Je hoort om ons heen alleen maar hoe zielig het is om je hondje alleen thuis te laten.....maar je zal toch moeten werken om alles te kunnen betalen
Mag ik jullie vragen hoeveel jullie labjes alleen thuis zijn in de week?
Ik werk door de week 3 dagen in diensten (vroeg/middag/nacht). Mijn man werkt door de week 5 dagen dagdienst en in het weekend is hij altijd thuis. Zijn we dan echt teveel weg voor een hondje?
Onze hond is 1 dag en 2 dagdelen alleen. Die ene dag wordt ze uitgelaten door de uitlaatservice. Daarvan krijgen we altijd leuke terugkoppelingen dat ze het goed doet en heel sociaal is. Daarnaast zijn we natuurlijk ook wel eens weg, als het kan gaat ze mee, anders blijft ze lekker thuis. Ze is nu 11 maanden. Tot vorige maand hadden we een bench in de gang( durf t bijna niet te zeggen nav een ander heftig topic;)) waarvan we de laatste tijd het deurtje open hadden. Dat werkte heel goed, nu heeft ze een lekker kussen, en de gang is haar plaats.
Voor ons werkt dit prima, en voor zover we het kunnen inschatten voor Noa ook.
Hier zijn ze op dinsdag en donderdag de hele dag alleen, ik kom wel thuis om ze uit te laten tussen de middag. Op woensdag zijn ze 1uurtje alleen en op vrijdag 4uurtjes.
Ik werk maar 24uur waarvan ze in de week 21uur alleen zitten.
Mijn man werkt 40uur door de weeks overdag.
Hier zijn ze heel zelden alleen, ze gaan namelijk mee werken
En voor de rest gaan ze bijna overal mee heen en als ik langer weg ben, breng ik ze naar mijn ouders.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994 Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007 Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009 JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Volgens mij niet, je werkt in wisseldiensten, dat scheelt al heel veel. Alleen voor de drie dagdiensten (1 x per 3 weken neem ik aan) zou ik wel een oplossing zoeken tot jouw hond wat ouder is
Ik werk halftijds en vooral avonduren en weekenduren en dan is mijn man thuis. Op maandag en donderdag 1u alleen. Dinsdag 4u alleen. Op woensdag ben ik de hele dag thuis. Vrijdag 2u alleen. Valt dus goed mee Natuurlijk moet ik ook wel eens boodschappen doen en de kindjes naar school doen en terughalen, maar dan ben ik ook niet lang weg hé. Ik heb een jaartje fulltime gewerkt, waarvan 2 volle dagen en Kelsey treurde echt. Met een 3/4 ging het wel prima (ook gemengde diensten). Maar nu heb ik veel tijd voor hen en dat is echt ideaal!
Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 ) Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13 Bo (cavalier King Charles) 03/08/04 Luna 12/09/13
Grappig, de to opent dit topic met twee vragen...1 hoe lang jullie honden alleen thuis zijn en 2 hoe er over haar situatie gedacht wordt.
Maar op haar tweede vraag lees ik helemaal geen antwoord, iedereen wil schijnbaar alleen zijn eigen verhaal graag kwijt
Roos schreef:Grappig, de to opent dit topic met twee vragen...1 hoe lang jullie honden alleen thuis zijn en 2 hoe er over haar situatie gedacht wordt.
Maar op haar tweede vraag lees ik helemaal geen antwoord, iedereen wil schijnbaar alleen zijn eigen verhaal graag kwijt
Dat had ik niet gelezen dacht dat we weer een poll hadden.
Maar sowieso met een pup zul je iets moeten regelen, want die kun je niet meteen aan aantal uur alleen laten, dat zal rustig opgebouwd moeten worden en is ook afhankelijk van hoe snel ze hun behoefte een aantal uurtjes kunnen ophouden, halve dagen moet een volwassen labrador wel alleen kunnen zijn.
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994 Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007 Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009 JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Zo te lezen zijn jullie allemaal best veel thuis, dat maakt me wel zorgen over onze situatie
@Roos: haha lief dat je zag dat ik 2 vragen stelde, door de reacties krijg ik wel een beeld van jullie. Maar hoor graag jullie over mijn situatie denken!
Ik werk 1 1/2 dag per week.
De dag dat ik een hele dag werk, komt de uitlaat ze samen uitlaten, niet in de grote groep, dat wilde we niet en de andere dag dat ik van 12 tot 5 moet werken, zijn ze alleen. Dan ga ik 's morgens wel even lekker met ze naar de dijk waar ze kunnen rennen.
Dit is 2 weken per periode zo, want mijn man werkt in de offshore 2 op 2 af, dus al met al valt het wel mee en zijn ze het gewend.
Juul schreef:Bedankt allemaal voor jullie reacties! Zo te lezen zijn jullie allemaal best veel thuis, dat maakt me wel zorgen over onze situatie
@Roos: haha lief dat je zag dat ik 2 vragen stelde, door de reacties krijg ik wel een beeld van jullie. Maar hoor graag jullie over mijn situatie denken!
Je zal moeten kijken, hoeveel aan een gesloten uren je hond per dag alleen is en is dat te veel dan zal je moeten kijken of je iets kan regelen met iemand, ik heb hier afgelopen jaar twee ochtenden een pup gehad van kennissen, nu kan hij die twee morgens makkelijk alleen zijn. Zij kregen ook geen pup als ze niets geregeld hadden.
Een uitlaat service is niet geschikt voor een pup. Voor een volwassen hond kan het best een oplossing zijn als je een goede service vind.
In het begin, heeft een buurvrouw ervoor gezorgd dat Noa uitgelaten werd als wij werkten. Later heeft de dame van de uitlaatservice haar bij ons thuis opgehaald en aan de riem alleen uitgelaten, dus niet met de een groepje mee. En weer later ging Noa gewoon met de auto, met een groepje mee, vaak naar het water, naar een veldje of naar een bos. Prima oplossing.
Ik denk ook wel dat het kan. Zolang de hond niet 5 dagen per week 8 uur alleen is en je veel met hem/haar bezig bent als je wel thuis bent,...
Maar het hangt ook van je hond af natuurlijk. De één kan al wat makkelijker alleen zijn dan de ander. Kelsey was echt ongelukkig. De buurvrouw zei dat ze steeds jankte als we niet thuis waren Zodra de mogelijkheid zich voordeed, ben ik minder uren gaan werken!
Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 ) Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13 Bo (cavalier King Charles) 03/08/04 Luna 12/09/13