Vragen en tips gewenst
-
- Grote hondenneus
Vragen en tips gewenst
Toen wij Foofer bij de fokster hebben opgehaald hebben wij vlees mee gekregen, kant en klaar in de vriezer. Daarnaast ook brokken. Ik weet dat er hier veel voorstanders zijn voor vers voeren maar ik zit met het volgende:
ik zelf wil Foofer misschien toch weer over zetten naar vlees, niet zelf samenstellen, ik ben veels te bang ik dat niet goed doen en dat hij daardoor te weinig krijgt. Welk merk adviseren jullie dan? Het liefst een niet te dure variant indien mogelijk.
Daarnaast wil ik Foofer toch op brokken houden, waarom? Ik ben nu eenmaal alleen en ik ben afhankelijk van met name mijn ouders wanneer ik een oppas nodig heb. Ze hebben nooit een hond willen hebben en het oppassen vinden ze leuk maar ik wil ze niet lastig vallen met vlees geven. Ook al zullen velen van jullie denken dat kant en klaar vlees geven of brokken geen verschil maakt. Maar ik ken mijn ouders als geen ander en ik weet dat ze hondenvlees in de koelkast bij hun eigen eten niet gaan waarderen.
Welk merk brokken adviseren jullie dan?
En zijn er meer mensen die beide geven?
ik zelf wil Foofer misschien toch weer over zetten naar vlees, niet zelf samenstellen, ik ben veels te bang ik dat niet goed doen en dat hij daardoor te weinig krijgt. Welk merk adviseren jullie dan? Het liefst een niet te dure variant indien mogelijk.
Daarnaast wil ik Foofer toch op brokken houden, waarom? Ik ben nu eenmaal alleen en ik ben afhankelijk van met name mijn ouders wanneer ik een oppas nodig heb. Ze hebben nooit een hond willen hebben en het oppassen vinden ze leuk maar ik wil ze niet lastig vallen met vlees geven. Ook al zullen velen van jullie denken dat kant en klaar vlees geven of brokken geen verschil maakt. Maar ik ken mijn ouders als geen ander en ik weet dat ze hondenvlees in de koelkast bij hun eigen eten niet gaan waarderen.
Welk merk brokken adviseren jullie dan?
En zijn er meer mensen die beide geven?
-
- Speurneus
zoals je weet voer ik geen brok, maar mijn ouders weigeren ook vlees te voeren aan hun eigen hond. ze zijn inmiddels van RC overgestapt op Orijen. Goede brok in zn soort, in Orijen zit een mix van groentes en kruiden.
En dan heb je nog Taste of the Wild, daar hoor ik ook nog wel goede geluiden over.
Maar: wellicht kan je voor de keren dat Foof bij je ouders is een bakje Renske meegeven, gestoomd vlees, kan buiten de koelkast. Of een tupperware bak, desnoods met binnenbak, goed afgesloten.
En dan heb je nog Taste of the Wild, daar hoor ik ook nog wel goede geluiden over.
Maar: wellicht kan je voor de keren dat Foof bij je ouders is een bakje Renske meegeven, gestoomd vlees, kan buiten de koelkast. Of een tupperware bak, desnoods met binnenbak, goed afgesloten.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Wij voeren Jarco brok, en twee dagen KVV in de vorm van smuldier compleet of het merk van AH compleet. Prima te doen en al mijn honden doen het er goed op.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
-
- Speurneus
eens met Els of misschien is K9 natural wat?
wel prijzig maar weinig van nodig
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=k ... 8961,d.Yms" onclick="window.open(this.href);return false;
wel prijzig maar weinig van nodig
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=k ... 8961,d.Yms" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Grote hondenneus
Bedankt allemaal! En Els en Miranda ook zeker, ik weet dat jullie brok voeren niet zullen promoten
Misschien bevalt het vlees uiteindelijk zo goed dat ik toch geheel over stap.
Carola, waar haal jij het voer? Aangezien we nog al in dezelfde stad wonen
En als ik overstap naar Jarco brok moet ik dit dan mengen? Of omdat het een ander soort samengestelde brok is in 1x over gaan?

Carola, waar haal jij het voer? Aangezien we nog al in dezelfde stad wonen

En als ik overstap naar Jarco brok moet ik dit dan mengen? Of omdat het een ander soort samengestelde brok is in 1x over gaan?
-
- Speurneus
- Contacteer:

Uhmmm mam, dan moet hij ook vlees hebben hé
Dat gezicht toen ze die Carnibest zag was onbetaalbaar

Nu krijgen ze gewoon alles als we eens een weekendje met ouders weg gaan en kijken ze een beetje dubbel, aan de ene kant vinden ze het een mooi gezicht, maar een heel konijn of pens vinden ze toch wat minder zeg maar

Ik durf je geen advies te geven voor brok/KVV, denk dat je je eigen hart hierin moet volgen, dan zit je altijd goed !
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik krijg een keer in de twee maanden een pallet binnen via de leverancier omdat ik een ietsje meer hondjes heb.Nienke & Foofer schreef:Bedankt allemaal! En Els en Miranda ook zeker, ik weet dat jullie brok voeren niet zullen promoten![]()
Carola, waar haal jij het voer? Aangezien we nog al in dezelfde stad wonen![]()
Maar Jumper in Enschede verkoopt het.
Ik ben er toen na een aantal dagen vers te hebben gevoerd zo op over gestapt en ze zijn er allemaal zonder problemen door gekomen. ook het laatste nestje is er mee grootgebracht, eerst vleesmouse, daarna energique en toen de Jarco brok.
Al onze pupbaasjes geven de hondjes twee maal per week KVV en de andere dagen de brokjes. en ze doen het heel goed.
-
- Grote hondenneus
Een palletMarcail schreef:Ik krijg een keer in de twee maanden een pallet binnen via de leverancier omdat ik een ietsje meer hondjes heb.Nienke & Foofer schreef:Bedankt allemaal! En Els en Miranda ook zeker, ik weet dat jullie brok voeren niet zullen promoten![]()
Carola, waar haal jij het voer? Aangezien we nog al in dezelfde stad wonen![]()
Maar Jumper in Enschede verkoopt het.
Ik ben er toen na een aantal dagen vers te hebben gevoerd zo op over gestapt en ze zijn er allemaal zonder problemen door gekomen. ook het laatste nestje is er mee grootgebracht, eerst vleesmouse, daarna energique en toen de Jarco brok.
Al onze pupbaasjes geven de hondjes twee maal per week KVV en de andere dagen de brokjes. en ze doen het heel goed.

Ik ging voor mijn huidige brokken ook naar de jumper. Dus wanneer deze brokken op zijn ga ik over op jarco en smuldier compleet. Kan hij ook aan de diarree raken? Want dan stap ik liever vlak voor het weekend over wanneer ik de hele dag in huis ben. Enneh even ruimte maken in de vriezer denk ik zo

Iedereen nogmaals bedankt voor de reacties ik zal laten weten hoe het gaat voor diegene die daar benieuwd naar is.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Als je fluf toch al gewend was om vlees te eten dan zijn die paar dagen voor het overstappen geen probleem. Ik zou als ik jou was dan op de vrijdag beginnen met de brok en zien hoe de reactie hierop is. Dat verschilt nogal per hondje.
Maar hier waren er geen problemen.
Heel veel succes, en ik ben wel een van de geintreseerde die graag wil weten hoe het gaat
Maar hier waren er geen problemen.
Heel veel succes, en ik ben wel een van de geintreseerde die graag wil weten hoe het gaat

-
- Middelgrote hondenneus
Ik geef ook deels brokken en deels KVV. Als brok heb ik gekozen voor Orijen, bestaat voor 80% uit vlees/vis en voor 20% uit groente/fruit en dus geen granen.
Gecombineerd met voornamelijk Carnibest als KVV doet Mats het er prima op
. En hij eet het allebei graag, maar ja...het is en blijft een labrador hè
.
Gecombineerd met voornamelijk Carnibest als KVV doet Mats het er prima op

Groeten van Marloes en Mats
-
- Grote hondenneus