Welke Royal Canin brok?

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Die van mij krijgen wel koolhydraten binnen door groente en fruit en daardoor stinken ze niet. Ik heb het van BP en zelf vergeet ik ook weleens groente/fruit te geven en als ze dan beginnen te ruiken weet ik weer hoe laat het is. Afgezien daarvan zal het ook wel ergens goed te zijn, tenminste dat denken de barfers. De nrv'ers doen vaak zonder groente/fruit geloof ik(?)
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door -Marianne »

Roos schreef:@ Marianne Denk jij echt dat deze ingrediënten alleen bij hypo allergene brokken gebruikt worden? Bij iedere brok waar op de zak dierlijke bijproducten staat kun je dit soort producten verwachtten. En staat er bijvoorbeeld vlees van gevogelte op de zak, weet jij dan wat er precies inzit? Kunnen net zo goed alleen de onderkant van de poten zijn, dit kan ik niet onderbouwen maar ik ga daar wel naar opzoek want verbazen zal het mij allerminst :wink:
Die ingrediënten zullen vast wel in meer producten voorkomen, maar zullen dan niet het hoofdbestanddeel zijn.
En daar heb je gelijk in, wat betreft de precieze inhoud van brokken zijn fabrikanten zeer omslachtig. "Vlees van gevogelte" kan inderdaad van alles betekenen, maar ik neem aan dat fabrikanten daar bepaalde richtlijnen voor hebben. Wat dat betreft weet je met vers vlees veel beter wat je precies aan je hond geeft.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Farmfood wordt door Els in één van haar beginposts wel genoemd als zijnde ´een betere brok´. Maar nu zijn ze blijkbaar net zo erg als de rest omdat ze beweren dat honden wel degelijk zetmeel kunnen verteren. Dat is overigens nog niet zo lang bekend, dus dat moet waarschijnlijk nog indalen in het anti-granenwereldje. Enne Roos... volgens mij voer jij je honden wel groente en fruit. Dat zijn toch ook koolhydraten :wink:

Theorieën komen en gaan. Laat iedereen toch in zijn waarde. Stel je nou eens voor dat er hier mensen zijn die iedere keer als het woord ´natuurlijk voeren´ valt, als een stier op een rode lap reageren en met grote woorden gaan gooien als puur vergif en grote rotzooi. Dat is veel te fel en volkomen gechargeerd. Maar zo gaat het wel met de reacties hier op merken als Royal Canin, Eukanuba, Proplan, Hills. Altijd dat gehak op de brokkenfabrikanten.

Ik kan ook wel een paar filmpjes opzoeken over de vleesindustrie waar de tranen je van in de ogen springen. Het gesleep met slachtvee over de hele wereld, de wantoestanden in de veetransporten, de verre van diervriendelijke slachthuizen in verre oorden, waar ook Nederlands vee naartoe versleept wordt om daar goedkoop geslacht te worden. En vervolgens komt datzelfde vee als vlees terug naar Nederland en dat eten wij en onze honden op. Of een filmpje uit een Islamitische slagerij, waar de barfers ook graag hun vlees vandaan halen, van een doodbloedende koe, bij volle bewustzijn in een kooi ondersteboven hangend, het bloed loopt in straaltjes over haar kop en in haar angstige ogen... zie je het voor je? En dan hebben we het nog niet gehad over de houdmethoden: kippenschuren met tienduizenden opgepropte kippen, koeien die nooit in de wei komen, melkkoeien die ieder jaar een kalfje baren dat vervolgens meteen wordt weggehaald bij de moeder. het overmatige gebruik van antibiotica...

Ik laat er echt geen biefstukje voor staan hoor, maar ik bedoel maar... als iemand een sector in een kwaad daglicht wil stellen, is er altijd wel een stok te vinden om te slaan. Ik denk, als iemand eens gaat filmen in een bedrijfje waar KVV gemaakt wordt, dat je dan ook denkt: bleeehhh! Want daar zullen ook niet alleen maar frisse lappen roodvlees door de maalmachine gaan.

En nou hou ik erover op. Mijn honden eten vanavond KVV: pensrundmix, maar wel met een boterhammetje erdoor.

Hanneke
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Even om te relativeren, ik ben een fanatiek versvoerder (KVV), dat is bekend, maar nu krijgt mijn zogende teef toch brokken bij 50|50 omdat ze 2 kilo vlees per dag niet kan verdragen (diarree, misselijk, braken) en broodmager werd. Ik ga niet experimenteren met een zogende teef (10 pups) en dus krijgt ze puppybrok van Proplan bij. Ontlasting is goed (nou ja, kan beter, maar acceptabel) en zij is weer wat aangekomen. Ze krijgt 6 keer per dag eten, jaja, vlees en brokken door elkaar (dat mag ook niet, ik weet het). Ze is fit, heeft genoeg melk en na het nest hou ik weer op met de brokken.

De wereld is niet zwart-wit en de wetenschappers zijn er nog niet uit, de meningen zijn verdeeld, de commercie heeft belangen, ga op je gevoel af en doe wat het beste bij je past. :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Je hebt gelijk ook Hanneke, op naar de koffie :D
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

ALS ik al brok zou gaan geven, zou dat inderdaad nog eerder FarmFood zijn dat Jeukenuba of Royal Canin. FarmFood en BioFood hebben voor de categorie brok een heel aardige brok op de markt gebracht. Toch zou mijn keus eerder uitgaan naar Orijen of T.of the Wild.

Ook op kvv gebied zijn er echt wel wat fabrikanten die dubieus zijn. Het is maar net wat je zelf bevalt en uiteindelijk gaat het erom hoe je hond erop reageert.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
dosperros

Ongelezen bericht door dosperros »

Haasje schreef:Die van mij krijgen wel koolhydraten binnen door groente en fruit en daardoor stinken ze niet. Ik heb het van BP en zelf vergeet ik ook weleens groente/fruit te geven en als ze dan beginnen te ruiken weet ik weer hoe laat het is. Afgezien daarvan zal het ook wel ergens goed te zijn, tenminste dat denken de barfers. De nrv'ers doen vaak zonder groente/fruit geloof ik(?)
Mijn god, waar heb je deze onzin vandaan? Door groente en fruit stinken ze niet? Dat is toch echt iets wat bij jou tussen de oren zit.
Het moet echt niet gekker worden.
Mijn honden eten nooit groenten en fruit, alleen maar puur vlees. De stank hier is echt ondraaglijk :roll:
Ik snap echt niet dat mensen zo'n onzin durven te verkondigen.
En blijkbaar zijn er ook nog mensen die het klakkeloos overnemen.
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

Sorry dosperros, ik vind dat je aardig brult.
Maar het is erg fijn zo'n expert op het forum te hebben, die hadden we nog niet :twisted: .
Ga zo door, deze reacties voegen echt wat toe aan een vraag/discussie :applaus:
dosperros

charly schreef:Sorry dosperros, ik vind dat je aardig brult.
Maar het is erg fijn zo'n expert op het forum te hebben, die hadden we nog niet :twisted: .
Ik ben helemaal geen expert, maar als ik zulke onzin lees val ik van mijn stoel. Mensen lezen het en gaan het nog geloven ook.
Wat voegt jouw reactie precies toe aan deze discussie?
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

dosperros schreef:
Haasje schreef:Die van mij krijgen wel koolhydraten binnen door groente en fruit en daardoor stinken ze niet. Ik heb het van BP en zelf vergeet ik ook weleens groente/fruit te geven en als ze dan beginnen te ruiken weet ik weer hoe laat het is. Afgezien daarvan zal het ook wel ergens goed te zijn, tenminste dat denken de barfers. De nrv'ers doen vaak zonder groente/fruit geloof ik(?)
Mijn god, waar heb je deze onzin vandaan? Door groente en fruit stinken ze niet? Dat is toch echt iets wat bij jou tussen de oren zit.
Het moet echt niet gekker worden.
Mijn honden eten nooit groenten en fruit, alleen maar puur vlees. De stank hier is echt ondraaglijk :roll:
Ik snap echt niet dat mensen zo'n onzin durven te verkondigen.
En blijkbaar zijn er ook nog mensen die het klakkeloos overnemen.
Hier krijgen de honden wel groenten en fruit, maar minimaal de laatste maanden. Als het 2 % van hun totale voeding uitmaakt is het veel, maar ze stinken ook niet. Ook ik vraag mij af waar deze bewering vandaan komt?
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

dosperros schreef:
Ik ben helemaal geen expert, maar als ik zulke onzin lees val ik van mijn stoel. Mensen lezen het en gaan het nog geloven ook.
Ik denk dat charly bedoelt dat je je beter anders kunt verwoorden. Prima als je het ergens niet mee eens bent, maar dat kun je ook genuanceerd zeggen. Goede argumenten en een genuanceerde bewoording zijn essentieel voor een goede discussie.

Anyway, ik heb mijn zegje hier wel gedaan. Er zijn mensen die brok voeren, er zijn mensen die fel tegen brok zijn en daarom vers voeren, en er zijn mensen die vers voeren maar die niets tegen brok hebben (waaronder ik). Dat is allemaal prima, zolang het maar een weloverwogen besluit is.
dosperros

-Marianne schreef:
dosperros schreef:
Ik denk dat charly bedoelt dat je je beter anders kunt verwoorden. Prima als je het ergens niet mee eens bent, maar dat kun je ook genuanceerd zeggen. Goede argumenten en een genuanceerde bewoording zijn essentieel voor een goede discussie.

Anyway, ik heb mijn zegje hier wel gedaan. Er zijn mensen die brok voeren, er zijn mensen die fel tegen brok zijn en daarom vers voeren, en er zijn mensen die vers voeren maar die niets tegen brok hebben (waaronder ik). Dat is allemaal prima, zolang het maar een weloverwogen besluit is.
Waar ga ik dan over de grens volgens jou? Met mijn god, of onzin, of tussen je oren? Het ik ergens gevloekt of gescholden?
Je hoeft het niet met me eens te zijn, sterker nog, je hoeft mijn berichten niet eens te lezen. Dat is geen verplichting. Maar als iemand hier zo'n dingen schrijft, zal ik blijven roepen dat het flauwekul is. Of overtuig me inderdaad met argumenten.
Er zal hier net iemand meelezen die van plan is om over te stappen op vlees. En opeens leest hij dat honden stinken als je ze geen groente en fruit voert. Die persoon zal dan zoiets hebben van: nee dan laat maar zitten.
-Marianne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Een combinatie van. Discussies zijn er om van te leren en als ik dan een eigen ervaring deel waar ik vervolgens als reactie "mijn god, wat een onzin!" op krijg, dan zou ik me behoorlijk afgebrand voelen. In plaats daarvan kun je uitleggen waarom iets volgens jou niet klopt, dat komt al een stuk vriendelijker over.
:zwartpootje: Balou (04-03-2013)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

-Marianne schreef:Een combinatie van. Discussies zijn er om van te leren en als ik dan een eigen ervaring deel waar ik vervolgens als reactie "mijn god, wat een onzin!" op krijg, dan zou ik me behoorlijk afgebrand voelen. In plaats daarvan kun je uitleggen waarom iets volgens jou niet klopt, dat komt al een stuk vriendelijker over.
Helemaal mee eens!! :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
dosperros

Lien schreef:
-Marianne schreef:Een combinatie van. Discussies zijn er om van te leren en als ik dan een eigen ervaring deel waar ik vervolgens als reactie "mijn god, wat een onzin!" op krijg, dan zou ik me behoorlijk afgebrand voelen. In plaats daarvan kun je uitleggen waarom iets volgens jou niet klopt, dat komt al een stuk vriendelijker over.
Helemaal mee eens!! :klasse:
Weet je wat Lien? Verwijder mijn post gewoon helemaal.
Ik had me voorgenomen om me helemaal niet meer te mengen in een discussie over voeding. Maar als er pure onzin wordt geschreven, ga ik toch weer de fout in.
En als er alleen maar gediscussieerd kan worden met fluwelen handschoentjes is dat al helemaal niks voor mij.
Volgende keer bijt ik mijn tong er wel af als ik weer zo'n bericht lees.
Jullie reageren er zelf niet eens op.
Plaats reactie