Een hond vlak achter je...

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Roos

Een hond vlak achter je...

Ongelezen bericht door Roos »

Loopt jouw hond dan makkelijk door met de hond achter hem aan of wil hij/zij zoals in het geval van Sam achterom blijven kijken wat de andere hond doet?
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Nee, bij mij kijken ze niet om. Tenzij de hond echt aan hun achterste gaat staan snuffelen/irriteren, maar dan zou ik zelf even de straat oversteken :wink:
Wij leren onze honden dat er aan de lijn geen contact met vreemden wordt gemaakt en dat zorgt ervoor dat ze dus geen enkele verwachting of interesse in een hond hebben aan de lijn. Ik vind dat erg makkelijk als ik de hele club mee heb, anders zou ik qua gewicht toch echt het onderspit delven als ze met zn allen een andere kant op zouden willen :lol:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Roos

Dat is dus wat ik mijn honden ook heb geleerd en komt de hond ons tegemoet is er ook niets aan de hand. Maar dat achter hem aan lopen binnen de 30 meter zeg maar blijft hij dikke moeite mee houden.

En contact maken aan de lijn mogen ze hier ook niet, maar daar gaat (met behulp van andere hondeneigenaren) nogal eens iets mis :mad: al zet je de honden aan de andere kant van de weg in de berm, ga je er naast staan wachten met heel je lichaamstaal + gezicht op 'doorlopen met die hond' dan laten ze de hond alsnog onze kant opkomen :?
Beetje jammer voor mijn schouders, want als de hond binnen de meter is hou ik ze ook niet meer tegen en dan heb ik er 60 kg trekkende hond aanhangen :roll:
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Nou Diezel kijkt zeker wel tig keer achterom en blijft dan ook staan om zeker te weten wat en wie achter hem loopt. En lopen ze voor hem dan trekt ie ook. Want dan wil hij spelen, maar ik wil ook wel eens wat.... :D

Maar hoe leer je een hond geen contact te maken met andere aan de lijn?? Dan moet je toch ook wel vaak zeggen tegen de mensen dat je dat niet wil?
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Klopt en zeker bij een pup leverde mij laatst dat een verwijtende blik op, maar je hebt ook mensen die er volledig begrip voor hebben.
Daarnaast merk ik hier zelf dat mensen die zien dat je met je pup bezig bent hun hond ook uit zichzelf al niet zo snel contact laten maken. Want in het begin zal je pupsel echt ook wel interesse tonen voor de andere hond waardoor je op tijd al je pup haar/zijn aandacht op jou laat vestigen. Door de meeste mensen wordt dit wel opgepikt.
corretje schreef:Nou Diezel kijkt zeker wel tig keer achterom en blijft dan ook staan om zeker te weten wat en wie achter hem loopt. En lopen ze voor hem dan trekt ie ook. Want dan wil hij spelen, maar ik wil ook wel eens wat.... :D

Maar hoe leer je een hond geen contact te maken met andere aan de lijn?? Dan moet je toch ook wel vaak zeggen tegen de mensen dat je dat niet wil?
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Tarzan »

Tarzan loopt bijna achterstevoren aan de riem als er een hond achter hem loopt op kleine afstand. Een hele tijd geleden was hij zo gefixeerd op een andere hond dat hij pardoes tegen een boom aan knalde. :lol: Auw. Tja, ik had hem gewaarschuwd.
In de eerste maanden dat we hem hadden was hij erg gefixeerd op andere honden. Ik kon hem bijna niet houden als hij een soortgenoot had gesignaleerd. Dat gaat nu een heel stuk beter. Ik kan nu normaal met hem wandelen als er andere honden in de buurt zijn.
Roos

Ik heb het ze geleerd door ze kort bij mij te houden en dan het commando 'lopen' te leren. Ging dat goed beloonde ik ze na het passeren van de hond uitbundig en met iets lekkers.
Met twee honden had ik wat meer tijd nodig (ook omdat er hier met slecht weer bijna geen honden buiten zijn) maar met 1 hond moet dat makkelijk aan te leren zijn.

Andere mensen probeer ik dmv mijn lichaamstaal duidelijk te maken dat ik geen contact wil tussen de honden (aan de lijn). Dat wordt niet altijd even goed begrepen schijnbaar, dus op het moment dat ik twee trekkende honden aan de lijn heb rolt er wat minder aardigs uit mijn mond en dat begrijpen ze uitstekend :D
Nu heb ik er hier in de omgeving weinig last meer van gelukkig :)
Roos

Tarzan schreef:Tarzan loopt bijna achterstevoren aan de riem als er een hond achter hem loopt op kleine afstand. Een hele tijd geleden was hij zo gefixeerd op een andere hond dat hij pardoes tegen een boom aan knalde. :lol: Auw. Tja, ik had hem gewaarschuwd.

:lol:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Hidde loopt strak naast en blijft me aan kijken,dit aan leren ging bijna automatisch bij hem :verliefd1: ...alleen in de periode dat hij nog geen implantaat had en stuiterende ehhh hormonen viel het hem moeilijk :D

tja Roef is Roef :roll: en die kijkt soms ook twee tot drie keer om als het een drammerige reu betreft,of een leuke teef.
na een correctie is dat ook klaar en loopt hij naast...gelukkig weegt hij maar 30 kilo :D

ben idd blij dat het lopen goed gaat want 70 kilo en een beetje hou ik echt niet als ze het rit aan nemen...manlief ook niet trouwens.
jeetje wat zijn ze dan sterk zeg! :shock:
in de periode van de gierende hormonen liep ik constant met 1 hond,het was voor mij geen doen 2 aan de riem mee Roef deed braaf zijn best,maar Hidde was een dolle stier aan een touwtje :roll:

en over andere hondenbaasjes? :eusashhh:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Roos

Sterk zijn ze he Miranda :( ik hou ze ook niet helemaal want soms ga ik toch echt mee naar die andere hond als die te dichtbij komt :D
roef
Speurneus
Speurneus

Roos schreef:Sterk zijn ze he Miranda :( ik hou ze ook niet helemaal want soms ga ik toch echt mee naar die andere hond als die te dichtbij komt :D
en dan de meewarige blikken die je dan soms krijgt he :twisted: :( :D
Roos

:D Maar die wegen niet op tegen de blikken die zij krijgen als het naar mijn mening hun schuld is :twisted:
roef
Speurneus
Speurneus

Roos schreef::D Maar die wegen niet op tegen de blikken die zij krijgen als het naar mijn mening hun schuld is :twisted:
hmmmm zegt de term Friese feeks je iets?? :D :lol:
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Tarzan »

Nou, ik sta er regelmatig van kijken hoeveel kracht er zit in zo'n relatief klein hondenlichaam! Ik ben toch wel wat groter en zwaarder dan Tarzan, maar hij sleurt mij met gemak mee als hij dat wil.
In het begin gebeurde dat ook regelmatig.
Nu kan hij braaf meelopen aan de lijn. Heel af en toe kan hij het niet laten om iets wat beweegt heel onverwacht met een forse sprong te overmeesteren. Dat ik dan toevallig aan het andere eind van de riem hang, daar zit Tarzan op dat moment niet mee. :?
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)
Roos

:D Nee, helemaal niets :pfffff:
Plaats reactie