Hoe wandelen jullie met de hond?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

Bij ons mogen ze snuffelen, zolang ze maar meelopen. Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik het laatste jaar wel vaker wat door de vingers zie. Kelsey kan maar een kort toertje meer wandelen en ze geniet zo van alles uitgebreid te besnuffelen (dus stilstaan). Veel meer dan dat is er voor haar dus niet meer aan en ik wil haar laatste tijd bij ons zo aangenaam mogelijk maken! en ja... daar profiteert ze wel een beetje van :D
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Hier mogen ze aan de lijn ook gewoon snuffelen. Zou anders wel sneu worden, om ze uit te laten hier in de wijk..

Maar als ik zeg dat het genoeg is, dan moeten ze doorlopen. Sommige stukken wil ik dan gewoon doorlopen, maar dat gaat dan met commando "volg" en dan wordt er dus niet gesnuffeld. Los is dat eigenlijk hetzelfde, in principe is los vrij, maar als ik wil dat ze een stuk volgt dan is dat dus ook echt volgen :-)

En ja, met Terra ben ik daar weer een stukje soepeler in.. De oude dame heeft wat meer vrijheid daarin en die pakt ze dus ook :D
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Asta mag wel snuffelen aan de lijn in het parkje, in de binnenstad wat minder want dan is ze voornamelijk bezig met troep vreten :lol:
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Flits zit hier niet veel aan de lijn, maar als hij aan de lijn zit puur vanwege de veiligheid..dan mag hij van mij best snuffelen en plassen (zolang het niet in de tuinen is). Als hij aan de lijn zit en we lopen over de stoep langs huizen, dan lopen we gewoon door. Hij merkt wel aan de manier van lopen en het tempo welke vrijheid hij heeft en of hij dus wel of geen ruimte heeft om te plassen en te snuffelen.
Maar als we gewoon over gras lopen en hij even vast moet ivm een weg in de buurt, dan mag hij doen wat ie wil haha.
Wat ik ook vaak zie als ie los is en al een tijdje staat te snuffelen bij een plekje, als ik hem dan roep...dan plast ie nog snel even. Want dat is wat ie de hele tijd al wilde doen, maar hij was nog niet uitgesnuffeld. Dus dan snel nog even plassen en dan pas komen..boefje. Maar ik zie dat bij veel meer honden haha. Nog even snel afmaken waar ze mee bezig waren. Ook herkenbaar?
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Zo herkenbaar Lucie :D
Plaats reactie