Heel veel sterkte bij de da!
Noah weer last,
-
mullermariska
- Speurneus

-
sharon66057
- Speurneus

Bedankt voor alle lieve berichtjes!
Vanavond dus bij de da geweest en hij nam gelukkig echt even de tijd voor ons.
Hij heeft Noah helemaal onderzocht (rug, nek, schouders enz) om andere dingen uit te sluiten.
Zijn linker elleboog is erg gevuld door de artrose (rechts minder erg) Noah hielt zich zo verkrampt en gespannen dat hij in eerste instantie zijn linkerpoot niet eens kon buigen maar na wat geruststellende woorden lukte het uiteindelijk toch.
Een hoop gekraak was het resultaat.
Zijn linker elleboog is gewoon erg slecht, dit wisten wij natuurlijk al maar we hebben nu besproken hoe nu verder...
Ik heb navraag gedaan over de injecties waar ik over gehoord heb, dit zijn een soort anabolen spuiten vertelde hij, word vaak gebruikt bij oudere honden met artrose aangezien bij oudere honden vaak ook de spiermassa achteruit gaat.
Volgens de da heeft Noah genoeg spieren, dat is uit onderzoek ook weer gebleken, er zit genoeg kracht in ons mannetje.
Op het moment dat hij door zijn poot heen zakt krijgen zijn spieren en gewrichten zo'n klap dat alles als het ware verkrampt of juist verslapt waardoor hij niet verder kan lopen op dat moment en gewoon door zijn poot heen blijft zakken
We hebben het over de medicatie gehad en hij zei een beetje hetzelfde als jullie hier ook zeggen, beter goede dagen zonder pijn met pijnbestrijding dan ellendige dagen met pijn.
Wel hebben we het ook over de evt nadelen van medicatie gehad.
Hij had het ook over een maandelijkse pijnstiller, is een pil die je eens per maand geeft en die heel de maand door werkt, enige nadeel is dat het lastig word wanneer hij wel maagklachten krijgt aangezien je er niet meteen mee kan stoppen (omdat hij de maandosis dan al binnen heeft)
Hij raad ons aan om toch nog een keer foto's te laten maken en te laten beoordelen door een orthopeed, in Amsterdam aangezien Krooshof met pensioen is.
De arts in Amsterdam is een goede kennis van hem en hij heeft veel vertrouwen in die arts.
Hij wil graag mening en advies van die arts, wat ze allemaal nog voor Noah kunnen doen aangezien hij nog zo jong is.
Aangezien ik zelf binnen een hele korte tijd een keizersnede krijg en daar van zal moeten herstellen hebben we nu eerst een flinke pot rymadyl meegekregen, Noah krijgt 1,5 tablet per dag (hebben 100 tabletten mee)
Hij moet de eerste dagen rustig aan doen, vaker korte stukjes wandelen, veel zwemmen en toch nog een beetje extra gewicht eraf krijgen (alle beetjes eraf is toch weer minder belasting)
Zodra ik weer op de been ben nemen we contact op en worden er foto's gemaakt en beoordeeld door de orthopeed, dan word er een verdere behandelplan opgesteld.
Ook hebben ze hier in de praktijk gratis artrose begeleiding, iemand die adviezen geeft over de juiste beweging (evt hydrotherapie, fysio enz) en telkens in de gaten houd hoe het gaat dus daar mogen we ook gebruik van maken.
Al met al weer veel info dus, was ook best even slikken en schrikken weer allemaal, je word toch weer even met je neus op de feiten gedrukt.
Ik zal eens op zoek gaan naar groenlipmossel als maag beschermer
Vanavond dus bij de da geweest en hij nam gelukkig echt even de tijd voor ons.
Hij heeft Noah helemaal onderzocht (rug, nek, schouders enz) om andere dingen uit te sluiten.
Zijn linker elleboog is erg gevuld door de artrose (rechts minder erg) Noah hielt zich zo verkrampt en gespannen dat hij in eerste instantie zijn linkerpoot niet eens kon buigen maar na wat geruststellende woorden lukte het uiteindelijk toch.
Een hoop gekraak was het resultaat.
Zijn linker elleboog is gewoon erg slecht, dit wisten wij natuurlijk al maar we hebben nu besproken hoe nu verder...
Ik heb navraag gedaan over de injecties waar ik over gehoord heb, dit zijn een soort anabolen spuiten vertelde hij, word vaak gebruikt bij oudere honden met artrose aangezien bij oudere honden vaak ook de spiermassa achteruit gaat.
Volgens de da heeft Noah genoeg spieren, dat is uit onderzoek ook weer gebleken, er zit genoeg kracht in ons mannetje.
Op het moment dat hij door zijn poot heen zakt krijgen zijn spieren en gewrichten zo'n klap dat alles als het ware verkrampt of juist verslapt waardoor hij niet verder kan lopen op dat moment en gewoon door zijn poot heen blijft zakken
We hebben het over de medicatie gehad en hij zei een beetje hetzelfde als jullie hier ook zeggen, beter goede dagen zonder pijn met pijnbestrijding dan ellendige dagen met pijn.
Wel hebben we het ook over de evt nadelen van medicatie gehad.
Hij had het ook over een maandelijkse pijnstiller, is een pil die je eens per maand geeft en die heel de maand door werkt, enige nadeel is dat het lastig word wanneer hij wel maagklachten krijgt aangezien je er niet meteen mee kan stoppen (omdat hij de maandosis dan al binnen heeft)
Hij raad ons aan om toch nog een keer foto's te laten maken en te laten beoordelen door een orthopeed, in Amsterdam aangezien Krooshof met pensioen is.
De arts in Amsterdam is een goede kennis van hem en hij heeft veel vertrouwen in die arts.
Hij wil graag mening en advies van die arts, wat ze allemaal nog voor Noah kunnen doen aangezien hij nog zo jong is.
Aangezien ik zelf binnen een hele korte tijd een keizersnede krijg en daar van zal moeten herstellen hebben we nu eerst een flinke pot rymadyl meegekregen, Noah krijgt 1,5 tablet per dag (hebben 100 tabletten mee)
Hij moet de eerste dagen rustig aan doen, vaker korte stukjes wandelen, veel zwemmen en toch nog een beetje extra gewicht eraf krijgen (alle beetjes eraf is toch weer minder belasting)
Zodra ik weer op de been ben nemen we contact op en worden er foto's gemaakt en beoordeeld door de orthopeed, dan word er een verdere behandelplan opgesteld.
Ook hebben ze hier in de praktijk gratis artrose begeleiding, iemand die adviezen geeft over de juiste beweging (evt hydrotherapie, fysio enz) en telkens in de gaten houd hoe het gaat dus daar mogen we ook gebruik van maken.
Al met al weer veel info dus, was ook best even slikken en schrikken weer allemaal, je word toch weer even met je neus op de feiten gedrukt.
Ik zal eens op zoek gaan naar groenlipmossel als maag beschermer

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
-kim-
- Speurneus

Heftig en hij is inderdaad nog zo jong !
Hopelijk kan de orthopeed op termijn nog iets voor hem betekenen en is hij nu pijnvrij met rimadyl. Onze Charlie had flinke last van zijn heupen toen hij ouder werd, wij zijn toen overgestapt op Hills J/D, met hele goede resultaten, ik ben zelf ook een versvoerder, maar als het ooit nodig is en andere dingen niet helpen ga ik dit zeker proberen.
Sterkte met Noa, maar ook veel succes met de aankomende bevalling!
Hopelijk kan de orthopeed op termijn nog iets voor hem betekenen en is hij nu pijnvrij met rimadyl. Onze Charlie had flinke last van zijn heupen toen hij ouder werd, wij zijn toen overgestapt op Hills J/D, met hele goede resultaten, ik ben zelf ook een versvoerder, maar als het ooit nodig is en andere dingen niet helpen ga ik dit zeker proberen.
Sterkte met Noa, maar ook veel succes met de aankomende bevalling!
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Wat balen dat jullie kanjer er zo'n last van blijft houden
Ik zou geloof ik ook minder vasthouden aan het feit wat de gevolgen zijn van langdurige pijnstilling, heel hard gezegd -> liever iets korter leven zonder pijn dan te lang met pijn (maar ik snap je aan de andere kant ook erg goed!)
Qua orthopeed kan ik ook Kris Camps alleen maar aanraden, hij is erg kundig en vooral erg eerlijk .... Zegt hoe het is en hoe hij het zou doen, een aanpak die wij erg prettig vonden bij Daan
Sterkte, hoop voor nu dat de rimadyl snel aanslaat en hij minder pijn heeft !
Knuffel voor je kanjer
Ik zou geloof ik ook minder vasthouden aan het feit wat de gevolgen zijn van langdurige pijnstilling, heel hard gezegd -> liever iets korter leven zonder pijn dan te lang met pijn (maar ik snap je aan de andere kant ook erg goed!)
Qua orthopeed kan ik ook Kris Camps alleen maar aanraden, hij is erg kundig en vooral erg eerlijk .... Zegt hoe het is en hoe hij het zou doen, een aanpak die wij erg prettig vonden bij Daan
Sterkte, hoop voor nu dat de rimadyl snel aanslaat en hij minder pijn heeft !
Knuffel voor je kanjer
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
rimanime
- Speurneus

Wat een fijne baasjes heeft jullie knul. Zo goed als jullie bezig zijn
.zeker gezien het feit dat ik me kan voorstellen dat je wel andere dingen aan je hoofd hebt, de ak bevalling. Ik wens je een goede bevalling. Succes met alles en knuffel voor je ventje... 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
Die pijnstiller die een maand werkt heet Trocoxil en geeft meestal goedresultaten.
Er bestaan ook maagbeschermers voor honden(Zytac, Losec, Ulcogant) eigenlijk hetzelfde medicijn als voor mensen.
Ik zou het het proberen waard vinden....
Er bestaan ook maagbeschermers voor honden(Zytac, Losec, Ulcogant) eigenlijk hetzelfde medicijn als voor mensen.
Ik zou het het proberen waard vinden....
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus

-
KimenBart
- Kleine hondenneus

-
Roos
-
sharon66057
- Speurneus

Ten eerste iedereen heel erg bedankt voor de lieve berichtjes!
Fijn om de goede ervaringen van de brok te lezen, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het lastig vind om de overstap te maken.
Noah doet het verder zo goed op zijn vlees, en de supplementen die hij nu krijgt kan ik zelf hoger of lager doseren indien nodig en in de brok zit maar een bepaalde dosis verwerkt, wat nou als hij meer nodig heeft?
Zoals je leest ben ik nog niet helemaal overtuigd maar ik heb me dan ook nog niet echt goed ingelezen en dat ben ik zeker wel van plan!
Groenlipmossel als maagbeschermer is besteld, even gegoogeld en ik las op andere fora (barfplaats bv) verschillende goede ervaringen ermee.
Voordeel is dat het natuurlijk is en geen bijwerkingen heeft, wat je met een medicijn natuurlijk wel weer hebt.
Via datzelfde forum zag ik ook een link met een adresje in nieuw zeeland dus meteen daar besteld.
Vandaag zitten zijn eerste pijnstillers erin en we hebben hem niet naar huis hoeven tillen, wel houden we nog kortere stukjes aan natuurlijk.
Onze da wil ons idd doorverwijzen naar Amsterdam, daar werkt oa Kris Kamps.
De goede kennis van hem is eigenaar op de afdeling orthopedie daar (las ik op de site) en werkt dus samen met Kris, zo hier te lezen zit dat dus wel goed en kan ik daar in alle vertrouwen heen.
Wij waren helemaal gek met Krooshof dus het is toch weer even spannend.
Voor nu zit Noah dus aan de rymadyl maar ik zal me ook eens gaan verdiepen in de Trocoxil, maar ik neem aan dat de orthopeed tegen die tijd ook wel met juiste adviezen zal komen.
We gaan er gewoon weer voor, alles voor ons ventje
Ook bedankt voor de suc6 en sterkte wensen voor de aankomende bevalling, ik vind het erg spannend (toch ook een operatie) maar ben in goede handen bij een fijne gynaecoloog.
Boven alles kijk ik er natuurlijk erg naar uit!
Ik moet 3 a 4 dagen in het ziekenhuis blijven dus zal Noah wel onwijs missen, maar hij is in goede handen bij vriendlief en mijn moeder en buurvrouw vangen hem wisselend op als mijn vriend in het ziekenhuis is.
Fijn om de goede ervaringen van de brok te lezen, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het lastig vind om de overstap te maken.
Noah doet het verder zo goed op zijn vlees, en de supplementen die hij nu krijgt kan ik zelf hoger of lager doseren indien nodig en in de brok zit maar een bepaalde dosis verwerkt, wat nou als hij meer nodig heeft?
Zoals je leest ben ik nog niet helemaal overtuigd maar ik heb me dan ook nog niet echt goed ingelezen en dat ben ik zeker wel van plan!
Groenlipmossel als maagbeschermer is besteld, even gegoogeld en ik las op andere fora (barfplaats bv) verschillende goede ervaringen ermee.
Voordeel is dat het natuurlijk is en geen bijwerkingen heeft, wat je met een medicijn natuurlijk wel weer hebt.
Via datzelfde forum zag ik ook een link met een adresje in nieuw zeeland dus meteen daar besteld.
Vandaag zitten zijn eerste pijnstillers erin en we hebben hem niet naar huis hoeven tillen, wel houden we nog kortere stukjes aan natuurlijk.
Onze da wil ons idd doorverwijzen naar Amsterdam, daar werkt oa Kris Kamps.
De goede kennis van hem is eigenaar op de afdeling orthopedie daar (las ik op de site) en werkt dus samen met Kris, zo hier te lezen zit dat dus wel goed en kan ik daar in alle vertrouwen heen.
Wij waren helemaal gek met Krooshof dus het is toch weer even spannend.
Voor nu zit Noah dus aan de rymadyl maar ik zal me ook eens gaan verdiepen in de Trocoxil, maar ik neem aan dat de orthopeed tegen die tijd ook wel met juiste adviezen zal komen.
We gaan er gewoon weer voor, alles voor ons ventje
Ook bedankt voor de suc6 en sterkte wensen voor de aankomende bevalling, ik vind het erg spannend (toch ook een operatie) maar ben in goede handen bij een fijne gynaecoloog.
Boven alles kijk ik er natuurlijk erg naar uit!
Ik moet 3 a 4 dagen in het ziekenhuis blijven dus zal Noah wel onwijs missen, maar hij is in goede handen bij vriendlief en mijn moeder en buurvrouw vangen hem wisselend op als mijn vriend in het ziekenhuis is.

-
sharon66057
- Speurneus

Wat lief, dank je wel!rimanime schreef:Wat een fijne baasjes heeft jullie knul. Zo goed als jullie bezig zijn.zeker gezien het feit dat ik me kan voorstellen dat je wel andere dingen aan je hoofd hebt, de ak bevalling. Ik wens je een goede bevalling. Succes met alles en knuffel voor je ventje...

-
sharon66057
- Speurneus

Ik lees dit nu pas sorry!Roos schreef:Sharon, hoe is het met jullie?
Ik ben een tijdje niet op het forum geweest, erg druk gehad...
Maar ga het weer proberen op te pakken, vind ik wel zo leuk.
Maar goed, even een update!
De pijnstillers zijn ondertussen op en we hebben ook nog geen nieuwe gehaald aangezien het weer even wat beter gaat met Noah, ik wil dan niet alsnog pijnstillers naar binnen proppen
Hoe het komt dat het nu weer wat beter gaat is de vraag, we hebben Noah drie maanden de hills jd gegeven ipv rauw voer, en dan in combi met de pijnstillers.
Het lopen ging beter maar die brokken vind ik echt bagger, snap niet dat ze niet zo'n brok uitvinden zonder granen.
Noah weer last van zijn oren, zijn vacht heel slecht (helaas nu nog) en hij begon te ruiken.
Lastige keus om te stoppen aangezien hij wel beter liep, ook na het stoppen met de pijnstillers.
Maar of dat nou echt aan de brok lag?
Toen we medicatie gaven zijn we namelijk ook begonnen aan groenlipmossel (uit nieuw zeeland) en ik heb daar ook veel goede dingen over gelezen.
Al met al zijn we dus gestopt met de hills, we geven wel een andere brok omdat Noah wel ineens nog beter op gewicht bleef , wat heel belangrijk is voor hem en zijn klachten.
Hoe ik ook voor vers voeren ben, ik kreeg dat daarmee niet voor elkaar (of hij had heel de dag honger en ging buiten alles eten, dit is nu ook bijna over)
We geven wel een "betere" brok, taste of the wild.
Hopen dat zijn vacht weer opknapt.
Het lopen gaat tot nu toe dus weer wat beter, we geven nog steeds groenlipmossel en andere voedingssuplementen.
Ik ben mezelf aan het verdiepen in goudaccupuntuur en wil misschien flexadin advanced gaan proberen, iets nieuws (iemand die dit kent?)
Hopelijk gaat het gewoon weer een tijd goed met onze man, we blijven bezig
Laatst gewijzigd door sharon66057 op 11 dec 2013, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.