Wel jeugd zonder conditie. Maar dat is nu niet van toepassing. Maar zoals ik al schrijf, zullen we niet over 1.5 jaar ineens 20 km gaan lopen met Blaz. Dit word ook gewoon opgebouwd.HennyH schreef:Nee, de gevolgen merk je niet direct na het wandelen. Die merk je maanden of jaren later wel.michelle1301 schreef:Elke maand 5 minuten er bij op. Dus dan mag hij sowieso al 10 minuten. Maar ik hou er geen stopwatch bij. Maar er zit ook veel snuffeltijd bij. Maar ik vind raar dat je opeens een maand later plots 5 minuten langer mag lopen.
Maar waarom zijn er dan 3 verschillende adviezen. Maar ik merk niks aan Blaz na het wandelen. Vaak gaat hij gewoon weer spelen.
De botten en kraakbeen in de gewrichten van je pup zijn erg zacht en kwetsbaar. De spieren nog niet ontwikkeld. Het hele geraamte van je hond is in opbouw en pups groeien erg snel. Door elke dag een beetje te veel overbelasting krijgt hij vergroeiingen in zijn botten. Dat uit zich in HD of LCD of artrose op jonge leeftijd.
Nu denk je na een wandeling, hij is nog niet moe en we hadden best wel nog een kwartier kunnen lopen. Na een wandeling kun je hem ook beter even een kongetje of iets anders te knabbelen geven zodat de gewrichten even rust krijgen.
Waarom denk je dat ik bijna een jaar lang een kar mee heb gesleept voor mijn pup terwijl ik ook de oudere honden moest uitlaten. Niet voor de lol maar om mijn pupje gezond te laten opgroeien zodat ik daar op latere leeftijd mijn voordeel mee kan doen.
Je werkt met survival tochten maar daar doen toch ook geen peuters of bejaarden aan mee maar goed getrainde fitte volwassenen? Geef dan ook je pup de kans om goed getraind te raken op een leeftijd waarbij dat hoort.
En zal vanaf nu ook 10 minuten gaan lopen. En met 12 weken 15 minuten. Maar moet ik hem dan na het wandelen in de bench doen? Want anders gaat hij gewoon verder met spelen.