Gizmo eet niet
-
Gizmootje
- Snuffelneus

Gizmo eet niet
Hoi Allemaal,
Sinds vorige week zaterdag hebben wij een labrador! Ze heet Gizmo en is 5 jaar (ongeveer, de geboortedatum weten wij niet) Ze is hier gekomen omdat haar baasje een TIA heeft gehad, waardoor hij haar niet meer kon uitlaten. En dat is te zien helaas.. ze is ontzettend dik, en gek op snoepjes (welke hond niet?) Maar ze is zo gek op snoepjes dat ze haar normale voer niet wilt eten. Ik weet niet waar ik nu het beste aan doe.. Haar brokken die ze had wil ik sowieso niet blijven geven (het huismerk van de Jumbo..) maar dit is het enige wat ze gewend is, alleen: dat eet ze ook niet! Ik heb Smuldier uit de vriezer bij de supermarkt voor haar gekocht, ze stond te kwispelen toen ik het in haar bak deed, maar toen ik de bak bij haar zette rook ze eraan en liep ze weg. Het enige wat ze wel eet is blikvoer, dus nu doe ik soms een half blikje door haar brokken, waardoor ze ook wat brokken opeet, maar nog steeds niet veel.
Ze heeft natuurlijk gewoon eten nodig, zeker nu ze veel meer wandelt dan dat ze gewend was. Wat moet ik doen? Gewoon alleen maar brokken geven en afwachten tot ze zo'n honger krijgt dat ze wel moet??
De eerste dagen dacht ik dat het was omdat ze hier nog niet op haar gemak was, maar dit duurt wel een beetje te lang (naar mijn idee)
Groetjes,
Melanie
Sinds vorige week zaterdag hebben wij een labrador! Ze heet Gizmo en is 5 jaar (ongeveer, de geboortedatum weten wij niet) Ze is hier gekomen omdat haar baasje een TIA heeft gehad, waardoor hij haar niet meer kon uitlaten. En dat is te zien helaas.. ze is ontzettend dik, en gek op snoepjes (welke hond niet?) Maar ze is zo gek op snoepjes dat ze haar normale voer niet wilt eten. Ik weet niet waar ik nu het beste aan doe.. Haar brokken die ze had wil ik sowieso niet blijven geven (het huismerk van de Jumbo..) maar dit is het enige wat ze gewend is, alleen: dat eet ze ook niet! Ik heb Smuldier uit de vriezer bij de supermarkt voor haar gekocht, ze stond te kwispelen toen ik het in haar bak deed, maar toen ik de bak bij haar zette rook ze eraan en liep ze weg. Het enige wat ze wel eet is blikvoer, dus nu doe ik soms een half blikje door haar brokken, waardoor ze ook wat brokken opeet, maar nog steeds niet veel.
Ze heeft natuurlijk gewoon eten nodig, zeker nu ze veel meer wandelt dan dat ze gewend was. Wat moet ik doen? Gewoon alleen maar brokken geven en afwachten tot ze zo'n honger krijgt dat ze wel moet??
De eerste dagen dacht ik dat het was omdat ze hier nog niet op haar gemak was, maar dit duurt wel een beetje te lang (naar mijn idee)
Groetjes,
Melanie
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Ze is waarschijnlijk flink de kluts kwijt. Ander huis, andere mensen. Het zal op een gegeven moment vanzelf wel bijtrekken. Als ze wat meer gewend is, krijgt ze vanzelf wel trek. Ze zal echt niet verhongeren.
Heb je al geprobeerd haar te voeren? Mijn oude Tinkle heeft soms ook van die buien dat ze ineens haar brokken niet meer wil. Dan maak ik er een spelletje van: gooien - vangen. Of: zoek het brokje. Dan krijg ik er meestal toch heel wat brokjes in. Ik doe er ook wel eens een beetje soep, jus of saus overheen. Of joghurt, kwark of karnemelk.
Maar nogmaals: waarschijnlijk heeft het gewoon zijn tijd nodig en komt het vanzelf goed
Hanneke
Heb je al geprobeerd haar te voeren? Mijn oude Tinkle heeft soms ook van die buien dat ze ineens haar brokken niet meer wil. Dan maak ik er een spelletje van: gooien - vangen. Of: zoek het brokje. Dan krijg ik er meestal toch heel wat brokjes in. Ik doe er ook wel eens een beetje soep, jus of saus overheen. Of joghurt, kwark of karnemelk.
Maar nogmaals: waarschijnlijk heeft het gewoon zijn tijd nodig en komt het vanzelf goed
Hanneke
-
Els
- Speurneus

Zolang ze wel goed drinkt zou ik het nog even op onwennigheid gooien en eten aanbieden, maar vooral niks opdringen. Je kunt wel proberen of ze geitenmelk of geitenyoghurt wil drinken, liefst gemengd met smuldier zodat ze toch iets binnen krijgt. Geitenmelk komt het dichtste bij honden mama melk.
Als ze zaterdag nog niks heeft gegeten even naar de da voor een check.
Mijn oude reu weigerde regelmatig nieuwe smaken vlees en heeft dat ooit 7 hele lange dagen vol gehouden, daarna heb ik hem wat anders gegeven.
Als ze zaterdag nog niks heeft gegeten even naar de da voor een check.
Mijn oude reu weigerde regelmatig nieuwe smaken vlees en heeft dat ooit 7 hele lange dagen vol gehouden, daarna heb ik hem wat anders gegeven.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
-
Gizmootje
- Snuffelneus

-
corretje
- Hele grote hondenneus

Ik zou het 2 x per dag aanbieden. Om regelmaat te houden. Heeft ze het binnen 10-15 minuten nog niet op de bak weg halen en 's avonds weer proberen. En tussendoor niet te veel geven als ze zo dik is.
En verder zou ik haar gewoon lekker laten wennen aan de situatie. De ene heeft meer tijd nodig dan een andere hond. Veel geduld en liefde geven, maar dat komt vast wel goed.
En verder zou ik haar gewoon lekker laten wennen aan de situatie. De ene heeft meer tijd nodig dan een andere hond. Veel geduld en liefde geven, maar dat komt vast wel goed.
-
Tammie
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Ook ik zou er wat yoghurt/geitenmelk doorheen doen.
Zeker als ze langere tijd niets eten is dit niet goed voor een brokkenhond. tussendoortjes weg laten.
En als het ze het is gewend 2x per dag aanbieden.
Zeker als ze langere tijd niets eten is dit niet goed voor een brokkenhond. tussendoortjes weg laten.
Liefs tammie
Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013

-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Ik zou het voer ook gewoon 2x per dag aanbieden, niet eten is weer weghalen
Zonder extra's in de zin van koekjes/snoepjes denk ik dat het honger gevoel snel weer op zal gaan spelen
Zonder extra's in de zin van koekjes/snoepjes denk ik dat het honger gevoel snel weer op zal gaan spelen
Waarom is het specifiek niet goed voor en brokkenhond ? Een hond die een lange tijd geen vlees wil eten lijkt me ook niet goed ?Tammie schreef:Ook ik zou er wat yoghurt/geitenmelk doorheen doen.
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
Tammie
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
Een hond die op NRV/Barf zit mag nog wel eens dagje vasten, heb zelfs wel eens in het verleden 2 dagen vasten gelezen (heb ik zelf nooit gedaan), beetje theoretisch verhaal waarvan ik de inhoudelijke reden ben vergeten komt er kort gezegd op neer dat een hond die enkel NRV/Barf krijgt ook de maag meer kan hebben dan bij een brokkenhond. Denkende alleen al aan het feit dat bij NRV/Barf de honden 1x daags te eten krijgen, bij KVV/brok 2x daags.Kay schreef:Ik zou het voer ook gewoon 2x per dag aanbieden, niet eten is weer weghalen
Zonder extra's in de zin van koekjes/snoepjes denk ik dat het honger gevoel snel weer op zal gaan spelen![]()
Waarom is het specifiek niet goed voor en brokkenhond ? Een hond die een lange tijd geen vlees wil eten lijkt me ook niet goed ?Tammie schreef:Ook ik zou er wat yoghurt/geitenmelk doorheen doen.
Liefs tammie

-
Els
- Speurneus

een hond op kvv laten vasten is onzinnig. Op barf kan het wel omdat dat langzamer verteert, maar kvv verlaat sneller het lichaam en de sprong naar de volgende maaltijd is dan gewoon te groot.
Ik kan me zo voorstellen dat een brok het lichaam lang niet zo snel verlaat als kvv, maar dat weet ik niet. Ik voer al heel erg lang geen brok meer.
Ik kan me zo voorstellen dat een brok het lichaam lang niet zo snel verlaat als kvv, maar dat weet ik niet. Ik voer al heel erg lang geen brok meer.
Groetjes,
Els
Els
-
Tammie
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
dus kan een hond op kvv/brok automatisch ook veel minder lang zonder eten.
Brok verlaat als ik kijk naar de ontlasting van beide dames minder snel het lichaam als KVV (ik voer 50/50% nog).
Brok verlaat als ik kijk naar de ontlasting van beide dames minder snel het lichaam als KVV (ik voer 50/50% nog).
Els schreef:een hond op kvv laten vasten is onzinnig. Op barf kan het wel omdat dat langzamer verteert, maar kvv verlaat sneller het lichaam en de sprong naar de volgende maaltijd is dan gewoon te groot.
Liefs tammie

-
irma
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
ik ben het eens met Corretjes,
gewoon 2x daags aanbieden, max een kwartier laten staan en weg doen. Geen snoepjes of speciale dingen geven. Als ze honger heeft komt de eetlust vanzelf. Het is net als bij kinderen hoe meer drukte je erom maakt hoe erger het wordt. Succes
gewoon 2x daags aanbieden, max een kwartier laten staan en weg doen. Geen snoepjes of speciale dingen geven. Als ze honger heeft komt de eetlust vanzelf. Het is net als bij kinderen hoe meer drukte je erom maakt hoe erger het wordt. Succes
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009