Voeren van pup

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Pieter Klomp
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Voeren van pup

Ongelezen bericht door Pieter Klomp »

Tica heeft vanuit de fokker nooit geleerd meerdere maaltijden per dag te krijgen maar alles in 1 keer. Tica eet nu bij 9 weken ongeveer 200 gram puppy brokken. Ze eet niet alles in 1 keer op maar ze eet alles in kleine beetje op gedurende de dag.

Is het aan te raden om dit zo te houden of toch over te schakelen naar 3 keer per dag een maaltijd?

*edit: ik zie net dat ik het topic heb geplaatst bij opvoeding ipv voeding. Kan een beheerder het topic verplaatsen?
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Als jij dit zelf niet vervelend vindt kun je het gewoon zo laten, krijg je in ieder geval geen schrokker :wink:
Pieter Klomp
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pieter Klomp »

Persoonlijk vinden wij het zelfs ideaal. Zeker omdat ze net als haar water het pakt wanneer ze zin heeft.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

De reden waarom dit meestal niet zo wordt geadviseerd, is dat heel veel pups, en zeker labradorpups, dan achter elkaar alles opvreten en vervolgens voor de rest van de dag niks meer hebben :wink:
Maar als jouw hond dat niet doet en keurig af en toe een hapje eet, kan je dat best zo laten.

Hanneke
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Ik ga met bovenstaande antwoorden mee.
Ook Bo heeft dit zo, met uitzondering van in het begin, zijn hele leven zo gedaan.
Niet in het begin omdat ik het 'boekje" opvolgde en dus het advies terwijl dat bij Bo niet nodig was, sterker daardoor juist een slechte eter was. Liet ik het gewoon staan dan at hij keurig verdeeld over de dag zijn eten op.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
Plaats reactie