Gisteren voor het eerst in de bench laten slapen...
vanaf 18u laten wennen reeds door er al enkele speeltjes in te leggen, hem te laten erin lopen zelf door een snoepje enz... (op een bepaald moment ging hij er vanzelf met een speelgoedje in en heeft daar toch 20 minuten uit zichzelf mee gespeeld in de bench.
Slapen dan...
Eerst met open bench in hetzelfde halletje waar hij altijd los slaapte.
Dit ging zoals altijd goed tot 02u waarbij hij dan begint te janken.
Ik heb hem dan buitengelaten (voor de rest genegeerd, muv beloning bij het plasje) en terug in de gang gezet. Echter bleef hij weer heel hard janken zoals de nacht ervoor (continu).
Heb toen besloten de knoop door te hakken en deze in de bench vast te zetten en ipv de gang heeft deze de nacht doorgebracht in de garage. Ik weet dat dit misschien erg klinkt maar deze garage is vast aan het huis en of hij nu daar "alleen is" of in de gang... Hij heeft slechts 20 min licht gejammerd en dan heeft hij het opgegeven (tegenover nacht ervoor bijna 5 uur lang..)
2 u later netjes onze wekker gezet en gaan kijken voor een volgend plasje.
Pup sliep nog en dus even buitengelaten.
Bij het opnieuw in de bench zetten was deze even kort jankend maar dit slechts een 10 tal seconden.
2u later was het al weer bijna tijd om op te staan dus om 06u30 uit ons bed en het pupje sliep. Dus we waren hem voor. Deze wakker gemaakt en even laten plassen buiten en dan alles klaarmaken voor het werk

Ik hoop dus dat de komende nachten een even groot succes worden