Sneetje in het oor
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Sneetje in het oor
Diezel heeft een snee in de punt van zijn oor. Dit is gekomen doordat ie met de hond van de overburen aan het spelen/ravotten was. Hoe precies weet ik niet, maar er werd flink gerold en gedaan en toen we verder gingen zag ik bloed bij hem.
Maar telkens als hij met zijn kop schud gaat het weer bloedden. Wie weet hoe je dit kan verbinden?? Het baasje heeft nu een keukenrol met tape aan zijn oor bevestigd. Haha.
Maar telkens als hij met zijn kop schud gaat het weer bloedden. Wie weet hoe je dit kan verbinden?? Het baasje heeft nu een keukenrol met tape aan zijn oor bevestigd. Haha.
-
NicoleGoossens
- Middelgrote hondenneus

Bij Benny was er echt een hapje uit gebeten en een grote scheur. Die zijn gehecht. Het verband bleef niet goed zitten en ivm infectie gevaar kon ze de wondjes niet helemaal dichtmaken. Bleef ook een paar dagen beetje bloeden. Onder het verband was wel het oor omhoog geklapt. Dat kan je evt. proberen.
Groetjes Nicole en een
van Jackson!
Jackson 09-10-2012
Benny* 17-10-2003 overleden 23-08-2012)
-
NicoleGoossens
- Middelgrote hondenneus

-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
NicoleGoossens
- Middelgrote hondenneus

-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Bedankt voor jullie tips. Het bloedden was gister wel een eind over.
Het baasje heeft wat gefabriceerd. Er zit wel een sneetje van zo'n anderhalf centimeter. Ik hou het wel in de gaten. Vandaag gaat het goed, maar ga straks met hem wandelen en probeer hem wel rustig te houden. Dat ie niet de bossen doorvliegt of met andere honden gaat spelen. Als ie nu schud met zijn hoofd springt het niet open gelukkig. Dat deed het gisteravond wel steeds. Hopen dat het nu goed gaat genezen.
Het baasje heeft wat gefabriceerd. Er zit wel een sneetje van zo'n anderhalf centimeter. Ik hou het wel in de gaten. Vandaag gaat het goed, maar ga straks met hem wandelen en probeer hem wel rustig te houden. Dat ie niet de bossen doorvliegt of met andere honden gaat spelen. Als ie nu schud met zijn hoofd springt het niet open gelukkig. Dat deed het gisteravond wel steeds. Hopen dat het nu goed gaat genezen.
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Wat een gedoe zeg zo'n sneetje in het oor. We hebben er nu hansaplast pleisterspray opgedaan. Dat gaat wel aardig, maar gister moest Diezel nog even klieren met zijn grote vriend. Dat is een Alaska Malamute. En hij lag te rollen op straat en ja hoor zijn oor weer open. Dus maar weer spray erop en nu gaat het weer redelijk. Maar het blijft een lastig plekje.
-
AnjaS
- Speurneus

oren kunnen vreselijk bloeden...
wij hebben jaren terug een keer een beet van een andere hond in het oor van tjinta gehad. wij waren toen aan het trainen.
Hebben er toen papierenzakdoekjes opgedaan met ducktape..
Maar het is wel super mooi genezen, je ziet er nu niets meer van..
Heel veel succes!
wij hebben jaren terug een keer een beet van een andere hond in het oor van tjinta gehad. wij waren toen aan het trainen.
Hebben er toen papierenzakdoekjes opgedaan met ducktape..
Maar het is wel super mooi genezen, je ziet er nu niets meer van..
Heel veel succes!

Dank je wel Anca
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Duck-tape??? Daar hoef ik niet mee aan te komen hoor, want dan ben ik een dierenmishandelaar!! Haahha. Moet zeggen dat die spray ook wel goed werkt, maar als hij speelt laat hij zich altijd vallen en gaat dan rollen. Als je er iets om hebt bescherm je het wel natuurlijk.
Ik denk dat je het wel blijft zien bij Diezel, maar ja dat vind ik niet zo erg. Als het maar geneest verder en dat hij er later geen last van heeft.
Ik denk dat je het wel blijft zien bij Diezel, maar ja dat vind ik niet zo erg. Als het maar geneest verder en dat hij er later geen last van heeft.
-
roef
- Speurneus

beterschap!
en ik denk dat ik het oor boven op de kop zou vast maken met verband,zo dat het niet open kan gaan met schudden ed.
ook zou ik ravotten even tegen gaan.( maar zo zou ik het doen he
)
sterkte met het manneke!
zie dat het bericht al van maandag is,hoe gaat het nu?
en ik denk dat ik het oor boven op de kop zou vast maken met verband,zo dat het niet open kan gaan met schudden ed.
ook zou ik ravotten even tegen gaan.( maar zo zou ik het doen he
sterkte met het manneke!
zie dat het bericht al van maandag is,hoe gaat het nu?