likken en knauwen van poten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Gaagie

likken en knauwen van poten

Ongelezen bericht door Gaagie »

Hallo allemaal,

Wij hebben Sinds 9 jaar Joy, ontzettend lief en enthousiast maar wel met een groot probleem waar we al van alles aan hebben gedaan. Jsinds 2 jaar likt en knauwt Jou haar poten kapot, en dan tot bloedend toe, daarnaast is ze ook allergisch voor van alles (mijten, teken enz) wanneer dat de kop op steekt dan jeukt ze gigantisch! 's Nachts en wanneer ze alleen thuis is heeft ze schoentjes en een kap op! De dierenarts heeft van alles al geprobeerd, nu zijn we begonnen met capsules Efavet (uit Amerika) maar nu nog weinig resultaat! Wie kan ons helpen, bij vlagen zijn we ten einde raad! Het is zo zielig!
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

Kelsey bijt ook haar kussentjes stuk, maar enkel april, mei ongeveer. Ik denk dat het te maken heeft met het kiemen van 't gras. In al die jaren ook nog geen middeltje gevonden die helpt :(
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Hi Gaagje. Wat een jeuk heeft Joy :( ik weet niet wat je al geprobeerd heb, maar mijn ervaring is met ook hier een hond met allergie,Lola, dat hoe ouder, hoe heftiger de allergie. Is het in het begin nog een aantal maanden per jaar, op latere leeftijd is de allergie bijna het hele jaar aanwezig. Lola heeft in het begin baat gehad bij homeopathie. Ik liep bij een holistisch arts. Een paar jaar heeft dit geholpen. Later heb ik een huid- en allergietest laten doen. Daar kwam uit dat zij o.a allergisch is voor 7 soorten mijt. Hier zomin mogelijk stoffen bekleding in huis. Lola krijgt vers vlees. Inmiddels injecteer ik haar 1x per 3 weken met de stoffen waar zij allergisch voor is. Helaas kan zij niet meer zonder ondersteuning van om de dag een 1/2 tablet prednison . Maar zij heeft geen jeuk. Ik gun haar een jeukvrij leven zolang zij er nog is. En een hond zonder jeuk is een blije hond is mijn motto. Misschien toch eens over nadenken. Succes.....
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Binno
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Binno »

al eens aan een homeopatisch dierenarts gedacht?
Afbeelding

Afbeelding Wood Fen Moos °23-03-2013
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wat zielig :( Als het mijn hondje was zou ik haar ook prednison geven om de jeuk te stillen. Het moet erg vervelend (understatement) zijn om jeuk te hebben en er niet bij te kunnen :(
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Hier ook een hond met vele allergien. Hij krijgt in de heftige periodes prednison.
Dat is het enige wat hem jeukvrij krijgt. Hij krijgt wanneer nodig een half tabletje en dan gaat het weer minimaal een week goed. Gelukkig heeft hij dus niet veel nodig.
Basco heeft ook de nodige kale plekken op zijn poten, tussen zijn tenen en op zijn kin :(
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Bij ons precies hetzelfde verhaal. Roxy loopt thuis op sokjes.
Voor Prednison lijkt ze mij te jong, ze is pas 2 1/2 jaar.

Is getest en blijkt ook mijten en gisten, daardoor ook vaak oorontsteking.

Ik zal die Prednison eens overleggen met mijn da
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Wij hebben van de da een kuur gekregen en eigenlijk zou ik hem volgens de kuur om de dag een hele tablet moeten geven. Dat vind ik teveel dus ben begonnen met een halfje en kijken hoe lang hij het daarop goed doet en dat is gelukkig een week. Hij is ook allergisch voor verschillende mijten, vlooien en teken. Vooral met de verandering van het seizoen heeft hij het meeste last en in de zomer.
Verder hebben we op de gordijnen na alles van stof weg gehaald en eten ze beide Barf. Prednison heeft veel bijwerkingen en daarom geef ik hem echt alleen wat hij nodig heeft en niet standaard.( is wel in overleg met de da gegaan! )
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ook Roef is allergies,als kleine pup viel de brokken niet goed bij hem en na een aantal merken ben ik daar mee gestopt en vers gaan voeren.
dat heeft een stuk geholpen,maar zo als al gezegt met het verstrijken van de jaren wordt een allergie vaak erger en zo ook bij Roef.
konden we het eerst nog met alleen homeophatie af sinds vorig jaar krijgt hij als het heel erg is ook prednison.
hij krijgt nu een kwart tabletje om de week,maar dat is nadat hij eerst een kuur van 5 dagen heeft gehad van 1 pil per dag dan 5 dagen een halve en daarna dus een kwart waar we moesten zien of dat niet te weinig was.
dit ging zo goed dat ik ben gaan afbouwen en nu heeft hij al 10 dagen geen prednison meer gehad.

meestal is in oktober de jeuk helemaal weg om in april(dit jaar pas juni door de kou in het voorjaar) weer de kop op te steken.
hopelijk blijft het zo,maar als ik het verhaal van rimanime lees van Lola,dan ben ik er bang voor dat dat ijdele hoop is :(

heel veel sterkte met Joy,jeuk is toch zo erg! :( :knuffel:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Gaagie

Bedankt allemaal voor de tips, Prednison hebben we ook gehad en inderdaad ging de jeuk ervan weg, maar op dit moment is de jeuk goed onder controle, alleen het bijten en knauwen aan haar poten is zo erg! Ik denk zelf dat er ook een stukje gedrag is, als ik bij haar in het zicht ben bijt en likt ze een stuk minder dan dat ik naar boven ga!

Roxy11 bij jou is het likken en knauwen ook zo erg dat ze met sokken aan moet, vervelend hè!
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Gaagie schreef:Bedankt allemaal voor de tips, Prednison hebben we ook gehad en inderdaad ging de jeuk ervan weg, maar op dit moment is de jeuk goed onder controle, alleen het bijten en knauwen aan haar poten is zo erg! Ik denk zelf dat er ook een stukje gedrag is, als ik bij haar in het zicht ben bijt en likt ze een stuk minder dan dat ik naar boven ga!

Roxy11 bij jou is het likken en knauwen ook zo erg dat ze met sokken aan moet, vervelend hè!
Als jij het idee hebt dat bijten en likken aan de poten gedrags gebonden is, dan zou ik persoonlijk een gedragstherapeut bij gaan halen. Zeker als je hond de poten aan gort bijt :-( Mij lijkt het te maken hebben met de allergie ( herkenbaar), maar ben geen deskundige. Als je prednison te heftig vindt, en dat is het natuurlijk ook, is atopica misschien een optie. Een duur medicijn maar minder schadelijk. Ik weet niet of je voeding geeft waar graan in verwerkt zit, maar ook hier zou je op kunnen gaan letten.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ik zit nu even te googlen en kom van alles tegen. Onder andere een shampoo die mijten doodt (Ectodex) en Ivomecinjecties of Strongholddruppels, ook allebei tegen mijten.

Er schijnen ook jeukremmers te zijn.

Morgen maar eens de da bellen voor overleg.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Gaagie

Roxy11 Joy krijgt nu elke week ivomec-injecties en dat helpt goed tegen de jeuk!
Rimanime, aan een gedragstherapeut heb ik ook al zitten denken, alleen de da denkt dat het geen gedrag is. Atopica heeft Joy ook gebruikt, maar na verloop van tijd had dat ook een tegenvallend effect. Kortom we hebben echt wel van (bijna) alles geprobeerd! :
Plaats reactie