Verschillende vragen

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Annamaria
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Re: Verschillende vragen

Ongelezen bericht door Annamaria »

Robinnnetje schreef:
Bert schreef:Hallo allemaal,

Zoals in mijn voorstel-item aangegeven krijgen we onze eerste pup.
Heb natuurlijk enkele vragen, ook vanuit onzekerheid.
- Waar maak je het p&p plaatsje, doe je dat in de achtertuin bijvoorbeeld of neem je hem mee in je arm naar een grasstrookje?
- Welke speeltjes gebruik je?
- Wat is de afmeting van jullie bench?
- Welk voer gebruiken jullie?

Een warme groet,
Bert
Ik heb Dex vanaf moment 1 al onder de arm genomen en op het gras zijn behoefte laten doen. Nooit in de tuin omdat ik hem niet wil wennen aan in de tuin doen.

Ik heb flostouwen, bijtringen, een bot wat naar bacon ruikt (is van plastic maar niet schadelijk als hij er iets vanaf bijt), speelgoed van Kong (wubba) en een konijn en krokodil zonder vulling. Hij heeft nog zulke scherpe tandjes dat hij alles kalot bijt, ik blijf naaien! Zonder vulling is ideaal! En als het maar piept....

Ik heb 2 benches, 1 hele kleine, waar hij net in kan liggen voor 's nachts. Hoeft niet groter zijn, het is tenslotte alleen om in te slapen! In de woonkamer staat een grotere. Afmetingen weet ik niet precies.

Ik geef Royal canin labrador retriever junior. Hij doet het hier prima op!!
Ik zou voor de nacht voor een wat grotere bench kiezen, als de pup al iets gegroeid is. Het viel mij op dat Mika graag helemaal uitgestrekt sliep. Mijn zus had voor de nacht een wat kleinere bench maar toen ze overstapte naar een grotere viel het haar op dat Mika zich niet zo liep uit te rekken maar meteen superfit uit de bench kwam.
:zwartkopje: Pippi ♀ (Doiridh of Molly's Mountain) 2-7-2007 (2-3-2017 overleden)
:zwartkopje: Zelda ♀ (Fairywood's Top of the Rock) 28-1-2009
:zwartkopje: Yoshi ♀ (Black Yoshi van Labradorestad) 26-2-2012
:blondkopje: Mika ♀(Fair-Court Whispering Star,oppashond is van zus) 3-3-2013
:blondkopje: Rosalina ♀(Yoshi's Rosalina v. Labradorestad) 5-9-2016
Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Bert »

Bedankt allemaal voor de antwoorden, Hunter is nu thuis zoals in een ander topic aangegeven.

Heb wel weer een nieuwe vraag:
"s ochtends is hij op verschillende tijden wakker en laat ik hem dus op verschillende tijden uit, is dat erg of moet ik een vast tijdstip bepalen?
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik hou geen vaste tijden aan, ons ritme wisselt te erg en ik vind weinig vervelender dan een hond die op de klok kijkt en op vaste tijden wil lopen, eten, ect. Flow loopt en krijgt eten als het ons uitkomt, niet wanneer het haar uitkomt zeg maar. :) Ze kan wel de hele dag de tuin in en uit, zodat ze in nood buiten kan en mag plassen en ontlasten.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb wel ongeveer vaste tijden, aangezien ik ook nog moet werken en mijn baas wel verwacht dat ik gewoon bereikbaar ben en achter de pc als ik thusiwerk :D Dus doordeweek (t/m donderdag) smorgens tussen 8 en 9 ergens, dan tussen de middag (rond 1 uur) en dan na het werk (5-6 uur). Op het moment ga ik dan vaak rond 8-9u nog een wt langere wandeling in het bos doen, maar ik denk dat dat vandewinter dan maar na het werk wordt, of misschien tussen de middag :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Dank voor de antwoorden. Ik ben niet aan tijd gebonden dus ik denk dat ik Els volg.

Wat ik ook tegenkom is dat Hunter, als we aan het wandelen zijn, niet meer wil wandelen en midden op de weg (buitengebied) stil gaat staan of zitten. Ik krijg hem met geen mogelijkheid weg en moet hem wegtillen als er een auto aan komt. Ik probeer hem met een snoepje 'mee te lokken' maar ook dat wil soms niet. Wat te doen, ik kan hem ook niet mee slepen!!! :oops:
Els
Speurneus
Speurneus

Je hond is pas 2 maandjes, een kind van 2 maanden loopt ook nog niet. Kleine stukjes, veeeeel dragen of rijden in een karretje en heel veel slapen. Wil ie niet verder, dan ben je al te ver over zn grenzen heen gegaan.

Tip: neem een wandelwagentje mee (doggyride, kinderwagen, ect) waar hij in kan als ie moe is. Zo kom je wat verder dan de hoek van de straat en is hij toch erbij op jullie tocht door de wijde wereld.
Groetjes,
Els

roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

eens met Els,je hondje is echt nog een baby he en de hele wereld kan in eens erg overweldigend zijn :)
ze zijn dan ook heel snel overprikkeld.
dit kan zich dan uiten in het niet meer mee willen lopen of binnen in eens erg hyper en bijterig zijn. lekker in de bench en slapen is dan het devies.

geniet van jullie ukje,ze zijn zo groot :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Wederom dank voor de antwoorden. Ik begrijp natuurlijk dat Hunter nog een jonge pup is. Maar nadat hij geslapen heeft, breng ik hem tillend naar zijn ontlastplaats. Daarna wil ik nog een stukje lopen met hem en dan blijft hij ook zitten. Dus hij kan niet moe zijn lijkt me. Voor de duidelijkheid, heb alle geduld met hem, maar ik hoopte op tips en we genieten met volle teugen van hem, het is een super lieve pup!
Els
Speurneus
Speurneus

Probeer hem vooruit te krijgen met een piepspeeltje, met een brokje kaas, met gek doen, hoog stemmetje, roepen, springen. En ja, je staat voor schut, maar alles voor de hond toch? :D
Groetjes,
Els

Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

HAHAHA Els, zeker voor schut staan, maar dat maakt me niet uit, heb de leukste gesprekken met Hunter :)

Wat wel jammer is dat hij richting kinderen bijterig/happerig is.
Heb hier al wel het één en ander over gelezen, probeer hem af te leiden, maar hij drijft ze soms de hoek in en dan worden de kids bang voor hem en dat kan de bedoeling niet zijn! Tips hiervoor is welkom!
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Gedrag voor zijn, afleiding en echt goed in de gaten houden of hij dan al niet moe is. Is dat laatste het geval dan echt in de bench en het hele gedrag voor zijn door middel van je pupje te lezen.
Hoe vermoeider ze zijn hoe happiger/drukker ze ook worden :wink:
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

zo wie zo je kinderen en pup nooit alleen laten! en als pup dit gedrag vertoond HOP de bench in.
niet mopperen of boos aanpakken maar rustig de bench in,puppet heeft echt héél snel door dat dit gedrag niet mag :wink:
eigenlijk het gedrag voor zijn en zorgen dat pup niet over zijn toeren raakt,dus maar even op de vloer.
geen spelletjes laten doen zo als trekspelletjes met speeltjes ed. dit wekt ook competitie op en dat wil je niet met kinderen.

Roef kwam hier als pup en als ik ging koken of zo en ik had geen zicht op kinders en pup dan ging Roef in de bench. ook mochten de kinderen nooit Roef corrigeren toen ze jonger waren.
nu is het eigenlijk nooit nodig en luisteren zowel Roef en Hidde goed naar de kinderen,maar die zijn 18 en 13 :)

succes!
Bert
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Wederom dank voor de antwoorden, doet me goed.
Ik probeer de pup ook te lezen, maar dat valt nog niet mee :confused:
Wellicht dat ik hem toch te lang buiten de bench laat ga hier beter op letten.
Wat zijn leuke spelletjes voor de kinderen om met Hunter te doen?
Ze vinden zelf het piepbeestje erg leuk en Hunter ook!
KimenBart
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door KimenBart »

Onze Luna was ook heel erg bijterig, naar iedereen eigenlijk. (Bij haar had het niks te maken met slaapgebrek of zoiets. Gewoon erg eigenwijs.) En vooral kinderen zijn tot voor kort altijd lastig geweest voor haar. Het bijten hebben wij uiteindelijk met vrij harde hand moeten corrigeren omdat ze het na maanden nog niet op gegeven had. Gelukkig is dat wel gelukt nu en is ze daarmee gestopt.Dus het is een kwestie van een heel lange adem hebben :-).
Met kinderen moeten wij nog steeds altijd opletten/aanwezig zijn. Luna wil in haar enthousiasme achter de kinderen aanrennen / tegen opspringen. Al gaat het wel nog steeds beter, ik denk omdat ze ouder wordt.
Succes met je puppert :)
roef
Speurneus
Speurneus

voor kind en hond zijn zoek spelletjes erg leuk,het kind verstopt een aantal lekkere dingetjes(kleine stukjes kaas,worst of half brokje) en puppet moet gaan zoeken.
met 2 kinderen kun je dan af wisselen,1 kind houd pup vast en het andere verstopt het lekkers.
langzaam opbouwen,dus eerst 1 dingetje verstoppen terwijl pup kijkt en dan 2 enz,daarna als pup het door heeft kun je verstoppen als pup met ander kind in de gang staat.
natuurlijk altijd erbij blijven en pup moet rustig blijven zitten voor dat hij mag zoeken.

sommige honden kunnen erg druk worden van piep speeltjes,kwestie van uitproberen.
Roef gaat hier van compleet uit zijn plaat terwijl Hidde het wel grappig vindt maar meer ook niet.

balletje balletje is hier ook feest,3 bekers en onder 1 beker wat lekkers..even husselen en raad maar waar het lekkers is.

verstop iets lekkers tussen een stapeltje dekens ook heel leuk.
en laat de kinderen eens een kadootje maken van een wc of keukenrolkartonnetje.
verpak een stukje lekkers in een beetje keuken papier en doe dat in de rol,wat propjes papier erbij zodat het rolletje goed vol zit en pak maar uit.

dit zijn wat rustige spelletjes waar geen competitie tussen hond en kind kan ontstaan en pup leert netjes zitten en wachten tot hij aan de beurt is.
Plaats reactie