Noah weer last,

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Noah weer last,

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Ik maak me zorgen om Noah :(
Het gaat de laatste tijd niet zo goed met zijn pootje.
We merken dat hij af en toe wat door zijn pootje heen zakt, dat was voorheen ook weleens (dat hij zich wat verstapte) maar het lijkt erger te worden.
We geven hem nu ongeveer twee weken Corta uit Amerika, eerst de dubbele dosis en de laatste week de onderhoudsdosering.
Sinds vandaag maar weer even de dubbele dosis.
Van de week was hij heel zachtjes aan het spelen met de buurhond, maakte een rare draai en ging zitten met zijn pootje omhoog, na wat rust ging het wel weer oke.
Gisteren was ik alleen en met Noah in de buurt aan het wandelen, heel stom laat ik mijn telefoon thuis liggen.
We waren aan de andere kant van de wijk toen hij ineens weer door zijn pootje heen zakte, op dat moment was het ook klaar, hij kon nog net twee passen zetten.
Op dat moment was er niemand in de buurt en ik kon dus ook niemand bellen.
We hebben toen eerst even rustig gezeten en ik heb zijn poot gemasseerd maar ook daarna kon hij nog net een paar passen zetten.
Verderop zag ik iemand in de tuin staan dus wilde Noah eigenlijk daarheen krijgen, normaal gesproken kan ik hem wel een paar meter tillen maar ben op dit moment hoogzwanger (38 weken) dus dat lukt me niet...
Ik moest hem dus met pijn en moeite een stukje verder krijgen, nou mijn hart brak want hij zakte er helemaal doorheen en zat me heel zielig aan te kijken alsof hij wilde zeggen "vrouwtje ik kan het gewoon niet" :(
Het is gelukt en ik heb aan die dame gevraagd of ik Noah even aan het hek mocht binden zodat ik de auto kon halen, dit was geen probleem.
Ik heb heel snel de auto opgehaald, Noah was erg blij dat hij de auto in mocht.
Zelfs het stukje van de parkeerplaats naar onze deur wilde hij niet lopen dus ik heb de auto voor de deur moeten rijden om hem binnen te krijgen.
Gisteren een pijnstiller gegeven en gisteravond liep hij weer op zijn pootje, wel stroef.
Ik kom vanmorgen beneden en vraag mijn vriend hoe het met het uitlaten is gegaan, Noah liep wel en had alles gedaan maar wilde daarna niet terug lopen dus mijn vriend heeft hem moeten tillen.
Ik heb dus zojuist maar de da gebeld en vanavond om 19.20 kunnen we terecht bij onze vaste da (die is er alleen vanavond en die kent Noah zijn dossier zo goed als uit zijn hoofd)
Ik wil weten of dit echt de artrose is waar hij nu weer even last van heeft, of dat er iets anders met zijn pootje aan de hand is, en wat de mogelijkheden zijn.
Supplementen geven we al, goede visolie en nu de corta erbij.
Hij loopt kleine stukjes en in huis wel op zijn pootje.
Ik maak me weer erg veel zorgen om mijn vriendje, hij is pas vier jaar geworden maar ik hoop dat hij nog heel veel jaren meer mag genieten...
We geven hem nu weleens een pijnstiller indien nodig maar ik hoop dat we het standaard geven van pijnstillers nog even uit kunnen stellen aangezien dat ook niet goed is voor hem.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Jeetje Sharon dat klinkt niet best :( Sterkte bij de da vanavond. Ik ga nu even vloeken in de kerk, maar heb je weleens over mobility brok nagedacht? Bij onze kat heb ik daar echt een superresultaat van gezien, en ik ben daar blij mee want mocht het met Dewi niet meer gaan zet ik haar zo over op deze brok. Kiezen uit twee kwaden zeg maar :wink:

Nog een toevoeging, ik zou hem wel pijnstilling geven hoor als het niet anders kan, met pijn laten lopen is ook niet goed en pijnstilling werkt pas optimaal als er een spiegel in het bloed is en dat krijg je niet met her en der eentje geven.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Roos schreef:Jeetje Sharon dat klinkt niet best :( Sterkte bij de da vanavond. Ik ga nu even vloeken in de kerk, maar heb je weleens over mobility brok nagedacht? Bij onze kat heb ik daar echt een superresultaat van gezien, en ik ben daar blij mee want mocht het met Dewi niet meer gaan zet ik haar zo over op deze brok. Kiezen uit twee kwaden zeg maar :wink:

Nog een toevoeging, ik zou hem wel pijnstilling geven hoor als het niet anders kan, met pijn laten lopen is ook niet goed en pijnstilling werkt pas optimaal als er een spiegel in het bloed is en dat krijg je niet met her en der eentje geven.
Nee het ziet er inderdaad niet goed uit, ik maak me ook weer erg zorgen om hem.
Zo gaat het een hele tijd goed en zo weer een tijd wat minder, maar zoals het nu is schrik ik toch wel weer erg van.

We hebben vorige jaar voordat Krooshof met pensioen ging nog even een bezoekje aan haar gebracht, zij begon toen ook over een brok met toevoegingen erin.
We hebben toen een klein zakje meegenomen maar deze uiteindelijk als beloningsnoepjes gebruikt omdat het niet goed voelde hem van het vlees af te halen.
Misschien is het niet anders en moeten we ons er toch in gaan verdiepen, al gaat het wel tegen mijn gevoel in...

Ik weet gewoon niet meer wat we anders moeten doen, naar mijn idee geven we het allerbeste aan supplementen voor hem.
Als het niet anders kan moeten we hem idd maar op pijnstillers zetten, maar hoelang houden honden het vol op pijnstillers vraag ik me dan af.
Ik wil uiteraard dat hij geen pijn heeft....

Hoop zo dat we nog minimaal een aantal jaar (pijnvrij) van hen kunnen genieten, hij verdient het ook zo, tis zo'n lieverd!
Afbeelding

Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Als ik heel eerlijk ben zou ik mij niet te druk maken over hoe lang hij het vol houdt op pijnstillers Sharon, ik zou nu zorgen voor qualitytime voor jullie beiden ipv dat hij het vaak moeilijk heeft en jij je erg veel zorgen maakt. Zo zonde van jullie tijd, en voor wat ik weet houden ze het best een poos uit hoor op pijnstillers, anders open je daar een topic over, dat stelt jou misschien wat gerust.
Jammer dat de corta niet goed aan lijkt te slaan bij hem :( ben je volgens de gebruiksaanwijzing al aan de maximale tijd dat het resultaat zichtbaar moet zijn? Anders zou ik dat toch eerst afwachten en anders wellicht de mobility eventueel in combi met een pijnstiller. Van de mobility weet ik dat het maximaal 6 weken duurt voor je resultaat ziet.
Sterkte meid, dit zijn echt moeilijke dingen als niets afdoende lijkt te helpen :(
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Oh Sharon, ik lees dit nu pas. Onze arme lieve vriendje Noah. Ik duim heel hard voor jullie en hoop dat het niet iets heel ernstigs is. Geef onze vriend maar een hele dikke knuffel van ons. En hou ons op de hoogte.

Sterkte :groteknuffel: :groteknuffel: :groteknuffel:
Afbeelding

bedankt Sharon !
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Roos schreef:Als ik heel eerlijk ben zou ik mij niet te druk maken over hoe lang hij het vol houdt op pijnstillers Sharon, ik zou nu zorgen voor qualitytime voor jullie beiden ipv dat hij het vaak moeilijk heeft en jij je erg veel zorgen maakt. Zo zonde van jullie tijd, en voor wat ik weet houden ze het best een poos uit hoor op pijnstillers, anders open je daar een topic over, dat stelt jou misschien wat gerust.
Jammer dat de corta niet goed aan lijkt te slaan bij hem :( ben je volgens de gebruiksaanwijzing al aan de maximale tijd dat het resultaat zichtbaar moet zijn? Anders zou ik dat toch eerst afwachten en anders wellicht de mobility eventueel in combi met een pijnstiller. Van de mobility weet ik dat het maximaal 6 weken duurt voor je resultaat ziet.
Sterkte meid, dit zijn echt moeilijke dingen als niets afdoende lijkt te helpen :(
Daar heb je natuurlijk gelijk in, tis alleen zo'n stap verder weer, iets waar je eigenlijk niet aan wil denken.
Maar als het niet anders kan dan kan het niet anders en daar wil ik het vanavond inderdaad even metde da over hebben.
Ik heb ook weleens gehoord over injecties bij honden met artrose, wat het precies is weet ik niet daar ga ik ook even navraag over doen.
Ik zal me ook maar eens even serieus verdiepen in de mobility brok.
Op de fles corta staat dat je na vijf dagen resultaat ziet, toen hij de dubbele dosis kreeg (wat ze aanraden in het begin) dacht ik te zien dat het beter met hem ging, vandaar dat we vanaf vandaag weer even de dubbele dosis geven, even kijken hoe het gaat.

Bedankt voor het meedenken Roos :klasse:
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Jutta schreef:Oh Sharon, ik lees dit nu pas. Onze arme lieve vriendje Noah. Ik duim heel hard voor jullie en hoop dat het niet iets heel ernstigs is. Geef onze vriend maar een hele dikke knuffel van ons. En hou ons op de hoogte.

Sterkte :groteknuffel: :groteknuffel: :groteknuffel:
Dank je wel Jutta, knuffel is doorgeven :)
Afbeelding

rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Wat een zorg om je ventje........Ook ik zou pijnstilling blijven geven. Dikke knuffel voor jullie :groteknuffel:

NB. Mocht je weer een orthopeed willen raadplegen; in het MCD in Amsterdam werkt Kris Kamps. Ik kan je hem aanraden.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Wat een narigheid... :(
Heel veel beterschap voor Noah, ik hoop dat je met je dierenarts tot een goede behandeling kunt komen.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Echt heel naar. Maar ik zou inderdaad me niet te druk maken om pijnstillers. Een tijd terug dachten wij dat Bob nooit meer van de pijnstillers zou komen en ik heb me daar bij neergelegd. Soms worden ze niet oud mee, maar som ook wel. ze hebben in ieder geval geen pijn meer. Metacam schijnt niet zon aanslag op de maag te zijn. Verder groenlipmossel erbij om de maag te beschermen.

Overigens is Bob toch wel weer van de medicatie af.

Heel veel sterkte!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Wat een zorgen weer om je ventje. :braaf:

Ik sluit me aan bij Roos wbt de pijnstilling.

Sterkte! :groteknuffel:
Janet
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Janet »

sterkte bij de dierenarts, hopelijk kan die wat voor noah doen!
Vieze afwas bewijst dat ik ons te eten geef. Volle vuilnisemmers laten zien dat ik hun troep opruim. Een rommelige vloer laat zien dat mijn dieren plezier mogen hebben. Een berg wasgoed is het bewijs dat ik mijn honden schone kleden geef, en een natte badkamer laat zien dat ik ze in bad doe.
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Bah, bah, bah. Arme Noah, en wat een zorgen voor jullie.
Succes bij de dierenarts. Dikke knuf voor jullie :groteknuffel:
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Veel sterkte !
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

heel veel sterkte en beterschap voor jullie Nootje!! :groteknuffel:
hopelijk kan de DA wat voor Noah betekenen.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Plaats reactie