaf aan dat deze morgen pas binnen zou komen, waar ik natuurlijk niet blij mee was. Ik heb vervolgens een half uur later nogmaals gebeld en toen kreeg ik weer onze eigen da te spreken. Ik heb hem verteld dat ik echt ongerust ben over de situatie, dat ze bijna niet meer op haar poten kan staan en totaal 0 energie heeft en hem gevraagd wat we hier nu aan gaan doen aangezien we ook weer straks de nacht in gaan en ik bang ben dat ze er tussenuit glipt... Toen begon hij mij leuk de uitslag van het bloed te vertellen, wat dus blijkbaar al wel binnen was..! :mad: Maar goed, hier is dus niks geks in gevonden. Ze is onder andere getest op nieren en ziekte van lyme, aangezien ze onlangs een teek heeft gehad. Hij weet het dus ook eigenlijk niet. Na overleg en wat aandringen van mijn kant hebben we nu antibiotica meegekregen ondanks dat we niet weten wat er aan de hand is, je moet toch iets proberen. Dit is een korte, wat zwaardere kuur van 5 dagen waarbij ze 2x daags in tablet moet (Synulox). Ook heeft ze vier pillen dexamethason meegekregen die ik haar zojuist ook gegeven heb. Deze moest ze in 1 keer innemen. Gelukkig ging dit met een stukje vlees er wel in.

Ik hoop dus echt dat ze hier op reageert aangezien niemand weet wat ze heeft maar ze er duidelijk erg slecht aan toe is. Ze lag vanavond op de grond en ik wilde haar in d'r mandje leggen, maar ik moest echt de mand voor haar leggen en eerst haar voorpoten er in liggen en vervolgens haar onder de buik optillen om haar in de mand te krijgen. Zo sneu allemaal... :( Je ziet ook echt dat ze wel wil, maar het lukt gewoon niet. Ze heeft totaal geen energie.

Als we nu met twee dagen geen verbetering zien wil de da een foto van d'r longen maken om te kijken of het misschien een longontsteking is. Hoe hij daar bij komt weet ik ook niet.

Ik hoop dat de antibiotica en de dexamethason haar helpen, want anders weet ik het ook even niet meer. :(
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Bommel heeft ook Synulox gekregen voor 10 dgn, hij plaste ook bloed naast het vele drinken en vaker plassen, hij knapt nu op ik hoop dat jouw meisje ook opknapt, probeer in ieder geval dat ze water binnen krijgt.
sterkte
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ppfff wat naar zeg :( Ik kan me voorstellen dat je ontzettend ongerust bent, ook omdat je nog steeds niet weet wat er met je meisje aan de hand is. Het moet toch ergens vandaan komen! Ik ga keihard duimen voor jullie, hopelijk knapt ze snel op :groteknuffel:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Jeetje Jolien ik lees het nu allemaal pas :-( Wat een zorgen om je meisje :-(
Ik ga mijn duimen helemaal blauw draaien dat ze zich snel weer wat beter gaat voelen :duimen:

En voor jou een hele dikke knuffel van ons! :groteknuffel:
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Janet
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Janet »

pfff wat een zorgen!!!
bij lennart hebben we 2 weken geleden ons heftige zorgen lopen maken: maar daar spoot het bloed er gewoon uit. dus wisten we waar er gezocht moest worden. toch hebben ook wij enorm met de hond moeten leuren voordat ze doorhadden dat er werkelijk iets ernstigs aande hand was. hij eindigde met een opname en aan het infuus met heel veel antibiotica....
Nou ja, hoop dat jouw lieverd er ook snel van opknapt
Vieze afwas bewijst dat ik ons te eten geef. Volle vuilnisemmers laten zien dat ik hun troep opruim. Een rommelige vloer laat zien dat mijn dieren plezier mogen hebben. Een berg wasgoed is het bewijs dat ik mijn honden schone kleden geef, en een natte badkamer laat zien dat ik ze in bad doe.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Hoi Jolien

Wat een ellende. Ik hoop dat je dametje snel opknapt!
Anders miss naar een andere praktijk gaan, er moet toch iets te achterhalen zijn zou je denken. En ab geven, terwijl je niet weet wat is het, lijkt me ook niet heel fijn. Al snap ik wel dat je iets wil doen

Sterkte ermee

groeten Roelien
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Heeft hij niet naar haar longen/hart geluisterd dan toen ze daar was? Waarom heeft ze nu ab dan Jolien, is daar een gedachte achter? Als ik in jouw schoenen stond met dit hele toch wat knullerig aandoende dabezoek enz. zou ik naar een andere da gaan. Zoals ik het lees weet hij niet wat er aan de hand is maar hij geeft wel ab, daar zijn ook tig verschillende soorten van dus heb je wel de goede, als zij het uberhaupt nodig mocht hebben?
Maar goed dat zijn mijn gedachten...

Voor jullie veel sterkte want dit is een naar verhaal , en Quincy meisje, opknappen he nu.
mawo
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door mawo »

Ik lees dit verhaal nu pas. De dierenarts weet niet goed wat het is, maar ik lees heel veel symtonen die Mylan ook gehad heeft toen hij de eerste lichte tia gehad heeft. Heel veel drinken, niet eten, hoge koorts, waggelen en niet kunnen lopen, geen energie etc. Als je weer bij de dierenarts komt zou ik informeren of dat misschien mogelijk is. Wij hebben een homeopatische dierenarts en die heeft hem er weer heel goed bovenop geholpen.
poot van Mylan en groetjes van Marian

:zwartpootje: Mylan (Precious Mylan of Naiadsmanor)22-12-2003 - (overleden 26-06-2015)
:blondpootje: Yosta *15-01-1995 -(overleden 04-07-2003)
Plaats reactie