Waarschuwing

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

zo en ik ben nu ook klaar met Lotgering! :mad:
vond al van een vorige levering de kwaliteit van de lam/eend maar zozo.
en nu met de laatste levering is het echt heel erg,het stinkt zo vreselijk :kots:
alleen de wildmix is wel goed,maar de eend/lam en de wildmixtotaal met lam en rund stinkt gewoon :mad:

op mijn telefoontje zo net werd er erg lakoniek gereageerd....ach en ze eten het wel? nou dan zou ik me niet ongerust maken mevrouwtje :evil:
als ik dan op barfplaats de zelfde geluiden lees,dan is het voor mij echt einde Lotgering.
erg jammer want ik voerde het tot eind maart met volle tevredenheid en beval het ook anderen aan,maar dat doe ik echt niet meer.

tja en nu dan maar weer op zoek naar een goed en betaalbaar alternatief......wie o wie???
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
dosperros

Ongelezen bericht door dosperros »

Ik weet een goed en betaalbaar alternatief!
Maak een goed en simpel menuutje van spiervlees, orgaan en bot.
100 keer beter dan KVV, stuk goedkoper en er zit geen rotzooi in :)
roef
Speurneus
Speurneus

dosperros schreef:Ik weet een goed en betaalbaar alternatief!
Maak een goed en simpel menuutje van spiervlees, orgaan en bot.
100 keer beter dan KVV, stuk goedkoper en er zit geen rotzooi in :)
dat krijgen ze al 4 x in de week :)
en goedkoper als Lotgering is barfen echt niet(barf al 5 jaar) zeker het laatste jaar zijn de producten sterk gestegen.
dus om mijn portomonee happy te houden voer ik duurder wild ed en wissel dat dan af met goedkopere kip,eend en nijn en ja dus ook KVV.
niet mijn voorkeur,maar ook Roef en Hidde voelen de resessie :D
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

roef schreef:
tja en nu dan maar weer op zoek naar een goed en betaalbaar alternatief......wie o wie???
Je zou Naturis eens kunnen proberen, ken je dat? Ik voer Pien Carnibest afgewisseld met Naturis (moet wel eerlijk bekennen dat ik Carnibest van betere kwaliteit vind, maar is ook duurder..), maar op zich is Naturis ook prima en ze hebben veel verschillende diersoorten wat afwisselen makkelijk maakt.
dosperros

Die logica begrijp ik niet. Waarom bezuinig je dan niet op dat duurdere wild? Wat kost die Lotgering per kilo? Eurootje of 3?
Daar koop je toch heel wat mooie soorten vlees voor.
Max dat ik uitgeef is €3 per kilo, en dat is dan het duurdere spiervlees.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wat ik mij afvraag is waarom honden niet op 1 of twee soorten spiervlees kunnen staan en dan het botwerk wel afwisselen met 4 soorten ofzo. Het verschil met iemand die bv alleen smuldier lotgering voert zie ik dus helemaal niet. Misschien wel, en dan denk ik nog steeds dat mijn manier van voeren beter is.
En denk bv aan de complete CB, die alleen uit rund en kipkarkas bestaat, het vitaminepreparaat wat daar inzit kan ik ze zelf ook wel geven.
De laatste twee jaar is de portemonnee hier ook wat dunnetjes en voer ik dus hoofdzakelijk rund (van het slachthuis) als spiervlees en wat paard als ik daaraan kan komen via sietie. Zien jullie het aan mijn honden, ik niet in ieder geval :wink:
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik geef verschillende soorten bot, verschillende organen, verschillende pensen en het spiervlees heb ik vervangen voor smuldier vlees om de kosten te drukken.
Ik geef ze nu 3 weken barf en 1 week kvv van degomeat. Beide heren doen het hier prima op.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Roos schreef:Wat ik mij afvraag is waarom honden niet op 1 of twee soorten spiervlees kunnen staan en dan het botwerk wel afwisselen met 4 soorten ofzo. Het verschil met iemand die bv alleen smuldier lotgering voert zie ik dus helemaal niet. Misschien wel, en dan denk ik nog steeds dat mijn manier van voeren beter is.
En denk bv aan de complete CB, die alleen uit rund en kipkarkas bestaat, het vitaminepreparaat wat daar inzit kan ik ze zelf ook wel geven.
De laatste twee jaar is de portemonnee hier ook wat dunnetjes en voer ik dus hoofdzakelijk rund (van het slachthuis) als spiervlees en wat paard als ik daaraan kan komen via sietie. Zien jullie het aan mijn honden, ik niet in ieder geval :wink:
Dat heb ik met mijn mannen ook. Alleen ik geef smuldier vlees ipv van het slachthuis. Voor de rest word het botwerk en orgaan goed afgewisseld.
Pens van rund, geit en lam. Orgaan van rund en konijn. Botwerk van lam, kip, konijn, haas, kalkoen, soms duif voor Kaine. En vis is zalm.
Roos

Smuldier vlees is toch compleet Renate?
Roos

renate schreef:
Roos schreef:Wat ik mij afvraag is waarom honden niet op 1 of twee soorten spiervlees kunnen staan en dan het botwerk wel afwisselen met 4 soorten ofzo. Het verschil met iemand die bv alleen smuldier lotgering voert zie ik dus helemaal niet. Misschien wel, en dan denk ik nog steeds dat mijn manier van voeren beter is.
Dat heb ik met mijn mannen ook. Alleen ik geef smuldier vlees ipv van het slachthuis. Voor de rest word het botwerk en orgaan goed afgewisseld.
Pens van rund, geit en lam. Orgaan van rund en konijn. Botwerk van lam, kip, konijn, haas, kalkoen, soms duif voor Kaine. En vis is zalm.

Ik denk dat je smuldier vlees niet moet vergelijken met mijn spier van het slachthuis, daar ga je mank, want Dewi lust geen smuldier vlees doordat het veel te vet is :wink:
roef
Speurneus
Speurneus

ik voer ook wild omdat ik ze niet steeds het zelfde wil voeren,alleen rund en kip schiet voor mij zijn doel voorbij omdat dat vaak vol gestopt is met ab en medicijnen.voor het wild bof ik met een poelier die mij van snijdsels en af gekeurde stukken voorziet .meer als € 3,00- € 3,50 ben ik daar dan niet voor kwijt en dit krijgen ze dan 1 a 2x per week.

ik voer dus beslist geen paard ook al is dat goedkoop spiervlees,ik heb jaren zelf paarden gehad en voor mij staan ze gelijk aan honden en katten..en die eet ik ook niet! :wink:
zat paardemensen die wél paardenvlees eten en voeren,maar ik weet ook dat er met paarden vlees vreselijk gesjoemeld wordt en dat een paard met dodelijke medicijnen gewoon aan geboden werd voor de slacht....

verschillend botwerk geef ik wel,kip,eend,konijn en parelhoen en dan houdt het hier wel op.of ze lusten het niet(en echt wel een week aangeboden en anders niet :wink: ) of ik vind het te hard en neem het risico niet

iedereen voert zijn honden zoals hij/zei denkt dat het voor hen het beste is toch? en als ik zie wat de mannen hier allemaal krijgen doe ik ze denk ik niks te kort als ik ze 2-3 x in de week KVV voer.
baas blij,hond blij :wink:

oja de duurste kratten van lotgering is de wildmix(hert,fazant,konijn,eend,lama en haas)en die kost €40,40 voor 18 kilo dus bij lange na geen 3,00 per kilo
ik ga natuurlijk geen KVV van 3 eurie de kilo voeren,dan schiet het besparen er wel bij in en kan ik idd beter 100% blijven barfen.
dosperros

renate schreef:Ik geef verschillende soorten bot, verschillende organen, verschillende pensen en het spiervlees heb ik vervangen voor smuldier vlees om de kosten te drukken.
Ik geef ze nu 3 weken barf en 1 week kvv van degomeat. Beide heren doen het hier prima op.
Sorry hoor, maar mij valt niks meer in.
Spiervlees vervangen door Smuldier vlees????
Dat is alsof je van een sterrenrestaurant naar Mc Donalds gaat.
De combi NRV en KVV begrijp ik ook niet.
Je maakt een menu om precies te weten wat ze binnen krijgen en de andere week KVV waarvan je totaal niet weet wat er in zit.
Echt heel raar allemaal.
dosperros

roef schreef:ik voer ook wild omdat ik ze niet steeds het zelfde wil voeren,alleen rund en kip schiet voor mij zijn doel voorbij omdat dat vaak vol gestopt is met ab en medicijnen.voor het wild bof ik met een poelier die mij van snijdsels en af gekeurde stukken voorziet .meer als € 3,00- € 3,50 ben ik daar dan niet voor kwijt en dit krijgen ze dan 1 a 2x per week.

ik voer dus beslist geen paard ook al is dat goedkoop spiervlees,ik heb jaren zelf paarden gehad en voor mij staan ze gelijk aan honden en katten..en die eet ik ook niet! :wink:
zat paardemensen die wél paardenvlees eten en voeren,maar ik weet ook dat er met paarden vlees vreselijk gesjoemeld wordt en dat een paard met dodelijke medicijnen gewoon aan geboden werd voor de slacht....

verschillend botwerk geef ik wel,kip,eend,konijn en parelhoen en dan houdt het hier wel op.of ze lusten het niet(en echt wel een week aangeboden en anders niet :wink: ) of ik vind het te hard en neem het risico niet

iedereen voert zijn honden zoals hij/zei denkt dat het voor hen het beste is toch? en als ik zie wat de mannen hier allemaal krijgen doe ik ze denk ik niks te kort als ik ze 2-3 x in de week KVV voer.
baas blij,hond blij :wink:

oja de duurste kratten van lotgering is de wildmix(hert,fazant,konijn,eend,lama en haas)en die kost €40,40 voor 18 kilo dus bij lange na geen 3,00 per kilo
ik ga natuurlijk geen KVV van 3 eurie de kilo voeren,dan schiet het besparen er wel bij in en kan ik idd beter 100% blijven barfen.
Oke prima, maar wie zegt dat er in Lotgering geen rundvlees, kippenvlees vol medicijnen en paardenvlees zit dan?
Juist die merken willen winst maken en de kosten zo laag mogelijk houden.
Er zit echt alleen maar het goedkoopste van het goedkoopste in je KVV hoor. Al zeggen de plaatjes iets anders.
roef
Speurneus
Speurneus

ja dat is idd een risico en moet ik af gaan op de blauwe ogen van de fabrikant.
nu voer ik geen KVV waar kip en rund in zit(al ging dat 1 x mis met de wild compleet daar zit ook rund in,dat is anders als de puur wild mix van hun)
en het lijkt me als mensen dat hun honden geven met een allergie voor kip of rund dat het dan wel zo zal zijn.

en illusies over biefstuk ed in de KVV heb ik niet,het is allemaal afval.
maar zo als al gezegt,ik ben niet meer tevreden over deze fabrikant en dus opzoek naar een ander. :)
Roos

Of je moet het zelf ook niet eten Miranda, (dan is het anders), maar rund en kip zijn de enige vleessoorten die ik zelf eet. En ik wil het niet maller maken met de honden dan het al is, wat goed genoeg is voor mij is het ook voor hen :wink:
Plaats reactie